  • 1. Data: 2010-12-29 17:41:09
    Temat: kiedy księżyc wskaże hotbirda - pytanie do Jerzego P.
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    parę tygodni temu pytałem o ustawienie anteny, podpowiedziano mi ze
    pomocne moze być słońce i ksieżyc. co do słońca to kierunek mniejwiecej
    wyznaczyłem, ale przydało by sie jeszcze wysokość ocenić "na ksieżyc"
    nie bardzo sobie radze. czy mogę prosic o ustalenie kiedy ksieżyc
    pokryje sie z hotbirdem, widziany z punktu: 50°20' 18°54'?

    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-12-29 19:00:22
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup

[...]

    -------------------------------

    nie stać cię na chiński miernik ? a elewację masz idealnie prostą ?

  • 3. Data: 2010-12-29 19:43:57
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.12.2010 18:41, ToMasz pisze:
> [...]
    > nie bardzo sobie radze. czy mogę prosic o ustalenie kiedy ksieżyc
    > pokryje sie z hotbirdem, widziany z punktu: 50°20' 18°54'?

    następny co chce kilkadziesiąt złotych zaoszczędzić kosztem wielu
    straconych godzin i gderania czy mam w lewo czy w prawo.
    jak nie znasz się na tym, nie masz z tym do czynienia to zadzwoń
    po kogoś kto ma odpowiedni przyżąd i Ci to ustawi tak jak to ma być.
    nie zapominaj, że Ty też chodzisz do pracy po to by zarobić na życie.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 4. Data: 2010-12-29 21:32:08
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomocne moze być słońce i ksieżyc. co do słońca to kierunek mniejwiecej
    > wyznaczyłem, ale przydało by sie jeszcze wysokość ocenić "na ksieżyc"

    Wała sobie z ciebie robili , zaproś jakiegoś kolesia z przyrządem i Ci
    ustawi :-))

  • 5. Data: 2010-12-29 22:35:55
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    jerzy.n pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wała sobie z ciebie robili , zaproś jakiegoś kolesia z przyrządem i Ci
    > ustawi :-))
    do wszystkich: przeczytajcie moje poprzedne wątki. budynek mam z takiej
    słabej cegły, ze musze zrobić wiekszy uchwyt na antene - normalne
    odpadają. Hotbirda zasłania mi dach i drzewo. jak antene zamocuje(sam
    albo monter) przy swoim oknie - bedzie spoko. inna pozycja anteny, to
    okno na klatce schodowej, - wtedy bedą problemy. problemy - nie znaczy
    ze sie nieda. ale lepiej bybyło na własnym oknie. dojścia z drabiny
    -brak bo jest remont. jest zimno - remont stoi....

    ToMasz

  • 6. Data: 2010-12-29 22:55:19
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    On Wed, 29 Dec 2010, ToMasz wrote:

> [...]
    | nie bardzo sobie radze. czy mogę prosic o ustalenie kiedy ksieżyc
    | pokryje sie z hotbirdem, widziany z punktu: 50°20' 18°54'?

    Ciekawą dyskusje oczywiscie pamietam.
    Byla to sytuacja na styku:
    http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/brow
    se_thread/thread/9e079aa07804aecb

    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
    Dla 50.33 N ; 18.90 E i HB mamy:
    Azymut = 7.6 W = 187.6 st.
    Elewacja = 32.1
    Skos = 5 st. prawy

    [Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Ksiezyc bedzie znajdowal sie w styczniu, w okolicy HB:

    dokladne polozenie ksiezyca:
    2011-01-08 15:22: az=187.75 el=33.61
    2011-01-24 03:56: az=187.72 el=33.10
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Slonce bedzie wskazywalo HB, wiosną 2011 r.:
    02-03 [D-M]
    12:23 [h:m]
    +0.1 [st]
    [Kiedy zakłócenia słoneczne (Sun Outage)?]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/so.html
    ********************************

    Zobacz tez watki na pl.sci.fizyka:
    [Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB]
    http://groups.google.com/group/pl.sci.fizyka/browse_
    thread/thread/4970a094a76b35e2

    [Słońce i satelita HB]
    http://groups.google.com/group/pl.sci.fizyka/browse_
    thread/thread/31e11ff27b8c059c

    Pzdr.J.P.

    -=-=-
    Polecam zainstalowanie Orbitrona:
    http://www.stoff.pl/orbitron/summary.php?plk
    http://www.stoff.pl/

    moze mniej dokladnie, ale obrazowo
    bedzie problem w uruchomieniu - pomoge

  • 7. Data: 2010-12-29 23:02:43
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    | Zobacz tez watki na pl.sci.fizyka:
    | [Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB]
> [...]

    Do kompletu:

    [czy księżyc jest w płaszczyźnie równika?]
    http://groups.google.com/group/pl.sci.fizyka/msg/87f
    fd84d6757ede7?hl=pl

    jp

  • 8. Data: 2010-12-30 15:05:24
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 20:43:57 +0100, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

    >kto ma odpowiedni przyżąd

    Ciężko będzie znaleźć kogoś takiego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2010-12-30 22:56:37
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 30.12.2010 16:05, jerzu pisze:

    > Ciężko będzie znaleźć kogoś takiego.

    widać, że nie szukałeś

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 10. Data: 2010-12-31 11:00:00
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > widać, że nie szukałeś

    Bo żeby takiego znaleźć trzeba szÓkać ;-)))