  • 1. Data: 2009-09-14 08:21:44
    Temat: Zamiennik Nikon D50
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Szukam uniwersalny (wakacyjny) aparat oferujący dobra jakość zdjęć -
    kompakt.
    Ma to być zamennik lustrzanki Nikon D50.
    Wymagania :
    - wakacyjny zakres ogniskowych (28-300; 35-350)
    - mile widziana duża matryca 1/1.8" lub 2/3"
    - dobry obiektyw - (jasny, ostry, małe winietowanie, aberacja) (mile
    widziana stabilizacja)
    - mile widziana stopka pod lampę
    - waga do 700-800g
    - cena do 1000PLN

    Obecnie produkowane aparaty - drogie i małe matryce.
    Sposród używanych: mogę nabyć w dobrej cenie :
    - Fuji S6500f
    - Nikon 8800
    który polecacie ?

    Dlaczego obecnie brak w ofercie aparatów takiej klasy jak w/w - nie każdy
    chce serie Canon G i lustrzankę, albo coś z systemu mikro4/3.

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2009-09-14 08:33:09
    Temat: Re: Zamiennik Nikon D50
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Sposród używanych: mogę nabyć w dobrej cenie :
    > - Fuji S6500f
    > - Nikon 8800
    > który polecacie ?

    Zdecydowanie S6500fd.
    A dlaczego?
    A bo mam taki na sprzedaz ;)

    > Dlaczego obecnie brak w ofercie aparatów takiej klasy jak
    > w/w - nie każdy chce serie Canon G i lustrzankę, albo coś
    > z systemu mikro4/3.

    Jest taki S100fs na przyklad.

    Ale IMHO ta klasa jest na wymarciu ze wzgledu na poziom
    cen lustrzanek entry-level chocby. Zabraklo dla "duzych hybryd"
    miejsca.

    A wracajac do sprawy zastepstwa dla D50 - jestes pewien,
    ze nie chcesz jednak czegos, co sie w kieszen miesci?
    Troszke zaskakujace, ze jeden wielki klocek chcesz zastepowac drugim.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2009-09-14 08:45:05
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Zdecydowanie S6500fd.
    > A dlaczego?
    > A bo mam taki na sprzedaz ;)

    W jakiej cenie ?

    > A wracajac do sprawy zastepstwa dla D50 - jestes pewien,
    > ze nie chcesz jednak czegos, co sie w kieszen miesci?
    > Troszke zaskakujace, ze jeden wielki klocek chcesz zastepowac drugim.

    Dla mnie nie istotne są gabaryty sprzętu "wakacyjnego" tylko jego waga -
    noszę go często w plecaku.
    Mając cos klasu Nikon 8800 - targam około 600g - a Nikon D50 + np. 18-200
    (wariant najlżejszy) 1200g. - jest róznica.

  • 4. Data: 2009-09-14 10:13:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sławek Drogosz pisze:
    > Szukam uniwersalny (wakacyjny) aparat oferujący dobra jakość zdjęć -
    > kompakt.
    > Ma to być zamennik lustrzanki Nikon D50.

    Dlaczego nie Samsung W1000?
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9264
    Bardzo dobry zakres ogniskowych 24-240 - akurat i do zbliżenia dobry i
    do budynków wewnątrz.
    Canon też ma coś podobnego (małe z zoomem 10x), ale chyba od 28mm(zdaje
    się, że SX110IS). Oba nie mają stopki na lampę.

    W kwestii hybrydy ze stopką na lampę, to twój wybór ogranicza się do
    Fuji S9600(nieprodukowany, ale jeszcze gdzieniegdzie można dostać nowy),
    Fuji S100fs oraz Canon PowerShot SX10/SX20 lub SX1/SX2, Olympus
    SP-570UZ, Kodak EasyShare Z980.
    Część z nich jest(jeśli nie wszystkie) to wydatek ponad 1000zł

    > Obecnie produkowane aparaty - drogie i małe matryce.

    Małe matryce muszą być, jeśli chce się zachować kompaktowy rozmiar i
    zoom ponad 20x. Największym aparatem z matrycą 2/3 i zoomem x15 był
    Samsung Pro815
    (http://www.dpreview.com/reviews/specs/Samsung/samsu
    ng_pro815.asp) .

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-09-14 11:38:37
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Sławek Drogosz wrote:

> [...]
    > Mając cos klasu Nikon 8800 - targam około 600g - a Nikon D50 + np.
    > 18-200 (wariant najlżejszy) 1200g. - jest róznica.

    w zdjęciach różnica będzie jeszcze większa...
    ale każdy ma swoje priorytety

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 6. Data: 2009-09-14 12:02:03
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > W jakiej cenie ?

    Poszlo na priv (o ile adres dobry)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 7. Data: 2009-09-14 12:14:09
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 14 Wrz, 10:45, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Mając cos klasu Nikon 8800 - targam około 600g - a Nikon D50 + np. 18-200
    > (wariant najlżejszy) 1200g. - jest róznica.

    Olek E-4xx plus dwa kity też cyba nie powinno przekroczyc 600 gram a
    jakość będzie nieporównywalnie lepsza niż z hybrydy. Używane cenowo
    też będą około 1000zł.

  • 8. Data: 2009-09-14 12:15:41
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > w zdjęciach różnica będzie jeszcze większa...
    > ale każdy ma swoje priorytety

    Nie wiem jak tam z D50, ale smiem twierdzic ze miedzy
    S6500fd a K200d z super zoomem przy wakacyjnych pstrykach(*)
    jakiejs dramatycznej roznicy nie ma. (teraz mozna flejmowac).

    Natomiast nadal uwazam, ze majac juz elastycznosc i jakosc
    lustrzanki systemowej jako jej uzupelnienie w miejsca, gdzie sie nie
    chce "lustra" taszczyc rozsadniejszy bedzie kompakt mieszczacy
    sie w kieszeni a nie cegla wielkosci tejze lustrzanki.

    Ale to moje zdanie, a (poza wszystkim) nie o to pytacz pytal ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    (*)
    Dobra pogoda, otwarta przestrzen, rozsadne ISO
    i brak potrzeby walenia lampa po sufitach.

  • 9. Data: 2009-09-14 12:33:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Vituniu napisał(a):

    > Poszlo na priv (o ile adres dobry)
    >
    > pozdrawiam,
    > Vituniu

    Za kartę flash? ;-)

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-09-14 12:50:14
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Za kartę flash? ;-)

    LOL^2 ;) Nie robia takich duzych ;)

    Ech... Musze sie wreszcie zmusic, zeby puscic
    zabawke przez Allegro. Bedzie z tego zgrabny
    fundusz piwno-orzeszkowy. :)

    A tak BTW: tamten Kodak szalone rzeczy powyczynial
    z zieleniami. :) Chyba sie skusze na jeszcze kilka
    przeterminowanych rolek po 1,-... na wczesno jesienne
    eksperymenty plenerowe powinno byc jak znalazl. :)
    No... ale to juz OT jest i watek na analogowa... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.