    From: "basti78" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Date: Fri, 23 Jan 2009 22:16:03 +0100

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał
    > Dociera do mnie przedewszystkim, że jak ktoś rozważa obiektywy jak z
    > tematu, to:
    > 1- nie ma jasno sprecyzowanych wymagań i nie robi czegoś ściśle
    > specjalizowanego

    a jesli do pełni obrazka dopowiem Ci że jestem posiadaczem sigmy 17-70?
    i zakresami jest ona jako podstawowy DLA MNIE idealna? ale reszta juz nie -
    chociazby pieprzony focus i swiatlo

    po wieeeeeeelu lekturach , obserwacjach, wychodzi mi ze mam dowyboru dwa
    szkla - te z tematu

    to podstawowe, ale zdecydowanie nie jedyne szkło.
    mam inne które kryją mi i górę i dół tych ogniskowych

    wiec wazniejszy jest dla mnie inny aspekt niz same ogniskowe tych Tamronów,
    bo świadomie się godze na to, zeby obciąć sobie początek albo koniec obecnie
    posiadanego zakresu, ale zalezy mi na jak najlepsiejszym szkle.

    troche sie obawiam początku dopiero na 28 ale i tez ogniskowej kończącej się
    na 50 (a tego chyba ciut bardziej). Stąd szukam innych aspektów tych szkieł,
    które by przeważyły.

    wiec Twoje teorie ze w zasadzie ze nie wiem sam czego chce, są troche
    nieprawdziwe.

    i zgadzam sie - foce sobie wszystko takim szkłem, wiec kazdy z tych zakresow
    bywa przydatny, ale z tym swiatelkiem przyda sie na pewno na koncerciki
    chociazby.

    --

    Sebastian