  • 11. Data: 2010-05-05 10:17:43
    Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Rafał VFR pisze:

    > Pewnie, że ciszej. Po to w końcu powstał wtrysk pośredni. Zmiękczył i
    > wyciszył kulturę pracy diesli.
    > Z rozwojem techniki, wieloma wtryskami na jeden cykl+ normy spalin wrócił
    > wtrysk bezpośrdni w różnej postaci.
    > Ja po przesiadce z 1.6 GTD (II) na 1.9 TDI doznałem szoku jak ten drugi jest
    > głośny i słaby powyżej 3500 rpm.
    > Ten samochód poprostu hałasował i jeździł tylko w stylu taksiarskim. Dla
    > mnie katastrofa. W sumie nadal jeździ :-)

    Dobra to wsiądź w Tipo/Tempra diesel, jest głośniejsze na zimnym od
    mojego starego TDI ;)

    Kiedyś kumpel chciał kupić Tipo, oglądaliśmy w komisie białego łomota,
    jak go odpalili z podniesioną maską to jakby ktoś napier... młotkiem w
    głowicę, nie dało się stać normalnie przy uruchomionym silniku tak
    waliło po uszach ;)
    Głośniejszego diesla nigdy nie słyszałem :)

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Stare 1,9 TDI słabe na górze ? Moje ALE ciągnie bezproblemowo do 4500 ;)
    Owszem na 5 powyżej 130 to demon już nie jest, ale przyspiesza, nie wiem
    jak go porównać do 1Z bo nigdy 1Zem nie jeździłem :)

  • 12. Data: 2010-05-05 22:27:28
    Od: hamberg <r...@g...com>

> [...]
    > waliło po uszach ;)
    > Głośniejszego diesla nigdy nie słyszałem :)

    tak sie sklada ze mialem tipo i o ile przy otwartej klapie faktycznie
    byl glosny (nie porownywalem do otwartego tdi) to przy zamknietej a
    tym bardziej w srodku bylo juz cicho - na pewno przy autostradowych
    predkosciach nie byl tak meczacy jak tdi!

  • 13. Data: 2010-05-06 09:27:11
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 3 Maj, 20:29, Rafał Grzelak <n...@d...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > Jako iz perspektywa wymiany wehikulu zrobila sie blizsza niz
    > dotychczas, zaczalem sie blizej przygladac - pierwotnie za kompaktem
    > (lub klasa B) z benzyna ~100KM, ale ostatnio rowniez za dieslem.
    >
    > Te ktore podobaly mi sie najbardziej, czyli Alfa 147 i Fiat Stilo z
    > JTD, odpadly ze wzgledu na zawieszenie / elektryke, wiec zaczalem
    > szukac dalej.
    >
    > Wyluskalem Ibize IV 1.9 TDI 101-130KM, Leona I 1.9TDI 110KM, Astre H
    > 1.9 CDTI i Civica VII 1.7 CTDI.

    TDI - dość głośne, te na pompowtryskiwaczach drogie pompowtryski,ale
    trochę cichsze :), te z pompą tanie wtryskiwacze (bodajże po 30pln
    sztuka:) do golfa III)
    JTD - to common rail, będą cichsze i... tu zagwozdka, bo zależnie do
    jakiej budy włożą to inaczej ten sam silnik pracuje - nie wiem co
    robią:). Np. w Doblo porażka, w stilo więcej niż nieźle :)

    Pzdr.

  • 14. Data: 2010-05-06 16:45:10
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    jacek2v wrote:

    > JTD - to common rail, będą cichsze i... tu zagwozdka, bo zależnie do
    > jakiej budy włożą to inaczej ten sam silnik pracuje - nie wiem co
    > robią:). Np. w Doblo porażka, w stilo więcej niż nieźle :)

    Pewnie roznica w skrzyni.
    Tylko stilo ma problemy z elektryka z tego co slyszalem. ;/
    A moze to tylko strachy na lachy?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 15. Data: 2010-05-06 22:57:29
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    W dniu 2010-05-06 16:45, Rafał Grzelak pisze:

    > Pewnie roznica w skrzyni.
    > Tylko stilo ma problemy z elektryka z tego co slyszalem. ;/
    > A moze to tylko strachy na lachy?

    IMHO strachy na lachy, tak samo jak z AR147. Przejedź się Alfą 147 z
    silnikiem 1.9JTD z mocą co najmniej 100kW to poczujesz zalety jtd. Jak
    termostat jest sprawny to nawet zimą silnik nagrzeje się po niedługiej
    chwili, z elektryki to mogą się co najwyżej postojówki przepalić ;)

    Jeżdżę AR156 110kW z 2002 roku i jedynie co robię przy aucie to wymiana
    płynów, filtrów, czasem wymienię jakąś gumę w zawieszeniu (za kilka dni
    wkładam długo wyczekiwane poliuretany pod tłukący się drążek
    stabilizatora) a przy silniku poza wymianą rozrządu, pompy wody, rolek i
    gumowego paska nic praktycznie nie robiłem.
    W sieci jest darmowy program (fiatecuscan.net) do diagnozy samochodów z
    koncernu fiata po podpięciu pod OBD2... czego chcieć więcej? :)

    Przemyśl to jeszcze na spokojnie.

    Pozdrawiam,
    --
    Ludvigus - zawsze wspak, niczym rak

  • 16. Data: 2010-05-07 01:44:21
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Ludvigus wrote:

> [...]
    > jest darmowy program (fiatecuscan.net) do diagnozy samochodów z
    > koncernu fiata po podpięciu pod OBD2... czego chcieć więcej? :)

    Nie nie nie nie nie ... wszystko nie tak. :)

    Alfa miala wyleciec ze wzgledu na zawieszenie!

    Juz nawet nastawilem sie na szukanie civica VII 1.6.
    Na moje szczescie nie widzialem z bliska 159ki Borysa, bo pewnie bym
    juz wsiakl na dobre ;p

    Boje sie alfy (zawieszenia znaczy sie), bo jestem malomechaniczny i
    niespecjalnei mam warunki do dlubania, a czeste odwiedziny u mechanika
    to nie jest to, co tygryski lubia najbardziej.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl