  • 1. Data: 2009-01-21 10:27:05
    Temat: przydział adresów PA
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    mam takie pytanie zasadnicze: czy mając własnego ASN i uruchomione bgp z
    kilkoma uplinkami można dostać z RIPE adresy typu PA nie będąc LIR-em ?

    jaka byłaby różnica w zakresie adresów PA w stosunku do PI jak kogoś kto
    nie ma statusu LIR-a ale ma bgp ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-01-21 10:42:39
    Temat: Re: przydział adresów PA
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 11:27:05 +0100, crazy bejbi wrote:

    > Witam,
    >
    > mam takie pytanie zasadnicze: czy mając własnego ASN i uruchomione bgp z
    > kilkoma uplinkami można dostać z RIPE adresy typu PA nie będąc LIR-em ?

    mozna - ale adresy dalej beda wlasnacia twojego nadrzednego lira.
    Czasami jakis lir sie zgadza na rozglaszanie swoich PA pod AS-ami
    klientow...

    --
    Maciej Dylski
    adres: szukaj w naglowku

  • 3. Data: 2009-01-21 10:47:18
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > mozna - ale adresy dalej beda wlasnacia twojego nadrzednego lira.
    > Czasami jakis lir sie zgadza na rozglaszanie swoich PA pod AS-ami
    > klientow...

    nie spotkalem sie z takimi praktykami. Masz ASn to dostajesz PI jak nie
    jestes LIRem, PA jak stajesz sie LIRem.

    /19 PI naklada juz obowiazek udokumentowania oblozenia adresacji przy
    kolejnym wnosku. PA /18 dostajesz bez laski i nikt o nic nie pyta

    Icek

  • 4. Data: 2009-01-21 10:49:17
    Od: "Piotr 'ares' Siwicki" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Dylon" <d...@s...w.naglowku.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "[...] I kto wie... moze kiedys znajdziemy zastosowania dla komputera z
    > taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym? [...]"

    Generalnie wlasnych PA bez LIRa z RIPEu nie dostaniesz.

    PA może Ci wydzielić Twój provider ze swojej puli i dokonać odpowiednich
    wpisów w RIPE
    oczywiście po zaaprobowaniu ich przez RIPE - wniosek i procedura podobna do
    uzyskania PI.

    Co do rozgłaszania PA swojego peera na swoim numerze AS to raczej no-way -
    kiedyś
    jak nie byłem LIRem próbowałem takich sztuczek i nigdy się nie udało.

    PI tak, chociaż coraz trudniej i coraz mniej. Ostatnio trzeba wysyłać im
    dokumenty firmy, która ubiega się PI.

    Piotr Siwicki

  • 5. Data: 2009-01-21 10:52:31
    Od: "Piotr 'ares' Siwicki" <a...@o...pl>

    > /19 PI naklada juz obowiazek udokumentowania oblozenia adresacji przy
    > kolejnym wnosku. PA /18 dostajesz bez laski i nikt o nic nie pyta
    >

    > Icek

    /18 powiadasz bez łaski :-)
    W czerwcu 2007 potrzebowałem taką alokację.
    W pewnym momencie myślałem, że będę musiał prosić o wsparcie Watykanu w tej
    materii,
    bo cud się sam nie chciał wydarzyć.
    Koniec końców jakieś 30 wymian korespondencji zanim "kliknęłi".

    pozdr.

    Piotr Siwicki

  • 6. Data: 2009-01-21 10:57:59
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 11:49:17 +0100, Piotr 'ares' Siwicki wrote:

    > Co do rozgłaszania PA swojego peera na swoim numerze AS to raczej no-way
    Z tego co wiem to np. pionier pozwala... (aczkolwiek nie wiem czy
    wszystkim czy tylko tym "wiekszym")

  • 7. Data: 2009-01-21 11:06:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Z tego co wiem to np. pionier pozwala... (aczkolwiek nie wiem czy
    > wszystkim czy tylko tym "wiekszym")

    ale po co ? Jak zlozysz wniosek o PI tej wielkosci co juz masz PA i
    napiszesz, ze zwracasz te PA to na bank dostaniesz

    Icek

  • 8. Data: 2009-01-21 11:08:43
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Piotr 'ares' Siwicki pisze:

    > Koniec końców jakieś 30 wymian korespondencji zanim "kliknęłi".

    hehe ja wymieniam korespondencję od 2 miesięcy żeby dostać kolejne PI /22 :)

    ale 30 korespondencji jeszcze nie wymieniłem :)

    Wojtek

  • 9. Data: 2009-01-21 11:18:45
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    crazy bejbi pisze:
> [...]
    > kilkoma uplinkami można dostać z RIPE adresy typu PA nie będąc LIR-em ?
    >
    > jaka byłaby różnica w zakresie adresów PA w stosunku do PI jak kogoś kto

    Aby mieć adresy PA i BGP musisz być LIRem. AFAIK żaden LIR w Polsce nie pozwala
    rozgłaszać własnych adresów pod innym ASem.
    Jaka jest różnica - kto i ile płaci :)
    http://www.ripe.net/ripe/docs/charging.html

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 10. Data: 2009-01-21 11:24:22
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    crazy bejbi pisze:

    > hehe ja wymieniam korespondencję od 2 miesięcy żeby dostać kolejne PI
    > /22 :)
    >
    > ale 30 korespondencji jeszcze nie wymieniłem :)

    A ja dostałem /20 potrzeba tylko duuuuża lista arpów :D