  • 21. Data: 2011-11-03 13:49:28
    Temat: Re: TV 32 cale
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message
    news:j8tnrn$rab$1@news.onet.pl...
    > Dnia 2011-11-02 17:59, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Mam nadzieję, bo wkrótce trzeba będzie TV zmienić, a telewizorów z pełnym
    > podświetleniem matrycy (CCFL lub LED) jak na lekarstwo. No ale kiedys w
    > dobie srebrnych TV w końcu upolowałem czarne CRT 32", to i teraz może w
    > tej wykreowanej modzie na "płaskie" TV w końcu jakiś producent zapragnie
    > zrobić coś dobrego :)

    To czekanie latami na idealny TV do kupienia to dla mnie trochę
    brzmi jako wymówka aby nie czuć się źle że nie możesz kasy wydać :-)
    Miałem takich kolegów co to ZX Spectrum nie kupili, potem Atari XL
    nie kupili, potem Amigi nie kupili bo to nie to, potem i tak dalej...
    Telewizory dziś to nie zakup na 20 lat jak dawno temu - technologia
    się szybko zmienia i nie ma co przeżywać że to co kupimy dziś nie
    będzie fajne za 15 lat, bo dawno już będziemy mieć coś nowego :-)

    > Gdzie to wyczytałeś w moim poście?
    > 6 zmysł jednak masz, bo rzeczywiście uważam je ponownie za najlepsze :).

    Subiektywnie czy masz jakieś konkretne argumenty na poparcie tej opinii?

  • 22. Data: 2011-11-03 14:47:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-11-03 14:49, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Subiektywnie czy masz jakieś konkretne argumenty na poparcie tej opinii?

    Subiektywnie i po poczytaniu o ASV, Quattron, odwzorowanie kolorów, kąty
    Jedyny typ matrycy będący w zasięgu ASV to lepsze odmiany IPS. PVA są
    generalnie gorsze, choć niektórzy producenci potrafią i tak sporo z nich
    wycisnąć :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 23. Data: 2011-11-03 15:26:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Jedyny typ matrycy będący w zasięgu ASV to lepsze odmiany IPS. PVA są
    > generalnie gorsze, choć niektórzy producenci potrafią i tak sporo z nich

    No ale jeszcze raz warto zapytać czy różnica jest faktycznie zauważalna
    czy tylko fikcyjnie jej znaczenie podkręcono dla celów marketingowych?
    Bo ja się naczytałem dużo na temat Quattrona i opinie były raczej na nie, bo
    każdy materiał dziś leci i tak w RGB więc nie ma skąd wziąć żółtej
    składowej...

  • 24. Data: 2011-11-03 19:06:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-11-03 16:26, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > każdy materiał dziś leci i tak w RGB więc nie ma skąd wziąć żółtej
    > składowej...

    Skąd to błędne mniemanie?
    Ja sam nie jestem ekspertem, ale o ile wiem TV zdecydowanie nie jest
    kodowane w RGB :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 25. Data: 2011-11-03 19:41:10
    Od: Padre <P...@n...net>

    > każdy materiał dziś leci i tak w RGB więc nie ma skąd wziąć żółtej
    > składowej...

    Istnieje zazwyczaj różnica w parametrach sprzętu rejestrującego i
    odtwarzającego, studyjna kamera może kosztować 100 razy więcej niż
    telewizor i wierniej analizować obraz niż telewizor go syntetyzować.
    Zresztą zobacz jak jest choćby z dźwiękiem, nagranie z jednego mikrofonu
    dla zapewnienia maksymalnej jakości trzeba odtwarzać zestrojonym
    zespołem przetworników - patrz: wysokiej klasy słuchawki douszne.

  • 26. Data: 2011-11-05 13:47:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > odpisać:
    >
    > Skąd to błędne mniemanie?
    > Ja sam nie jestem ekspertem, ale o ile wiem TV zdecydowanie nie jest

    Co to znaczy "kodowane w RGB"? Informacja video jest zapisywana
    w postaci trzech bajtów na piksel i w tym formacie przesyłana dalej.
    Kamera rejestrująca obraz ma trzy światłoczułe czujniki na każdy piksel:
    czerwony, zielony i niebieski. A jeśli kamera nie ma czujnika żółtego
    to jak masz zamiar uzyskać pozytywny efekt na telewizorze który ma
    żółtą plamkę? To mi przypomina robienie dźwięku kwadrofonicznego
    z sygnału stereo: kwadrofonia była udawana bo informacji o tylnych
    głośnikach w sygnale nie było, był "wymyślany" we wzmaczniaczu.

    Zresztą nie jestem osamotniony w swojej opinii, patrz:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Quattron
    "According to an analysis published in MaximumPC Magazine by
    Raymond Soneira, president of DisplayMate Technologies, a video
    calibration equipment producer, Sharp's Quattron technology does not
    have the ability to show more colors than a standard RGB set.
    He argues that, due to industry-standard color spaces used by content
    providers, there is no existing source material that contains the fourth
    color channel. He further states that any "extra" colors displayed must
    simply be created in the television itself through video processing,
    resulting in exaggerated, less accurate color."

    Po prostu treść obrazu przesyłana jest z informacją o nasyceniu
    koloru czerwonego, zielonego i niebieskiego i kropka - żółtego
    nie ma, bo tworzy się go z sumowania świecenia czerwonego
    i zielonego a czwarta lampka w pikselu SHARPa to po prostu
    marketingowy chwyt abyś dał się zabałamucić i wydać kasę :-)

  • 27. Data: 2011-11-05 13:49:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j8uqop$ou6$1@news.onet.pl...

> [...]
    > dla zapewnienia maksymalnej jakości trzeba odtwarzać zestrojonym zespołem
    > przetworników - patrz: wysokiej klasy słuchawki douszne.

    Ale sygnał z tej kamery jest przesłany do telewizora w postaci
    informacji o nasyceniu *trzech* kolorów podstawowych i żółty
    kolor tam osobno po złączach nie biega. Przesyła się tylko RGB.
    Żółty telewizor SHARPa tworzy na podstawie informacji o
    zielonym i czerwonym, tak jak każdy inny telewizor na rynku...

    Ale jak kupiłeś taki telewizor i teraz miałbyś płakać że dałeś
    się nabrać na sprytny chwyt marketingowy to już siedzę cicho
    i nie psuję Ci zabawy :-)

  • 28. Data: 2011-11-05 16:44:40
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > Żółty telewizor SHARPa tworzy na podstawie informacji o
    > zielonym i czerwonym, tak jak każdy inny telewizor na rynku...

    Toteż dałem ci przykład z słuchawkami, tam sygnał biegnie jednym
    przewodem co nie zmienia faktu że jeden przetwornik nie jest w stanie
    wiernie go odtworzyć i trzeba przy pomocy zwrotnicy stworzyć sygnały dla
    kilku przetworników, zdjęcie z aparatu sczytane z matrycy RGB dla dużej
    wierności drukuje się drukarką z siedmioma tuszami bo trzy nie są w
    stanie odtworzyć pełnej palety, tak samo może być w przypadku SHARPa,
    deficyt równomiernego pokrycia palety przez trzy luminofory powoduje
    nienaturalność pewnych barw, dodanie czwartego luminoforu zmienia
    przestrzeń barwną ekranu tak że pewne ważne dla człowieka kolory wydają
    się naturalniejsze i o to chodzi, obraz w telewizorze nie ma być wierny
    w pomiarach tylko subiektywnie, dla oka.

    Telewizora SHARP nie mam bo póki co jestem wierny plazmie. Tylko w
    przeciwieństwie do Ciebie nie doszukuję się wszędzie spisku producenta
    tam gdzie nie sięga moja wiedza bo jak chyba przyznasz nie dysponujesz
    żadną konkretną wiedza na temat konstrukcji toru wizji i widma
    luminoforów tego telewizora.

    Twój sposób myślenia doskonale oddają teorie przemądrzałych krytyków
    wielogłosnikowych systemów audio, które generalnie opierały się na
    twierdzeniu, że skoro człowiek ma dwoje uszu, to do odtworzenia pełnej
    przestrzeni dźwięków muszą wystarczyć dwa głośniki...

  • 29. Data: 2011-11-05 17:12:12
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Zresztą nie jestem osamotniony w swojej opinii, patrz:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Quattron

    Osamotnieni w swojej opinii nie są również zwolennicy płaskiej ziemi,
    upierasz się przy swoim opierając się o całkowicie błędną zasadę
    symetrii a tymczasem co staram Ci się udowodnić większość systemów
    przesyłu opartych o analizę i syntezę nie jest symetryczna właśnie dla
    tego że z przyczyn technicznych nie zapewniały dostatecznej jakości,
    ostatnie tory symetryczne skończyły się w czasach telefonów na korbkę
    kiedy mówiło się do tuby a potem przykładało ja do ucha. Twój argument o
    braku sygnału żółtego w sygnale wizji jest wyłącznie dowodem na zbyt
    uproszczone przez Ciebie rozumienie zasad jakimi kieruje się przekaz
    sygnału telewizyjnego.

    Artykuł w Wikipedii przeczytałem:

    "Quattron technology does not have the ability to show more colors than
    a standard RGB set"

    I tu jest jego główny błąd

    Oczywiście autor zakłada sytuacje idealną, luminofory RGB mają idealną
    charakterystykę widmową i wtedy ta teoria była by słuszna, ale prawda
    jest brutalna, ani filtry w kamerze ani luminofory nie mają liniowego
    widma, więcej, ich nieliniowości są niesymetryczne stąd nieliniowość
    całego toru przesyłu obrazu od kamery do oka, producenci od lat pracują
    nad zniwelowaniem tego efektu poprzez korekcję cyfrową obrazu i poprzez
    stosowanie optycznych filtrów w luminoforach. Z dużym
    prawdopodobieństwem Sharp nie dodał wyłącznie czwartego koloru tylko
    zastosował również luminofory RGB o innej charakterystyce widmowej,
    uboższej o pasmo żółte ale za to wierniej odtwarzające pozostałe
    częstotliwości.

    Jeśli o mnie chodzi to mam większe zaufanie do sprzętowych prób
    poprawienia wierności przekazu niż do reklamowanych " hiper duper
    engine" działających wyłącznie w software. Jakoś bardzo mi to przypomina
    wszystkie systemy super stereo i virtual surround w sprzęcie o mocno
    średnich parametrach.

  • 30. Data: 2011-11-06 15:52:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j93p5r$met$1@news.onet.pl...

> [...]
    > co nie zmienia faktu że jeden przetwornik nie jest w stanie wiernie go
    > odtworzyć i trzeba przy pomocy zwrotnicy stworzyć sygnały

    Gdzie dałeś ten przykład? Nie widzę go...

    Poza tym - sygnał dźwiękowy do słuchawek stereo nie biegnie
    jednym torem tylko dwoma: lewe i prawe ucho mają swój tor.

    > zdjęcie z aparatu sczytane z matrycy RGB dla dużej wierności drukuje się
    > drukarką z siedmioma tuszami bo trzy nie są w stanie odtworzyć pełnej
    > palety, tak samo może być w przypadku SHARPa,

    No nie bardzo, bo teraz pomieszałeś dosyć istotną różnicę jeśli chodzi
    o drukarki a TV, mianowicie drukarka opiera się na zjawisku
    POCHŁANIANIA barw podstawowych przez barwniki w czasie ich
    mieszania natomiast świecący TV opiera się na zjawisku SUMOWANIA
    się barw podstawowych. Przejście od jednego systemu do drugiego
    stanowi znacznie większy problem do zrealizowania w drukarkach
    niż w przypadku wyłącznie sumującego zjawiska w kamerze i TV.

> [...]
    > przestrzeń barwną ekranu tak że pewne ważne dla człowieka kolory wydają
    > się naturalniejsze i o to chodzi, obraz w telewizorze nie ma być wierny w

    I tu dotknąłeś najważniejszego - bo właśnie przyglądając się tym
    telewizorom w sklepie odtwarzającym ten sam program telewizyjny
    co inne TV nie widzę żadnej różnicy kolorystycznej mimo iż producent
    zapewnia że widać różnicę na pierwszy rzut oka... Owszem, jak dasz
    sobie wmówić że coś widać to potem rzeczywiście to widzisz... pod
    wpływem sugestii a nie bodźców docierających do oka :-)

> [...]
    > konkretną wiedza na temat konstrukcji toru wizji i widma luminoforów tego

    Nie spisek lecz desperacka próba przebicia się stosunkowo małej
    firmy na rynku opanowanym przez gigantów jak Sony czy Samsung.

> [...]
    > twierdzeniu, że skoro człowiek ma dwoje uszu, to do odtworzenia pełnej
    > przestrzeni dźwięków muszą wystarczyć dwa głośniki...

    Nie pamiętam tak sformułowanych krytyk - kto i kiedy tak argumentował?