  • 31. Data: 2011-11-06 15:58:04
    Temat: Re: TV 32 cale
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j93qpf$ren$1@news.onet.pl...

> [...]
    > upierasz się przy swoim opierając się o całkowicie błędną zasadę symetrii
    > a tymczasem co staram Ci się udowodnić większość systemów przesyłu
    > opartych o analizę i syntezę nie jest symetryczna właśnie dla tego że z
    > przyczyn technicznych nie zapewniały dostatecznej jakości, ostatnie tory
    > symetryczne skończyły się w czasach telefonów na korbkę kiedy mówiło się
    > do tuby a potem przykładało ja do ucha. Twój argument o braku sygnału
    > żółtego w sygnale wizji jest wyłącznie dowodem na zbyt uproszczone przez
    > Ciebie rozumienie zasad jakimi kieruje się przekaz sygnału telewizyjnego.

    Sugerujesz że w strumieniu danych biegnącym po kablu HDMI
    telewizor dostaje osobną informację o kolorze żółtym? Ciekawe... :-)
    A możesz mi powiedzieć na których pinach ten kolor żółty jest przesyłany?

> [...]
    > brutalna, ani filtry w kamerze ani luminofory nie mają liniowego widma,
    > więcej, ich nieliniowości są niesymetryczne stąd nieliniowość całego toru
    > przesyłu obrazu od kamery do oka, producenci od lat pracują nad
    > zniwelowaniem tego efektu poprzez korekcję cyfrową obrazu i poprzez
    > stosowanie optycznych filtrów w luminoforach. Z dużym prawdopodobieństwem
    > Sharp nie dodał wyłącznie czwartego koloru tylko zastosował również
    > luminofory RGB o innej charakterystyce widmowej, uboższej o pasmo żółte
    > ale za to wierniej odtwarzające pozostałe częstotliwości.

    Proponuję Ci abyś zredagował poprawkę do artykułu z Wikipedii
    i poparł swoje propozycje odpowiednim materiałem źródłowym...
    Bo to co na razie robisz to wnioski wiernego co uwierzył w materiał
    marketingowy i stał się fanatykiem co to nie wie ale wierzy że
    SHARP musiał wiedzieć co robi, inaczej nie robiłby bydła...

    > Jeśli o mnie chodzi to mam większe zaufanie do sprzętowych prób
    > poprawienia wierności przekazu niż do reklamowanych " hiper duper engine"
    > działających wyłącznie w software. Jakoś bardzo mi to przypomina wszystkie
    > systemy super stereo i virtual surround w sprzęcie o mocno średnich
    > parametrach.

    Problem w tym, że to nie jest sprzętowa zmiana - to jest mocno
    softwareowa zmiana skoro z informacji docierającej do telewizora
    w postaci RGB lub YCbCr po kablu HDMI software jest w stanie
    zrobić cztery sygnały dla czterech plamek luminoforu...

  • 32. Data: 2011-11-06 18:01:55
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Sugerujesz że w strumieniu danych biegnącym po kablu HDMI
    > telewizor dostaje osobną informację o kolorze żółtym? Ciekawe... :-)

    Sugeruję, że Twoja wiedza na ten temat jest odwrotnie proporcjonalna do
    twojego zaangażowania, dziwi mnie tylko że nawet nie jesteś w stanie
    przeczytać ze zrozumieniem tego co napisałem.

    Szkoda że nie jesteś w stanie merytorycznie odnieść się do ani jednego z
    moich argumentów...

  • 33. Data: 2011-11-06 18:08:14
    Od: Padre <P...@n...net>

    Mógłbym dalej polemizować na ten temat ale z kimś kto ma pojęcie o
    elektronice wykraczające ponad schemat połączeń kabla RGB, z mojej
    strony temat zakończony...

  • 34. Data: 2011-11-07 03:43:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j96i2v$kta$1@news.onet.pl...

> [...]
    > przeczytać ze zrozumieniem tego co napisałem.
    >
    > Szkoda że nie jesteś w stanie merytorycznie odnieść się do ani jednego z

    A tam były jakieś *argumenty*? Nie zauważyłem :-)
    Raczej było tam wishful thinking :-)

  • 35. Data: 2011-11-07 07:20:43
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Padre <P...@n...net> napisał(a):

    >Jak zmieni mu się koncepcja umeblowania to i tak nic nie poradzi na fakt
    >że i tak nie przeniesie ukrytych w ścianie kabli na nowe miejsce, czyli
    >argument mało trafiony.

    Tu nie o kable tylko chodzi. Nie wiem jak Ty, ale ja juz bym wolal
    nie miec kabli w innym miejscu niz straszyc pokojem z pokutymi wnekami.
    Ze o syfie, jak sie robi podczas takiego kucia w zelbiecie nie bede sie
    juz rozpisywal.

  • 36. Data: 2011-11-07 21:28:40
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > nie miec kabli w innym miejscu niz straszyc pokojem z pokutymi wnekami.
    > Ze o syfie, jak sie robi podczas takiego kucia w zelbiecie nie bede sie

    Oczywiście, tylko chciałem zwrócić uwagę, że ktoś kto ukrywa kable w
    ścianie i tak w razie przemeblowania zmuszony jest zostawić telewizor
    tam gdzie był jeśli nie zdecyduje się na ostre kucie.

  • 37. Data: 2011-11-11 16:45:08
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > Oczywiście, tylko chciałem zwrócić uwagę, że ktoś kto ukrywa kable w
    > ścianie i tak w razie przemeblowania zmuszony jest zostawić telewizor tam
    > gdzie był jeśli nie zdecyduje się na ostre kucie.

    Zapomnieliście doczytać, że gość chce to wstawić w suche tynki. Karton-gips
    to nie ostre kucie :)

    pozdr
    lublex

  • 38. Data: 2011-11-14 16:56:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j96ieg$m7g$1@news.onet.pl...
    > Mógłbym dalej polemizować na ten temat ale z kimś kto ma pojęcie o
    > elektronice wykraczające ponad schemat połączeń kabla RGB, z mojej strony
    > temat zakończony...

    Przykro mi stwierdzić ale to Ty nie masz pojęcia o tym co mówisz.
    A moja znajomość fizyki (optyki barw) i elektroniki przekracza znacznie
    ponad znajomość połączeń kabla RGB czego dałem przykład w tekście
    który wyciąłeś, choćby na temat sumowania i odejmowania barw czy
    sygnału stereo w słuchawkach - a dałeś tam niezłą plamę i o tym wiesz...
    Twój brak odniesienia się do tych argumentów odbieram jako Twoją
    porażkę w dyskusji. Kończysz bo brak Ci rzeczowych argumentów
    i próbujesz argumentów personalnych, co zwykle oznacza przegraną
    dla kogoś kto takimi argumentami próbuje "ratować" swoją twarz...

  • 39. Data: 2011-11-16 19:37:02
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-29 16:08, Pszemol pisze:
    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    >
    > A dlaczego unikać LED krawędziowych?
    > Mam taki od Samsunga: UN46D7000 i obraz jest rewelacyjny!
    > Od drzwi wejściowych w sklepie wyróżniał się wśród konkurencji
    > jakością obrazu: i jasność i kontrast zabójcza...

    bo w samsungu akurat (ale pewnie w innych rowniz) CCFL jest lepsze od
    'krawedziowki'.
    'Krawedziowka' jest dobra, jesli szukasz czegosz naprawde plaskiego by
    powiesic na scianie, lub chcesz cos 'futurystycznego';) miec w pokoju.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 40. Data: 2011-11-17 14:21:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:ja13cu$m9b$3@inews.gazeta.pl...

    > bo w samsungu akurat (ale pewnie w innych rowniz)
    > CCFL jest lepsze od 'krawedziowki'.

    Widzę, że odezwał się znawca... Jakie CCFL???
    Mowa o telewizorach z podświetleniem LED.

    > 'Krawedziowka' jest dobra, jesli szukasz czegosz naprawde plaskiego by
    > powiesic na scianie, lub chcesz cos 'futurystycznego';) miec w pokoju.

    Jeśli zobaczysz na modele telewizorów z tego roku to nie ma innych
    jak tylko takie cieniutkie, właśnie z podświetleniem LED krawędziowym.