  • 1. Data: 2009-01-22 11:41:37
    Temat: TKT, radiolinia
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    rozmawiam z kolejarzami o łącze 50-100 Mbit
    wyjdzie radiolka na ~35-45km

    nie wiem jaka radiolka - jeszcze nie wiem

    ale mam pytanie,
    czy to ma prawo stabilnie działać?

    jak w ogole działają kolejarze - teraz, nie ~rok temu
    podobno dużo się pozmieniało, in plus u nich
    :)

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2009-01-22 11:49:18
    Temat: Re: TKT, radiolinia
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > podobno dużo się pozmieniało, in plus u nich
    > :)

    tak, ceny na plus, nie na minus jak u innych

    Icek

  • 3. Data: 2009-01-22 12:01:07
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik icek2 napisał:

    > rozmawiam z kolejarzami o łącze 50-100 Mbit
    > wyjdzie radiolka na ~35-45km

    35 km to daje sprzęt o dających się jeszcze zaakceptować rozmiarach anten.
    Ale 45km to już robią się schody :-)

    > ale mam pytanie,
    > czy to ma prawo stabilnie działać?

    Prawo ma, jak dobrze policzone, ale na takich odległościach czynnik opadów
    daje się dużo bardziej we znaki.

    --
    Ślązak

  • 4. Data: 2009-01-22 12:18:49
    Od: Marek Burzyński <m...@p...pl>

    > Ale 45km to już robią się schody :-)

    eee tam, dwie miseczki 120cm, modulacja QAM32, oczywiście graty 13GHz HP
    (tak gdzieś z +26dBm)
    dostępność w/g kalkulatora 99,995%, czyli bardzo przyzwoita.
    Wyciągnie z tego jakieś 100Mbits przy 28MHz.

    Oby tylko wiatr mocno nie wiał ;-)

  • 5. Data: 2009-01-22 13:06:06
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Marek Burzyński pisze:

> [...]
    > (tak gdzieś z +26dBm)
    > dostępność w/g kalkulatora 99,995%, czyli bardzo przyzwoita.
    > Wyciągnie z tego jakieś 100Mbits przy 28MHz.

    ile taka radiolka + anteny + montaz, moze TKT/a potem mnie kosztowac?
    jaki to jest rzad kosztów? 40k PLN? 50kPLN?
    za pasmo do UKE ile by się mniej więcej buliło?

    --
    pozdros
    icek

  • 6. Data: 2009-01-22 13:18:43
    Od: Marek Burzyński <m...@p...pl>

    > ile taka radiolka + anteny + montaz, moze TKT/a potem mnie kosztowac?

    Zależy jaka dokładnie, powiedzmy 8500 Euro + 1000 Euro ekstra za miski 120cm

    > za pasmo do UKE ile by się mniej więcej buliło?

    28MHz przy miejscowościach poniżej 100tys mieszkańców 10000zł netto
    rocznie + ok 2000zł netto opłata rejestracyjna (jednorazowo)

  • 7. Data: 2009-01-22 16:14:22
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Marek Burzyński wrote:

> [...]
    >
    > 28MHz przy miejscowościach poniżej 100tys mieszkańców 10000zł netto
    > rocznie + ok 2000zł netto opłata rejestracyjna (jednorazowo)

    tyle, ze zauważ że miski 120cm na byle gównie nie powiesisz.
    Mocniejszy wiaterek i ktoś może zginąć.

    Musi być porządny maszt ze stabilizacją i dodatkowo z możliwością
    dopięcia stabilizatora miski.
    Przynajmniej rura 75mm

    Marcin

  • 8. Data: 2009-01-22 17:15:46
    Od: brak <b...@b...pl>

    Marek Burzyński pisze:

> [...]
    > (tak gdzieś z +26dBm)
    > dostępność w/g kalkulatora 99,995%, czyli bardzo przyzwoita.
    > Wyciągnie z tego jakieś 100Mbits przy 28MHz.

    Nie wiem gdzie się uczyłeś liczyć, ale 32QAM daje wydajność 2,5 bita /
    Hz co przy 28 MHz daje ok 70 Mb/s brutto. Zanim coś napiszesz to policz :)

  • 9. Data: 2009-01-22 17:20:21
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    brak wrote:

    > Nie wiem gdzie się uczyłeś liczyć, ale 32QAM daje wydajność 2,5 bita /
    > Hz co przy 28 MHz daje ok 70 Mb/s brutto. Zanim coś napiszesz to policz :)

    a to ciekawe, bo ja obecnie mam link 92Mbity przy QAM16 @28MHz (hm, a
    może QPSK - na to samo wychodzi).
    Jeszcze jest kwestia tego jak szybko się owe symbole zmieniają - jak
    wolisz - prędkość kątowa.

    Marcin

  • 10. Data: 2009-01-22 17:28:00
    Od: brak <b...@b...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > może QPSK - na to samo wychodzi).
    > Jeszcze jest kwestia tego jak szybko się owe symbole zmieniają - jak

    I jest to zapewne profesjonalna radiolinia telekomunikacyjna FDD z E1 i
    eth. Podaj mi producenta i model jestem bardzo ciekaw bo nie znam
    żadnego producenta oferującego sprzęt który na QPSK w 28MHz wciśnie 92
    Mb czyli 3 bity na Hz.