  • 21. Data: 2015-09-09 08:44:55
    Temat: Re: Taka ciekawostka dla kupujacych chinczyki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Sep 2015 19:07:09 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > uciekać przed ludzmi dla których język jest narzędziem pracy.
    Pamiętam
    > jak w latach 90-tych jakaś banda przygłupów z administracji
    rozpisała
    > przetarg w którym była informacja o udostępnieniu kodu źródłowego w
    > języku polskim. I nikt się nie śmiał, w końcu jak być patriotą, to
    na
    > całym froncie.

    Oj tam oj tam, regułki excela są spolszczone ("licz.jeżeli" itp.) i
    nikt z tego powodu gwałtów nie czyni.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-09-09 08:55:20
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    > Są polskim pośrednikiem. Nikt w Polsce niczego nie produkuje poza
    > ziemniakami. Z grubsza startystycznie rzecz biorąc.
    >
    > Dodatkowo nikomu nie zalezy żeby tlumaczyć wszystko. Wcale nie tak
    > dawno jakiś prawniczy przygłup próbował mnie przekonać że aplikacje w
    > sklepie googla powinny być po Polsku a córka coś tam zainstalowała i
    > gadało po innemu. Ludziom się w głowie przewraca z nadmiaru
    > dziadowskiego patriotyzmu który przesłania ignoracje.

    Są szmatławcami którzy tak na dobrą sprawę olewają potrzeby polskiego
    klienta. Interesuje ich tylko zysk przy jak najmniejszych inwestycjach.
    Szkoda tylko że tu tzw polskie prawo nie ma nic do powiedzenia.

    Ależ zależy, nawet dalekowschodni producenci nie zapominają o potrzebach
    klientów w kraju nad Wisła. No tak - "dziadowski patriotyzm", tacy jak
    ty raczej nigdy nie zrozumieją tego za co Wrzesińskie Dzieci" dostawały
    baty.

> [...]
    > przetarg w którym była informacja o udostępnieniu kodu źródłowego w
    > języku polskim. I nikt się nie śmiał, w końcu jak być patriotą, to na

    Ja nawet nie pretenduję do miana polskiego producenta telefonów, a co
    dopiero mówić o używaniu takiej nazwy.
    Jak się okazuje LG, Samsung, Sony, Huawei, Nokia, Alcatel itd mogą
    całkowicie spolszczać swoje produkty... Prawdę mówiąc to nie znam firmy,
    poza tymi mianującymi się "polskimi" które nie spolszczają całkowicie
    interfejsu w swoich telefonach.

  • 23. Data: 2015-09-09 08:55:50
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    > a) cienkokońcówkowy
    > b) żeton
    >
    > Konkurs: z jakiej to dziedziny technicznej, nie wstydzący się ani
    > trochę polskiego, to pochodzi? Zaznaczam że o malo nie poplulem
    > ksiązki widząc a).

    Ty też się wstydzisz ?

  • 24. Data: 2015-09-09 09:22:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Sep 2015 08:44:55 +0200, Marek napisał(a):

    > Oj tam oj tam, regułki excela są spolszczone ("licz.jeżeli" itp.) i
    > nikt z tego powodu gwałtów nie czyni.

    Ja czynie. Co za pojeb to wymyslil.

    Kiedys bylo spolszczone Logo dla szkol, taki jezyk ... hm ...
    programowania ...

    J.

  • 25. Data: 2015-09-09 09:43:31
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 09.09.2015 o 09:22, J.F. pisze:
    > Kiedys bylo spolszczone Logo

    Widzę, że szybciej piszesz, niż czytasz :)
    (hint:jesteś trzeci, który wspomina LOGO)

    --
    Alf/red/

  • 26. Data: 2015-09-09 11:37:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 8 Sep 2015 22:47:34 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:

    >No i co? Kwestia przyzwyczajenia. A zastanawiałeś się jak dla
    >anglojezycznych brzmią te terminy w ich języku?

    Żeton jest w miare poprawnie, choc troche zalezy od kontekstu.
    Tylko potem czlowiek-specjalista czyta i nie rozumie, co tlumacz mial
    na mysli.
    Niespecjalista ... no, trzeba troche pomieszkac w Ameryce, aby to
    zrozumiec :-)

    Tylko co dalej ? żetonowy pierscień ? Czy juz umarl, i teraz mamy
    teraz tylko eteryczna siatke ?

    Ale z ta cienka koncowka to troche przesadzili ...

    >Wiesz jak dziwnie i niepokojąco dla nich brzmi słowo "server"?

    Juz pewnie nie. Sie przyzwyczaili.
    Ale wiele slow bylo w nowym znaczeniu i u nich.

    J.

  • 27. Data: 2015-09-09 18:47:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Sep 2015 11:37:22 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Juz pewnie nie. Sie przyzwyczaili.

    Nie do końca, wykorzystywane jest to nadal w celach marketingowych,
    przypomnij sobie reklamę IBM Z10 sprzed kilku lat (3-4) i minę
    policjanta jak słyszy słowo "server".

    --
    Marek

  • 28. Data: 2015-09-09 19:06:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-09 08:44, Marek wrote:
    > Oj tam oj tam, regułki excela są spolszczone ("licz.jeżeli" itp.) i nikt
    > z tego powodu gwałtów nie czyni.

    Bo target Excela to głównie banki i korpo. Czyli niskie IQ, zerowa
    wiedza i nikłe potrzeby.

  • 29. Data: 2015-09-09 19:10:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-09 08:55, Trybun wrote:
    > Jak się okazuje LG, Samsung, Sony, Huawei, Nokia, Alcatel itd mogą
    > całkowicie spolszczać swoje produkty...

    Android *NIE* może być całkowicie spolszczony, ponieważ 99.9% kodu
    pochodzi od programistów którzy nawet nie slyszeli o jakimś śmiesznym
    kraju z następnym z pierdyliarda dialektów słowiańskich. Trzeba było
    budować statki i kolonizować kraje zamoskie zamiast ciąć się szabelkami
    prezentując dziadowski patriotyzm w lokalnym piekiełku.

    > poza tymi mianującymi się "polskimi" które nie spolszczają całkowicie
    > interfejsu w swoich telefonach.

    Nie da się go całkowicie spolszczyć. Nie wątpie jednak że doczekam
    czasów aż jakiś przygłup z sejmu zarządzi obowiązkowe tłumaczenie całego
    internetu. Sądząc po ewentualnym składzie następnego to może być całkiem
    realne.

  • 30. Data: 2015-09-09 19:12:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-09 08:42, Marek wrote:
    > No i co? Kwestia przyzwyczajenia. A zastanawiałeś się jak dla
    > anglojezycznych brzmią te terminy w ich języku?

    Co to ma do rzeczy? Wiesz jak w naszym języku brzmi "samochód"?

    > Wiesz jak dziwnie i
    > niepokojąco dla nich brzmi słowo "server"?

    A wiesz jak bardzo niepokoją się Czesi jak ktoś czegoś szuka?

    Brzmienie wyrazu nie ma nic do rzeczy a ponadto little endian wybrano
    bezpośrednio z książki w ramach chyba bardziej żartu.