  • 1. Data: 2010-10-04 04:54:35
    Temat: TV
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Cześć
    Neci nie coraz bardziej zakupo nowego TV.
    No a skoro juz nowy, to jak największy, a co! Kompleksy działają!

    No wiec z racji checi ograniczenia budzetu na maks wybór padł na Telewizor
    SAMSUNG PS-50C550 (najtansza 50 fullHD z lanem)

    No i kilka pytań:
    - brac fullHD czy moze tansze HDReady?
    - jak działa ten lan? bede mógł podłaczyc kompa, zmapowac dysk i ogladac
    film z dysku kompa?
    - czy ten TV obsłuzy generalnie wszystkie divx, xvid, h264 ktore sa
    zakodowane bez jakis udziwnien?
    - czy lan mozna podlaczyc po jakims USB Wifi? (niestety nie mam
    pociagnietego kabla ethernetowego po mieszkaniu - kurwa - dlaczego??? :)
    - jak wyglada standardowy divx 1CD i 2CD na takim duzym ekranie?
    - sygnał TV biore z kablówki wiec chyba bedzie ok?
    - co z dekoderem? (Rodzaj tunera DVB-T: MPEG-4) to jest to co wlaczą nam na
    stałe w 2013?
    - pytanie do Poznaniaków - czy w Poznaniu obejrze bez problemu TVP Sport "z
    powietrza"?

    - a moze jeszcze jakies inne ogólne uwagi?

    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
    to znaczy, że coś przeoczyłeś." Ed Murphy

  • 2. Data: 2010-10-04 06:02:18
    Temat: Re: TV
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-04 06:54, Budzik pisze:

    > No i kilka pytań:
    > - brac fullHD czy moze tansze HDReady?

    a będziesz oglądał coś full HD czy nie ? (wróżka)

    > - jak działa ten lan? bede mógł podłaczyc kompa, zmapowac dysk i ogladac
    > film z dysku kompa?

    W uproszczeniu tak

    > - czy ten TV obsłuzy generalnie wszystkie divx, xvid, h264 ktore sa
    > zakodowane bez jakis udziwnien?

    teoretycznie tak

    > - czy lan mozna podlaczyc po jakims USB Wifi? (niestety nie mam
    > pociagnietego kabla ethernetowego po mieszkaniu - kurwa - dlaczego??? :)

    instrukcja obsługi na stronie samsunga, tak dedykowany usb wifi samsunga
    coś ok 250 zł

    > - jak wyglada standardowy divx 1CD i 2CD na takim duzym ekranie?

    odkąd mam 40" divx puszczam sporadycznie, 99% filmów to mkv HD

    > - sygnał TV biore z kablówki wiec chyba bedzie ok?

    cyfrowej czy analogowej ? analoga na 50" obawiałbym się bardziej niż mocno

    > - co z dekoderem? (Rodzaj tunera DVB-T: MPEG-4) to jest to co wlaczą nam na
    > stałe w 2013?

    specyfikacje dostępne w sieci

    > - pytanie do Poznaniaków - czy w Poznaniu obejrze bez problemu TVP Sport "z
    > powietrza"?

    zerknij kilka dni wstecz na różne wątki

    > - a moze jeszcze jakies inne ogólne uwagi?

    odkąd mam (oczywiście inny niż twój planowany) tv w zasadzie oglądam
    tylko mkv hd i kanały HD - szybko dojdziesz do takich wniosków

    moja ogólna uwaga do osób przesiadających się z 21" :-) na coś duuużego
    to taka, duży może więcej i duży potrzebuje więcej. Telewizor sam z
    siebie niczego nie wyczaruje -musi dostać dobrej jakości sygnał bo
    inaczej doprowadzi cię do płaczu :-)

  • 3. Data: 2010-10-04 08:07:49
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > cyfrowej czy analogowej ? analoga na 50" obawiałbym się
    > bardziej niż mocno

    Analoga powinien się obawiać na 100 % :-)). Jeśli nie jest
    tego świadom to zostanie kolejnym marudzącym klientem
    swojego dostawcy ;-). Wiem coś o tym...

    > Telewizor sam z siebie niczego nie wyczaruje -musi dostać
    > dobrej jakości sygnał bo inaczej doprowadzi cię do płaczu
    > :-)

    Dokładnie :-)

  • 4. Data: 2010-10-04 08:30:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > - co z dekoderem? (Rodzaj tunera DVB-T: MPEG-4) to jest to co wlaczą nam
    > na
    > stałe w 2013?

    Włączyli w zeszłym tygodniu na stałe.

    > - pytanie do Poznaniaków - czy w Poznaniu obejrze bez problemu TVP Sport
    > "z
    > powietrza"?

    Tak.
    O ile odbierasz analog z powietrza.

  • 5. Data: 2010-10-04 18:31:18
    Od: Mark <...@o...pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 04:54:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > No wiec z racji checi ograniczenia budzetu na maks wybór padł na Telewizor
    > SAMSUNG PS-50C550 (najtansza 50 fullHD z lanem)
    >
    > No i kilka pytań:
    > - brac fullHD czy moze tansze HDReady?

    Szczerze, to nie wyobrazam sobie sensu kupowania tak duzego TV tylko z
    HD-ready

    --
    Mark

  • 6. Data: 2010-10-05 05:35:23
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Szczerze, to nie wyobrazam sobie sensu kupowania tak duzego TV tylko z
    > HD-ready

    a dlaczego? daj jakieś argumenty
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2010-10-05 05:54:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > a będziesz oglądał coś full HD czy nie ? (wróżka)

    nie wiem, ale zakładam ze TV kupuje sie na kilka lat - moze za 5 lat
    wszystkie Tv beda HD.
    Pytanie raczej czy miedzy sygnałem okreslanym jako HDReady a HDFull jest
    róznica zauwazalna gołym okiem.

    > W uproszczeniu tak

    super

    > teoretycznie tak

    great

    > instrukcja obsługi na stronie samsunga, tak dedykowany usb wifi
    > samsunga coś ok 250 zł

    cffffaniaczki. własnie czytam w necie, ze tylko dedykowane bez problermu
    podziałaja.

    > odkąd mam 40" divx puszczam sporadycznie, 99% filmów to mkv HD

    super.
    A jak wygladaja standardowe divxy? ;-/

    > cyfrowej czy analogowej ? analoga na 50" obawiałbym się bardziej niż
    > mocno

    wiekszosc bedzie jednak analog (przynajmniej na razie)
    Az taka kiszka? (obecnie mam CRT 29 i jest bardzo ok - moze ja mało
    wymagajacy jestem?

    > specyfikacje dostępne w sieci

    ej, dzieki.
    Powaznie w sieci??? No co ty.... :-/

> [...]
    > duuużego to taka, duży może więcej i duży potrzebuje więcej. Telewizor
    > sam z siebie niczego nie wyczaruje -musi dostać dobrej jakości sygnał

    przesiadam sie z 29 ale dzieki za podpowiedz.
    Jezeli chodzi o TV - musze zorientowac sie w swojej kablówce.
    Natomiast cały czas nurtuje mnie pytanie o divxy (jednak sporo filmów
    oglada sie w tym formacie)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 8. Data: 2010-10-05 06:50:43
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-05 07:54, Budzik pisze:

    > nie wiem, ale zakładam ze TV kupuje sie na kilka lat - moze za 5 lat
    > wszystkie Tv beda HD.
    > Pytanie raczej czy miedzy sygnałem okreslanym jako HDReady a HDFull jest
    > róznica zauwazalna gołym okiem.

    myślę że 50" nawet znacząca

    > cffffaniaczki. własnie czytam w necie, ze tylko dedykowane bez problermu
    > podziałaja.

    Oczywiście jest alternatywny soft do tv samsung (nie wiem czy i dla tego
    modelu) wtedy działa każdy pen usb a i funkcjonalność się poszerza (hint
    - samygo)

    > super.
    > A jak wygladaja standardowe divxy? ;-/

    taj jak może wyglądac coś co zostało 4 krotnie rozciągnięte - i w
    odróżnieniu od ekranu monitora stało się to na ekranie 3 razy większym.

    rozciągnij fotkę na ekranie monitora, taką co ma np 200x300

    > wiekszosc bedzie jednak analog (przynajmniej na razie)
    > Az taka kiszka? (obecnie mam CRT 29 i jest bardzo ok - moze ja mało
    > wymagajacy jestem?

    nie, raczej słabo wyedukowany, masz monitor lcd przy kompie ? ustaw na
    nim rozdzielczość 2 razy mniejszą niż natywna matrycy.

    TV LCD najlepiej wyświetla sygnał o rozdzielczości matrycy, sprawdź na
    kompie. Do analoga nawet nie próbowałbym 50" (max 32)

    > przesiadam sie z 29 ale dzieki za podpowiedz.
    > Jezeli chodzi o TV - musze zorientowac sie w swojej kablówce.
    > Natomiast cały czas nurtuje mnie pytanie o divxy (jednak sporo filmów
    > oglada sie w tym formacie)

    jak się ma tv 21" :-)

    przesiądziesz się na mkv w ciągu tygodnia, odpalisz raz film hd i
    zapomnisz o divx - divx ten zwykły 1Cd umarł

  • 9. Data: 2010-10-05 06:53:19
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-05 07:35, glang pisze:

    > a dlaczego? daj jakieś argumenty

    bo powyżej 40" jest już bardzo wyraźnie widoczna różnica między HD ready
    a full HD

  • 10. Data: 2010-10-05 07:19:10
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-10-04 08:02, boxfish pisze:
> [...]
    [itd...]

    Bardzo dobrze napisane. Dodałbym jeszcze tylko
    że jeżeli odległość od TV przekracza 4 metry to
    obraz z kablówki na tym 50'' nie będzie taki tragiczny,
    jedynie żenująco fatalny...

    Tomy M.