  • 21. Data: 2009-01-22 21:52:27
    Temat: Re: TKT, radiolinia
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > tyle, ze zauważ że miski 120cm na byle gównie nie powiesisz.
    > Mocniejszy wiaterek i ktoś może zginąć.
    >
    > Musi być porządny maszt ze stabilizacją i dodatkowo z możliwością
    > dopięcia stabilizatora miski.
    > Przynajmniej rura 75mm

    rura min 90 ... przynajmniej anteny od Andrew tyle wymagaja bo inaczej
    ceownik nie podchodzi

    --
    Adam

  • 22. Data: 2009-01-22 22:00:19
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Staramy się Ci powiedzieć, że jest _istotna_ różnica w tym, czy będzie
    > to odległość 35 czy 45km. Podaj współrzędne przęseł radiolini, to się
    > przeliczy przekrój linku.

    swoje koordynaty moge zgarnąc jutro,
    ale.. do TKT to przy okazji bym musiał pojechać te ~50km
    pojechac 50km

    drogowo, to jest jak trójkat prostokątny
    45km mam po przy prostokatnych
    stąd "na oko" szacuje, że quassi przeciw prostokątna ma pomiedzy 35km a 45km

    wiem, że to nie dokładnie, ale lepiej nie wyczaruje, a wycieczki nie
    planuje póki co do TKT :)

    zgodnie z tym, co znalazłem w internecie, to mamy:

    TKT - 51°56'17.28"N, 15°30'26.253"E (tak na oko)
    ja - 51°37'1.865"N, 15°18'52.786"E

    --
    pozdros
    icek

  • 23. Data: 2009-01-22 22:17:03
    Od: Marek Burzyński <m...@p...pl>

    Degrees° Minutes' Seconds"
    Latitude A: 51 56 17,28 N
    Longitude A: 15 30 26,253 E
    Latitude B: 51 37 1,865 N
    Longitude B: 15 18 52,786 E

    Calculated Distance: 38,191 km

    Transmitter power: 23 dBm

    Frequency: 13 GHz

    Antenna A: 1,2 m 41,5 dBi
    Antenna B: 1,2 m 41,5 dBi

    Multipath+Rain Availability (%): Vert Hor
    * at 10-3 99,99814083 99,99740803
    * at 10-6 99,99694711 99,99594322

    Procent dostępności: 99,99694711

    Przerwa w przeliczeniu:
    Dni 0,011143049
    Godzin 0,267433164
    Minut 16,04598984

    Czyli znośnie.

  • 24. Data: 2009-01-22 22:34:32
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Marek Burzyński napisał:

    > Procent dostępności: 99,99694711

    > Czyli znośnie.

    IMO w praniu wyjdzie nieco gorzej, ze względu na atrakcje pojawiające się
    powyżej 25-30km (zaczyna mocniej grać rolę krzywizna ziemi, oraz wspominane
    problemy z masami powietrza albo mgły), ale działać będzie.

    --
    Ślązak

  • 25. Data: 2009-01-22 22:43:35
    Od: brak <b...@b...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > IMO w praniu wyjdzie nieco gorzej, ze względu na atrakcje pojawiające
    > się powyżej 25-30km (zaczyna mocniej grać rolę krzywizna ziemi, oraz
    > wspominane problemy z masami powietrza albo mgły), ale działać będzie.

    Do ethernetu i transmisji ip powinno wystarczyć, ale podczas większego
    deszczu i wspomnianych mgieł może być na styk. E1 po tym bym nie puścił.
    teraz pytanie na jakich wysokościach będą anteny, a raczej ile będzie
    kabla on też wprowadza tłumienie, kiedyś na 150 m kabla standardowego to
    około 10 dB tłumienia. Ja osobiście bym dał 1,8 anteny, ale to potężny
    koszt i konstrukcja albo zszedł na 11 GHz.

  • 26. Data: 2009-01-22 23:25:56
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > IMO w praniu wyjdzie nieco gorzej, ze względu na atrakcje pojawiające
    > się powyżej 25-30km (zaczyna mocniej grać rolę krzywizna ziemi, oraz
    > wspominane problemy z masami powietrza albo mgły), ale działać będzie.

    to nie będzie jedyny styk, wiec jak w skali roku zniknie na pare h - z
    winy pogody, nie bede płakał.. - polozy sie sesje BGP i tyle

    co do dlugosci kabla - nie wiem jak w TKT
    ale u mnie - wszystko na dachu 5-cio kondygnacyjnego budynku, potem
    światłem/FTP do piwnicy i dalej juz światłem..

    --
    pozdros
    icek

  • 27. Data: 2009-01-22 23:52:15
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    icek2 pisze:

> [...]
    > ale u mnie - wszystko na dachu 5-cio kondygnacyjnego budynku, potem
    > światłem/FTP do piwnicy i dalej juz światłem..

    rozumie ze to budynek mieszkalny ... ciekawa konstrukcje trzeba bedzie
    postawic, przy srednicy 1,2m sily naprawde sa duze (podczas wiatru) ...
    ale ... "nie takie rzeczy sie robilo" :)

    --
    Adam

  • 28. Data: 2009-01-23 00:03:28
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Adam Paluch napisał:

    > rozumie ze to budynek mieszkalny ... ciekawa konstrukcje trzeba bedzie
    > postawic, przy srednicy 1,2m sily naprawde sa duze (podczas wiatru) ...
    > ale ... "nie takie rzeczy sie robilo" :)

    Antena 1,2m w wyobrażeniach niby nie wygląda tragicznie, ale jak się zobaczy
    ją na żywo zapakowaną na palecie, zaczyna wzbudzać respekt. Fest kawał
    konstrukcji trzeba dać, żeby z połową domu w razie co nie odfrunęła...

    --
    Ślązak

  • 29. Data: 2009-01-23 00:33:08
    Od: Witek <w...@g...com>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Antena 1,2m w wyobrażeniach niby nie wygląda tragicznie, ale jak się zobaczy
    > ją na żywo zapakowaną na palecie, zaczyna wzbudzać respekt. Fest kawał
    > konstrukcji trzeba dać, żeby z połową domu w razie co nie odfrunęła...

    Co prawda to prawda....
    Konstrukcja wsporcza pod antenę MW, przez wiele osób lekceważona, ma
    kolosalne znaczenie, nie tylko dla stabilności działania linku, ale też
    dla bezpieczeństwa osób trzecich.
    Przy budowie linków na antenach 120cm i większych, wręcz największym
    problemem staje się konstrukcja wsporcza, szczególnie na nietypowych
    lokalizacjach np domki, bloki z upartą wspólnotą etc. Antena waży swoje.
    Siła jaka oddziałowuje na mocowanie podczas nawet średniego wiatru robi
    swoje. Zauważ że przy wietrze konstrukcja stalowa zaczyna drgać. Przy
    takiej odległości linku, słaba konsttrukcja, za mocno drgająca moze
    rozwalać link, a nawet powodować rozwiowywanie Więc nie tylko
    wytrzymałość jest ważna, ale też parametry dynamiczne konstrukcji jak
    dokładna instalacja. Myślę że nie należy na tym oszczędzać. Jest pewna
    firma która robi takie rzeczy na zamówienie z miarę krótkim okresem
    realizacji (szcz. na PRV).

    Witek

  • 30. Data: 2009-01-23 06:12:45
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    icek2 wrote:

> [...]
    > ale u mnie - wszystko na dachu 5-cio kondygnacyjnego budynku, potem
    > światłem/FTP do piwnicy i dalej juz światłem..

    to nie jest jakieś małe dziadostwo typu microtik. Do piwnicy zejdź
    koncentrykiem a dopiero tam zainstaluj IDU.

    Marcin