  • 11. Data: 2009-01-23 10:29:29
    Temat: Re: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Ej, ale tu rozmowa była od drugiej strony - puszka cropowa, a zakresy
    > ogniskowych stosowne do a - cropa, b - ff. Nie FF vs Crop.

    Oj zaraz, po kolei. Mając ff i cropa oraz ochotę na tę samą perspektywę
    przy ograniczonej mocy lamp crop da mi większą go plus zalety wycięcia
    pola krycia.

    > To to ja wiem, ale czy ekw ~80 mm to za mało? Ok, w niektórych
    > sytuacjach pewnie tak, ale powiedz mi tak szczerze - jak często taka
    > fotografia studyjna zajmuje większość czasu przeciętnemu amatorowi, czy
    > nawet profi nie specjlalizującemu się w tej dziedzinie?

    A nie, to ja o studiu - po prostu z takiego zakresu się korzysta. W
    plenerze wykorzystuję dużo szerszy zakres i bardzo często dalsze tele.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-01-23 10:30:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    E... napisałem wyżej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /postawmy pomnik papieża Polaka w każdej polskiej wsi!/

  • 13. Data: 2009-01-23 10:53:13
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-23 11:29:29 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Oj zaraz, po kolei. Mając ff i cropa oraz ochotę na tę samą perspektywę
    > przy ograniczonej mocy lamp crop da mi większą go plus zalety wycięcia
    > pola krycia.

    Ależ to jest dość oczywiste (przynajmnie dla mnie). Zaczeło się od
    tego, że nie rozumiem amatorów posiadających cropa, którzy kupują takie
    28-70 (czy cokolwiek podobnego) jako jeden z podstawowych obiektywów.

    > A nie, to ja o studiu - po prostu z takiego zakresu się korzysta. W
    > plenerze wykorzystuję dużo szerszy zakres i bardzo często dalsze tele.

    Ja może jakiś dziwny jestem, ale mi znacznie częściej niż tele, brakuje
    szerszego końca. Jak już tele, to od 100 mm i więcej.

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-01-23 13:12:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Ależ to jest dość oczywiste (przynajmnie dla mnie). Zaczeło się od tego,
    > że nie rozumiem amatorów posiadających cropa, którzy kupują takie 28-70
    > (czy cokolwiek podobnego) jako jeden z podstawowych obiektywów.

    Poza studiem to rzeczywiście... ale z drugiej strony - jakościowo
    bezkonkurencyjny, a portrecik można tym strzelić.

    > Ja może jakiś dziwny jestem, ale mi znacznie częściej niż tele, brakuje
    > szerszego końca. Jak już tele, to od 100 mm i więcej.

    Większość lubi szeroko. Ja raczej tak sobie - mam trochę przesyt
    szerokimi kadrami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię palić ogniska w lesie, szczególnie podczas suszy.../

  • 15. Data: 2009-01-23 13:15:32
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Ależ to jest dość oczywiste (przynajmnie dla mnie). Zaczeło się od tego, że
    > nie rozumiem amatorów posiadających cropa, którzy kupują takie 28-70 (czy
    > cokolwiek podobnego) jako jeden z podstawowych obiektywów.

    rzeczywiście jestes dziwny, skoro nie możesz zrozumiec użyteczności obiektywu
    28-75 (x1,6),
    długi czas miałem taki jako podstawowy i byłem b. zadowolony,

  • 16. Data: 2009-01-23 13:58:38
    Od: Marx <M...@n...com>

    Robert pisze:

> [...]
    > obiektywu 28-75 (x1,6),
    > długi czas miałem taki jako podstawowy i byłem b. zadowolony,

    uzywalem 28-85 i jednak 18-70 jest dla mnie duzo wygodniejszy w
    pomieszczeniach
    ale na dworze podejrzewam ze ten drugi bedzie lepszy
    Marx

  • 17. Data: 2009-01-23 14:29:30
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-23 14:15:32 +0100, "Robert" <r...@u...com.pl> said:

    > rzeczywiście jestes dziwny, skoro nie możesz zrozumiec użyteczności
    > obiektywu 28-75 (x1,6),

    Tak, nie mogę pojąć użyteczności szerokiego końca od ~ekw. 45 mm.
    Miałem kiedyś na analogu zooma Canona 35-135 i z dziką rozkoszą
    zamieniłem go na 28-105, miałem Zeissa 35-70 i ten, choć żyletowato
    ostrym z przyjemnością zamieniłem na 28-85. W obu przypadkach miałem
    dodatkowo szersze szkła, ale wachlowanie w te i wew te, to ergonomiczna
    porażka.

    > długi czas miałem taki jako podstawowy i byłem b. zadowolony,

    Ale miałeś wtedy świadomość że można wygodniej, czy przyszła ona
    dopiero później? :->

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-01-23 15:11:38
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Oczywiście jest spory rozrzut pomiędzy egzemplarzami
    > tego samego obiektywu

    Kolejny raz to slysze/czytam to przy okazji
    zapytam - ile miales egz. tego samego szkla,
    ze tak twierdzisz? :::::::::))))))))))

  • 19. Data: 2009-01-23 15:38:22
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    > Ale miałeś wtedy świadomość że można wygodniej, czy przyszła ona dopiero
    > później? :->

    zrozum, ludzie mają różne potrzeby, jednym pasuje 17-50, innym 28-75,
    uprawiasz teraz demagogie, obiektyw trzeba dopasowac do swoich rzeczywistych
    potrzeb,
    a Ty masz świadomość, że 28-75 jest b. wygodny, bo masz fajne tele bez wymiany
    obiektywu?

  • 20. Data: 2009-01-23 15:41:40
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Kolejny raz to slysze/czytam to przy okazji
    > zapytam - ile miales egz. tego samego szkla,
    > ze tak twierdzisz? :::::::::))))))))))

    nie rozumiem, o co Ci teraz Kubuś chodzi?
    zaprzeczasz, ze tak jest?
    wyobraź sobie, że przy kupnie miałem w rękach 5 egz. 28-75 i dopiero piaty był
    tym, który chciałem,
    reszta była albo taka sobie, albo kiepska,
    czy wg Ciebie moge twierdzić, że ten obiektyw ma duże rozbiezności jakościowe?