    From: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
    Date: Tue, 4 May 2010 10:38:04 +0200

> [...]
    > (lub klasa B) z benzyna ~100KM, ale ostatnio rowniez za dieslem.
    >
    > Te ktore podobaly mi sie najbardziej, czyli Alfa 147 i Fiat Stilo z
    > JTD, odpadly ze wzgledu na zawieszenie / elektryke, wiec zaczalem
    > szukac dalej.
    >
    > Wyluskalem Ibize IV 1.9 TDI 101-130KM, Leona I 1.9TDI 110KM, Astre H
    > 1.9 CDTI i Civica VII 1.7 CTDI.
    >
    > Ktora konstrukcja jest obiektywnie najlepsza? :) Wiem, glupie pytanie,
    > ale nie wiem jak je inaczej zadac.
    > Ktory silnik pracuje najkulturalniej, jest najmniej podatny na awarie i
    > najszybciej sie bedzie rozgrzewal (1.7, bo jest mniejszy?).

    Nie będzie się szybciej rozgrzewał, a może być że wręcz wolniej jak ma
    większą sprawność. Myślę, że ewentualna różnica w podobnych warunkach
    eksplatacji będzie nieistotna.

    > O CDTI wiem, ze to JTD, ktore z tego co slyszalem ciesza sie dobra
    > opinia. Co do TDI to ostatnio gadalem z gosciem typu 'TYLKO TEDEJI VP,
    > a PD TO ZUOOOOO!!!111jedenjeden' wiec w sumie to nic nie wiem w temacie

    Bzdura. Pompowtrysk nie jest istotnie mniej trwały od konstrukcji na pompie,
    ten sam poziom mniej więcej. Zaletą jest większy moment. A w razie awarii
    pompowtryskiwacze można wymieniać pojedynczo.

    > ;p. Konstrukcji w japonczyku nie znam w ogole.

    Ja też, ale jakoś kojarzy mi się rozwinięcie znanego z dobrych opinii
    silnika ISUZU

    > I czy jest sens ladowac sie w takie cudo za 20-25kpln?
    > Czy lepiej poszukac Ibizy 1.4 benz albo Civica 1.4/1.6?

    Jeśli chodzi o te wymienione wcześniej to szukałbym leona TDI. Moim zdaniem
    całkiem z zewnątrz ładnie wygląda (najlepiej z nich wszystkich). Środek
    całkiem ok. Jeździ też nieźle.