    From: "Desoft" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TDA5051A - ktoś walczył ?
    Date: Wed, 4 Mar 2009 07:21:48 +0100

    > od jakiegos czasu walczę z komunikacją przez sieć z wykorzystaniem
    > wspomnianego ustrojstwa (wiem, przezytek, ale chyba najprostszy w
    > zastosowaniu) i mam kłopot z zasięgiem transmisji. przerabiał może ktoś z
    > zebranych tu ten temat ? chętnie skorzystam z doświadczeń, zeby nie
    > wymyslać koła kolejny raz ...

    Ten typ transmisji to raczej porażka. Może działać w pewnych warunkach.
    Nie budowałem takiego urządzenia ale testowałem zakupione gdzieś tam.
    Łączność była jak były włożone do jednego gniazdka, przy odległości 20m już
    nie działało. Testowane na hali przemysłowej.
    Czytałem raporty z testów tego układu. Jakość połączenia zależała nawet od
    stanu linii energetycznej. Transmisja w domku jednorodzinnym nie była
    dostępna w każdym pomieszczeniu. I też ważne: w zależności od pory dnia
    (obciążenia sieci) transmisja była lepsza lub gorsza.
    Analizowałem to trochę i przy jednej fazie zasilającej można zaryzykować
    taki układ.
    Sygnał wyjściowy potrzebny byłby trochę większy niż zezwalają na to normy.
    Odseparowanie od sieci i ten wyższy poziom sygnału załatwiłby dławik na
    dojściu zasilania (przy liczniku).

    --
    Desoft