  • 21. Data: 2009-09-15 19:01:44
    Temat: Re: Szukam obiektywu do CANON 450D. proszę o pomoc.
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Nieznajomy wrote:

    > Może twoje body jest nie teges.

    To dlaczego ze szkłami nieTamrona działa teges?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 22. Data: 2009-09-16 07:37:34
    Od: John Smith <u...@e...net>

    R2r napisał(a):
    > Autor nie fotografuje jedynie ślubów ale również imprezy, wyjazdy.

    Więc doceni, że na 17mm prawie nie ma beczki, że ma stabilizację i
    światło /2.8 i że opędzi całą wycieczkę jednym obiektywem, bo zrobi i
    architekturę i portret. Ewentualnie dokupi małe tele typu 55-250 IS.

    > Z własnego amatorskiego doświadczenia wiem, że to 85mm często się jednak
    > przydaje...

    Zgoda.

    > Nie przeczę, że EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM jest udaną konstrukcją, ale
    > też ma swoje wady jak np. cena

    a) Wojtek nie podał budżetu (Wojtek, jak nie masz 4kPLN na ten obiektyw,
    to przepraszam, że namieszałem w głowie)
    b) W cenie EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM nie ma na razie nic lepszego do
    Canona.

    > i mniejszy zakres ogniskowych, co w
    > przypadku zastosowań amatorskich ma często spore jednak znaczenie
    > (zwłaszcza cena).

    Do ślubów i portretów potrzeba dużego światła, więc alternatywą będą
    ewentualnie inne zoomy /2.8, a nie ciemny 17-85, który w tych
    zastosowaniach rozczaruje i tyle. To zgrabny, tani obiektyw, ale
    podróżny i spacerowy. Czyli tylko do części planowanych zastosowań. A co
    z resztą?

    > No cóż, IMHO do wszystkich trzycyfrowych modeli Canona od 350D począwszy
    > grip jest chyba nieodzownym wyposażeniem, jeśli chce się podpinać do
    > aparatu cokolwiek więcej niż kitowy, plastikowy obiektyw...

    Nie zgadzam się.
    Grip do małego korpusu to onanizm.

    Kupując mały korpus wybieram go m.in. ze względu na wymiary i ciężar,
    żeby było mniej klamotów do noszenia. Można go używać z cięższymi
    obiektywami, godząc się z mniejszą wygodą trzymania. Jeśli ktoś myśli o
    gripie, to już lepiej od razu wziąć korpus dwucyfrowy. Cenowo wyjdzie
    podobnie, a ergonomia i tak lepsza IMHO.

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2009-09-16 08:26:33
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Mikolaj Tutak wrote:

> [...]
    > Tamronów, było 7x17-50 oraz 1x18-250, wszystkie wykazywały FF, zwłaszcza
    > na szerokim końcu. Z kolei Canony i Sigmy ostrzą w punkt. Może Teraz
    > Tamron poprawił jakiegoś bambola w firmwarze, ale smiem twierdzić iż z
    > niektórymi, sprawnymi w 100% body Tamrony miały kłopoty. Co NIE znaczy
    > iż WSZYSTKIE ze WSZYSTKIMI działają wadliwie.
    >
    > PS: Jeden z Tamronów 17-50 miał przekoszoną optykę i był ostry wyłącznie
    > z jednej strony kadru...
    >
    > PS2: Teraz mam Sigmę 17-70 i niestety optycznie jest średnia, sporo
    > gorsza od Tamrona, ale ma przynajmniej sprawny AF :-)

    po co mam czytać o logice - uważam , że ta obawa o "źle ostrzący
    egzemplarz" jest troche bajkowa. Tamron 17-50/2.8 to mój jedyny
    obiektyw, którego nie musiałem kalibrować microtuningiem pod względem
    BF/FF. Mam jeszcze Sigmę 70-200/2.8 EX DG HSM APO i Tokinę PRO 116 DX
    11-16/2.8 - oba się rozjeżdżały, Tamron ostrzy na obu końca w punkt i
    śmiem twierdzić, że z niego wychodzą żylety porównywalne z Lkami.

  • 24. Data: 2009-09-16 12:46:00
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    John Smith pisze:
    > Grip do małego korpusu to onanizm.
    Masz? :-)

    > Kupując mały korpus wybieram go m.in. ze względu na wymiary i ciężar,
    > żeby było mniej klamotów do noszenia.
    Ale wiesz, że gripa można odpiąć i zostawić, kiedy uzna się, że nie
    będzie potrzebny, a przykręcić do korpusu gdy masz dopiąć np. lampę i
    cięższe szkło? :-)

    > Jeśli ktoś myśli o
    > gripie, to już lepiej od razu wziąć korpus dwucyfrowy. Cenowo wyjdzie
    > podobnie, a ergonomia i tak lepsza IMHO.
    Różnica między 450D a 50D to ok. 300-400 zł? ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 25. Data: 2009-09-16 13:37:06
    Od: John Smith <u...@e...net>

    R2r napisał(a):
    > Masz? :-)

    Nie mam. Wystarczyło przymierzyć raz w sklepie.

    > Ale wiesz, że gripa można odpiąć i zostawić, kiedy uzna się, że nie
    > będzie potrzebny, a przykręcić do korpusu gdy masz dopiąć np. lampę i
    > cięższe szkło? :-)

    Można, ale dalej wydaje mi się, że wygodniej tą lampę czy cięższe szkło
    przypiąć do większego korpusu bez gripa, niż do trzycyfrowego z gripem.
    Jeżeli przewidywałbym częste stosowanie lampy wybrałbym jednak większy
    korpus, z grubszym (głębszym) uchwytem. Dodanie gripa do małego korpusu
    jedynie wydłuża uchwyt a nie pogłębia go, co dla mnie jest
    niewystarczające. Osobiście wybrałem mniejszy korpus i brak lampy, co
    jest bezpośrednią konsekwencją budowania małego systemu.

    > Różnica między 450D a 50D to ok. 300-400 zł? ;-)

    To porównanie jest trochę nie fair, ale masz rację, 500D w stosunku do
    50D, czy 450D w stosunku do 40D to nie jest różnica 400PLN, tylko
    więcej. Odszczekuję. Jakoś miałem wrażenie, że to się już zbliżyło bardziej.

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2009-09-16 17:42:41
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Olek wrote:

> [...]
    > 11-16/2.8 - oba się rozjeżdżały, Tamron ostrzy na obu końca w punkt i
    > śmiem twierdzić, że z niego wychodzą żylety porównywalne z Lkami.

    Poczytaj jeszcze raz to co napisalem, ale może tym razem ze zrozumieniem ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 27. Data: 2009-09-16 18:20:33
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    John Smith pisze:

    > Nie mam. Wystarczyło przymierzyć raz w sklepie.

    Taa... :-)

    > Można, ale dalej wydaje mi się, że wygodniej tą lampę czy cięższe szkło
    > przypiąć do większego korpusu bez gripa, niż do trzycyfrowego z gripem.
    Taa... :-)
    Masz rację: wydaje Ci się. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 28. Data: 2009-09-16 21:50:04
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Poczytaj jeszcze raz to co napisalem, ale może tym razem ze zrozumieniem
    > ;-)

    nie rób ze mnie debila , wiem co napisałeś... ja twierdzę , że masz
    jakiegoś mega pecha albo problem z body, bo to jest niemożliwe, żeby 7
    obiektywów pod rząd miało FF, no błagam...

  • 29. Data: 2009-09-17 07:28:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    R2r napisał(a):

    > Taa... :-)

    Jeśli buty piją od początku, to ich nie kupuję, tylko szukam innych.
    Rozumiem, że Ty wolisz rozchodzić, albo się przyzwyczaić. Masz prawo. :-)

    > Taa... :-)
    > Masz rację: wydaje Ci się. :-)

    Ufam moim zmysłom. Ty masz oczywiście prawo mieć inne zdanie, i je tutaj
    przedstawiać, po to jest ta grupa.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 30. Data: 2009-09-17 15:28:21
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    John Smith pisze:
    > Jeśli buty piją od początku, to ich nie kupuję, tylko szukam innych.
    > Rozumiem, że Ty wolisz rozchodzić, albo się przyzwyczaić. Masz prawo. :-)

    Nadal twierdzę, że nie masz racji. Przymierzenie butów nie powinno
    polegać wyłącznie na założeniu ich, lecz również zrobieniu w nich
    poważniejszej próby i przespacerowania się. A ponadto prawdziwe ich
    właściwości wyjdą dopiero w użytkowaniu. Ty na podstawie tego, ze
    założyłeś i nie stwierdziłeś, siedząc jeszcze na krześle, różnicy czy w
    butach czy na boso, wysnułeś wniosek, że buty są niepotrzebne. :-)
    Nazywasz onanizmem przedmiot (co już samo w sobie jest kuriozalne, ale
    rozumiem, że był to tzw. "skrót myślowy"), o którego używaniu nie masz
    nawet bladego pojęcia. Niestety zapewniam Cię, że się mylisz. I nie
    piszę tego na podstawie tego, że wziąłem raz do ręki aparat wyposażony w
    grip, lecz na podstawie doświadczenia godzin pracy z zewnętrzną lampą
    błyskową i różnymi cięższymi od kitowego plastiku obiektywami.
    Są samochody wyposażone w mięciutkie i z pozoru wygodne fotele, a są i
    takie, gdzie siadając masz wrażenie, że ktoś pod tapicerkę włożył
    drewno. Ale o komforcie możesz dopiero powiedzieć, gdy przejedziesz na
    takim fotelu kilkaset kilometrów w jednej trasie. Często okazuje się, że
    te wygodne i mięciutkie powodują, że po długiej trasie człowiek czuje
    się jakby cały dzień przewalał ciężkie kamienie, a z tych z pozoru mniej
    wygodnych wysiada się z samochodu bez specjalnych efektów zmęczeniowych.
    No ale już sam grip jest OT w tym wątku, a samochody to zupełnie NTG. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____