    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: TV 32 cale
    Date: Sat, 05 Nov 2011 17:44:40 +0100

    > Ale sygnał z tej kamery jest przesłany do telewizora w postaci
    > informacji o nasyceniu *trzech* kolorów podstawowych i żółty
    > kolor tam osobno po złączach nie biega. Przesyła się tylko RGB.
    > Żółty telewizor SHARPa tworzy na podstawie informacji o
    > zielonym i czerwonym, tak jak każdy inny telewizor na rynku...

    Toteż dałem ci przykład z słuchawkami, tam sygnał biegnie jednym
    przewodem co nie zmienia faktu że jeden przetwornik nie jest w stanie
    wiernie go odtworzyć i trzeba przy pomocy zwrotnicy stworzyć sygnały dla
    kilku przetworników, zdjęcie z aparatu sczytane z matrycy RGB dla dużej
    wierności drukuje się drukarką z siedmioma tuszami bo trzy nie są w
    stanie odtworzyć pełnej palety, tak samo może być w przypadku SHARPa,
    deficyt równomiernego pokrycia palety przez trzy luminofory powoduje
    nienaturalność pewnych barw, dodanie czwartego luminoforu zmienia
    przestrzeń barwną ekranu tak że pewne ważne dla człowieka kolory wydają
    się naturalniejsze i o to chodzi, obraz w telewizorze nie ma być wierny
    w pomiarach tylko subiektywnie, dla oka.

    Telewizora SHARP nie mam bo póki co jestem wierny plazmie. Tylko w
    przeciwieństwie do Ciebie nie doszukuję się wszędzie spisku producenta
    tam gdzie nie sięga moja wiedza bo jak chyba przyznasz nie dysponujesz
    żadną konkretną wiedza na temat konstrukcji toru wizji i widma
    luminoforów tego telewizora.

    Twój sposób myślenia doskonale oddają teorie przemądrzałych krytyków
    wielogłosnikowych systemów audio, które generalnie opierały się na
    twierdzeniu, że skoro człowiek ma dwoje uszu, to do odtworzenia pełnej
    przestrzeni dźwięków muszą wystarczyć dwa głośniki...