  • 1. Data: 2009-01-22 20:32:45
    Temat: co kupić żeby robić zdjęcia w nocy zwierzętom bez lampy
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    Koło domu mojej babci jest ogromny las i w nocy podchodzą tam sarenki dziki
    i inna super zwierzyna leśna. Chciałem im robić foty DMC FZ-50 z zewn lampą
    ale je to przestraszyło za bardzo ,
    czy można kupic aparat mający coś na kształt promiennika podczerwieni, aby
    im nie byskać w oczy a robić jakieś fajne foty?

    Wystawiłem tam teraz karmi z sianem i przychodza super okazy ale nie moge
    robić im fotek z lampą , lampa nie wchodzi w gre bo je przestasze
    tam jest taki półmrok bo niedaleko jest lampa uliczna a ja przyczajony leże
    w stodole na sianie powyżej karmika i próbuje focić ale bez sprzętu i chyba
    promienników podczerwieni to nie wyjdzie .

    Czytając tę grupę wiem, że macie ogromną wiedze podpowiedzcie coś
    prosze..........

  • 2. Data: 2009-01-22 21:01:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-22 21:32:45 +0100, "kolega" <m...@o...pl> said:

    > Czytając tę grupę wiem, że macie ogromną wiedze podpowiedzcie coś
    > prosze..........

    Fotografuj o świcie. Kiedy już widać.
    Zwierzyna leśna wtedy też żeruje. Trzeba tylko wcześnie wstać.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-22 21:07:09
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Funkcje noktowizyjne ma znienawidzony na tej grupie Sony F828. W
    działaniu ich nie sprawdzałem , więc za efekty nie mogę ręczyć.

    kugel

  • 4. Data: 2009-01-22 21:17:33
    Od: m...@a...net.pl

> [...]
    >w stodole na sianie powyżej karmika i próbuje focić
    >
    >Czytając tę grupę wiem, że macie ogromną wiedze podpowiedzcie cos

    Zamiesc ze dwa zdjecia zrobione w tym polmroku.
    Bez lampy.
    Zobaczymy po exifie ile masz tam swiatla.

    Moze, skoro nie boja sie lampy ulicznej, to i do zarowki by przywykly,
    byle na stale swiecila?

  • 5. Data: 2009-01-22 21:39:38
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zobaczymy po exifie ile masz tam swiatla.
    >
    > Moze, skoro nie boja sie lampy ulicznej, to i do zarowki by przywykly,

    nie chodzi mi o samą jakość zdjęć a o jasność

    nie ma lamp na poczerwień?

  • 6. Data: 2009-01-22 22:09:35
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > nie ma lamp na poczerwień?

    Sa, ale aparaty maja filtry na podczerwien, ktore... ja blokuja. Nie
    wszystkie takowe maja, ale spora szansa, ze twoj ma. Oczywiscie filtr
    mozna usunac.
    Kolejny problem to, ze beda monochromatyczne. A na koniec - w praktyce
    potrzebowalbys czegos w zakresie 800-1000nm, czyli diody. Mozesz sobie
    zbudowac taki reflektor na podczerwien z diod, tylko tu znowu problem -
    one swieca dosyc kierunkowo i bedziesz mial zdjecia tak jakbys oswietlal
    latarka, niewielki fragment, w dodatku potrzebujesz ich duzo, zeby
    osiagnac sensowna moc.
    Zapewne sa takie sprzety bardziej profesjonalne, ale cena pewnie bedzie
    niezachecajaca.
    Ciekawe co inni powiedza, moze maja jakis lepszy pomysl?

    BTW, kto wie czy niektore zwierzaki nie radza sobie w bliskiej
    podczerwieni i mimo wszystko moga twoje oswietlenie widziec.

  • 7. Data: 2009-01-22 22:12:51
    Od: m...@a...net.pl

    >nie chodzi mi o samą jakość zdjęć a o jasność

    Wystaw ze dwa zdjecia w sieci, to bedzie o czym porozmawiac.

    >nie ma lamp na poczerwień?

    Sa.
    Niestety wymagaja aparata na podczerwien.
    Twoj taki nie jest.

    Michal

  • 8. Data: 2009-01-22 22:15:11
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 23:09:35 +0100, T.M.F. napisał(a):

    > Sa, ale aparaty maja filtry na podczerwien, ktore... ja blokuja. Nie
    > wszystkie takowe maja, ale spora szansa, ze twoj ma. Oczywiscie filtr
    > mozna usunac.
    {klik}
    > Ciekawe co inni powiedza, moze maja jakis lepszy pomysl?

    http://www.hensel.pl/katalog.html?page=shop.product_
    details&product_id=140&category_id=30&flypage=flypag
    e.tpl
    plus jakieś 2000 Ws i tylko pewnie trzeba zbierać poroże pogubione podczas
    ucieczki po pierwszym strzale :-)

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 9. Data: 2009-01-22 22:24:09
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-22 23:09:35 +0100, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> said:

> [...]
    > niezachecajaca.
    > Ciekawe co inni powiedza, moze maja jakis lepszy pomysl?
    Nie ma lepszych pomysłów, a ten też raczej nie jest do fotografowania,
    tylko dokumentacji.
    Żeby zdjęcia były efektowne, a nie efekciarskie trzeba fotografować w
    naszym świetle widzialnym.

    > BTW, kto wie czy niektore zwierzaki nie radza sobie w bliskiej
    > podczerwieni i mimo wszystko moga twoje oswietlenie widziec.
    Ssaki nie widzą.

  • 10. Data: 2009-01-22 22:35:26
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Nie ma lepszych pomysłów, a ten też raczej nie jest do fotografowania,
    > tylko dokumentacji.
    > Żeby zdjęcia były efektowne, a nie efekciarskie trzeba fotografować w
    > naszym świetle widzialnym.

    Co kto lubi :) Tak sobie wlasnie przegladalem oferte analogowa Kodaka, w
    tym kolorowe filmy do podczerwieni. Z postprocesingiem na kompie moze to
    byc ciekawe. Z tym, ze raczej nie jest to oferta dla kogos kto chce
    zrobic pare fotek.

    > Ssaki nie widzą.

    Niektorzy ludzie widza dosyc dobrze kolo 680-700nm, to kto wie co
    potrafia inne ssaki. Np. w kierunku ultrafioletu wiekszosc stworzen
    widzi znacznie krotsze fale niz czlowiek. Wlasciwie to czlowiek z powodu
    optyki oka jest trichromatyczny, mimo, ze siatkowke ma tetrachromatyczna.