  • 11. Data: 2009-01-22 17:36:33
    Temat: Re: TKT, radiolinia
    Od: Marek Burzyński <m...@p...pl>

    Nie liczyłem tego, przeklepałem to na szybko z kalkulatora bez
    zastanawiania się nad tym co tam pisze, a ten twierdzi że 100Mbits dla
    QAM 32 jest osiągalne.
    Niemniej jednak odgrzebałem jakiś kawałek tabelki, gdzie podane jest że
    przy wyidealizowanych warunkach QAM32 potrafi osiągnąć efektywność równą
    5. Co ciekawe nasi przyjaciele z Czech, produkują radiolinie, które w/g
    nich potrafią przesłać 100Mbits w QAM16 przy szerokości kanału 28MHz.

  • 12. Data: 2009-01-22 18:09:00
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    brak wrote:

    > I jest to zapewne profesjonalna radiolinia telekomunikacyjna FDD z E1 i
    > eth. Podaj mi producenta i model jestem bardzo ciekaw bo nie znam
    > żadnego producenta oferującego sprzęt który na QPSK w 28MHz wciśnie 92
    > Mb czyli 3 bity na Hz.

    Ericsson Minilink TN R3, z kartą MMU 2D + karta ETU żeby to na ethernet
    zamienić.

    wycinek ze specyfikacji:
    MMU2 D A high capacity PDH plug-in unit, used for the following
    modulation schemes and traffic capacities in Mbit/s:
    o 16 QAM: 22xE1, 46xE1
    o 128 QAM: 35xE1, 75xE1

    ta pierwsza kolumna to dla 14MHz, 2ga dla 28MHz
    Z tym QPSK przesadziłem, ale dyskusja o 16QAM się rozchodziła.

    Marcin

  • 13. Data: 2009-01-22 19:03:10
    Od: brak <b...@b...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    >
    > ta pierwsza kolumna to dla 14MHz, 2ga dla 28MHz
    > Z tym QPSK przesadziłem, ale dyskusja o 16QAM się rozchodziła.

    Faktycznie ma mea culpa. Z drugiej strony ciekawie ta tabelka
    przepływności wygląda takie cuda tylko dla niskich modulacji 64QAM i
    128QAM jak były tak są bez zmian wydajności. Z drugiej strony treshhold
    na poziomie -78 + zapas na zaniki to odległości nie będą powalające
    chociaż i tak lepiej jak dla STMek. Na takim Eryku z zyskami ich anten i
    mocami nadajników to nie wiem czy na 13 Ghz z antenami 1,8m zapewnisz
    transmisje na odpowiednim poziomie. Jeśi to ma być 1 hop to sugerowałbym
    raczej 10 lub 11 GHz cena ta sama a stabilność lepsza.

  • 14. Data: 2009-01-22 19:21:16
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    brak wrote:

> [...]
    > 128QAM jak były tak są bez zmian wydajności. Z drugiej strony treshhold
    > na poziomie -78 + zapas na zaniki to odległości nie będą powalające

    -78 to jest nieźle, dla PDH zwykłego było około -83.
    SDH to -63 (niby teoria).
    Z tego co wiem, to GSMy starają się jakieś 30dB zapasu trzymać, przy -78
    to daje -48. Moc do uciągnięcia na 32GHz, 8-10km i anteny 0,6m

> [...]
    > transmisje na odpowiednim poziomie. Jeśi to ma być 1 hop to sugerowałbym
    > raczej 10 lub 11 GHz cena ta sama a stabilność lepsza.

    a to już dla 45km się nie będę wypowiadać. Co do mocy nadawczej,
    najlepiej kupić RAU2N HP, ale drogie.
    Za to nie wiem co chcesz od ich anten.

    Marcin

  • 15. Data: 2009-01-22 20:24:48
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    to jak?

    ma to "szanse" działać
    czy tez "to będzie działać"

    niestety, odległości nie da rady zmniejszyć, no chyba, że kolejarze, po
    drodze jakiś hop zrobią.

    --
    pozdros
    icek

  • 16. Data: 2009-01-22 21:00:35
    Od: brak <b...@b...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > to daje -48. Moc do uciągnięcia na 32GHz, 8-10km i anteny 0,6m

    > a to już dla 45km się nie będę wypowiadać. Co do mocy nadawczej,

    Od anten nic nie chcę standardowe zyski jak u większości producentów,
    tylko poprzednik liczył +28dBm a w Eryku o 5 mniej na kazdej stronie,
    więc trzeda to zyskiem wyrównać.

  • 17. Data: 2009-01-22 21:17:03
    Od: brak <b...@b...pl>

    icek2 pisze:
    > to jak?
    >
    > ma to "szanse" działać
    > czy tez "to będzie działać"
    >
    > niestety, odległości nie da rady zmniejszyć, no chyba, że kolejarze, po
    > drodze jakiś hop zrobią.

    Szanse ma. Odległości zawsze da się zmierzyć podaj współrzędne GPS obu
    punktów to ci powiem jaka jest odległość w linii prostej. Do 35 km można
    spróbować na 13 GHz ale to granica. Powyżej już musisz zejść na 10 lub
    11 GHz, o 7 nie mówię bo drogie i komórkowcy całe zapchali. Acha musisz
    sobie zdawać sprawę że przy odległościach powyżej 40 km i niskich
    częstotliwościach następuje ugięcie fali pod wpływem ruchów warstw
    ciepłego i zimnego powietrza i potrafią powodować wypadanie wiązki z
    powierzchni anteny. Szczególnie uciążliwe latem jak słońce wstaje nawet
    na 15 minut linki mogą się kłaść, a ugięcie dochodzi do 1,5 m w bok.
    Jedne rozwiązanie wielkie anteny. Przetestowane w Erze co się nabujali z
    tym to ich ale działa. Zgłoś się do firmy która zajmuje się takimi
    projektami to ci policzą pod konkretny sprzęt i zrobią przekrój terenu
    czy przypadkiem jakiejś górki po drodze nie ma. Chyba, że to kolejarze
    robią transmisję to zlej to i powiedz żeby zaczęli projektować. Na 100%
    a nawet 95% odpowiedź za mało wsadu z danymi z twojej strony.

  • 18. Data: 2009-01-22 21:31:05
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    brak pisze:

    > czy przypadkiem jakiejś górki po drodze nie ma. Chyba, że to kolejarze
    > robią transmisję to zlej to i powiedz żeby zaczęli projektować. Na 100%
    > a nawet 95% odpowiedź za mało wsadu z danymi z twojej strony.

    tak, kolejarze będa to projektować.

    --
    pozdros
    icek

  • 19. Data: 2009-01-22 21:40:23
    Od: brak <b...@b...pl>

    icek2 pisze:

    > tak, kolejarze będa to projektować.

    No to powiedz, że chcesz. Jeśli mają kumatych inżynierów to zrobią tak,
    że będzie działać. Zaprojektować się da, pytanie czy budżet wytrzyma ;)

  • 20. Data: 2009-01-22 21:43:05
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik icek2 napisał:
    > to jak?
    >
    > ma to "szanse" działać
    > czy tez "to będzie działać"

    Staramy się Ci powiedzieć, że jest _istotna_ różnica w tym, czy będzie to
    odległość 35 czy 45km. Podaj współrzędne przęseł radiolini, to się przeliczy
    przekrój linku.

    --
    Ślązak