  • 11. Data: 2009-09-15 08:52:38
    Temat: Re: Szukam obiektywu do CANON 450D. proszę o pomoc.
    Od: John Smith <u...@e...net>

    R2r napisał(a):
    > Do zastosowań amatorskich to "będzie pan zadowolony" ;-)

    > No ba! Nie porównujmy EF 24-105 mm f/4L IS USM (bo rozumiem, że o ten
    > obiektyw Ci chodzi) z EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM, bo te dwa modele to
    > IMHO przepaść dzieli. ;-)

    > No i nieco jednak droższy.

    Ale do ślubów i portretów nie ma chyba lepszego obiektywu.
    Największą jego wadą (poza ceną) jest chyba ciężar i to warto brać pod
    uwagę. Na małym korpusie trochę ciąży jednak.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-09-15 09:02:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Sep., 20:07, "Tadeusz" <t...@a...pl> wrote:

    > jak trafisz na dobry egzemplarz... :)
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > Tadeusz

    czy jest znany przypadek , ze ktos trafil na zly ?

  • 13. Data: 2009-09-15 09:41:37
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    John Smith pisze:
    > Ale do ślubów i portretów nie ma chyba lepszego obiektywu.
    Autor nie fotografuje jedynie ślubów ale również imprezy, wyjazdy.
    Z własnego amatorskiego doświadczenia wiem, że to 85mm często się jednak
    przydaje...
    Nie przeczę, że EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM jest udaną konstrukcją, ale
    też ma swoje wady jak np. cena i mniejszy zakres ogniskowych, co w
    przypadku zastosowań amatorskich ma często spore jednak znaczenie
    (zwłaszcza cena).
    Tak na szybko z Allegro mamy:
    EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM za 1100,- do 1300,-
    EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM za 3800,- do 3900,-
    Toż to jest ponad trzy razy drożej.
    I żeby było ciekawiej:
    EF 24-105 mm f/4L IS USM można kupić za 3950,- do 4200,-.
    :-)

    > Największą jego wadą (poza ceną) jest chyba ciężar i to warto brać pod
    > uwagę. Na małym korpusie trochę ciąży jednak.
    No cóż, IMHO do wszystkich trzycyfrowych modeli Canona od 350D począwszy
    grip jest chyba nieodzownym wyposażeniem, jeśli chce się podpinać do
    aparatu cokolwiek więcej niż kitowy, plastikowy obiektyw...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 14. Data: 2009-09-15 14:16:59
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Dziękuję Wam Wszystkim za pomysły.

    Teraz muszę usiąść i zdecydować.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 15. Data: 2009-09-15 17:53:46
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Olek wrote:

    > wbrew pozorom tych złych "egzemplarzy" nie ma aż tak dużo...

    No popatrz, z moim body to akurat zaden z 7 testowanych nie ostrzył
    poprawnie :/

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-09-15 18:39:09
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 14 Wrz, 19:38, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > albo 17-55, bardzo
    > doby tylko mniej długi.

    Jak na topowy obiekyw to ma sporawe mydełko po bokach i to nawet na
    f=8 , i to za taką nieprzyzwoitą kasę.

    http://a.img-dpreview.com/gallery/canoneos7d_preview
    /originals/img_2485.jpg

  • 17. Data: 2009-09-15 18:41:44
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > No popatrz, z moim body to akurat zaden z 7 testowanych nie ostrzył
    > poprawnie :/

    to masz jakiegoś wyjątkowego pecha, albo coś nie tak z Twoim body...
    mój egzemplarz ostrzy bezbłędnie i jest to pierwszy jaki zamówiłem...

  • 18. Data: 2009-09-15 18:45:03
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 15 Wrz, 19:53, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:

    > No popatrz, z moim body to akurat zaden z 7 testowanych nie ostrzył
    > poprawnie :/

    Może twoje body jest nie teges.

  • 19. Data: 2009-09-15 18:58:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:
    > to masz jakiegoś wyjątkowego pecha, albo coś nie tak z Twoim body...
    > mój egzemplarz ostrzy bezbłędnie i jest to pierwszy jaki zamówiłem...

    Bo się zdarza. Ale Tamron ma rozrzut, w każdym razie z rok temu jeszcze
    miał jak kilka razy przeglądałem poszczególne egzemplarze po
    znajomościach. I nie tylko bf/ff, ale niesymetrię i różną jakość
    rysowania otwartego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 20. Data: 2009-09-15 19:01:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Olek wrote:

    > to masz jakiegoś wyjątkowego pecha, albo coś nie tak z Twoim body...
    > mój egzemplarz ostrzy bezbłędnie i jest to pierwszy jaki zamówiłem...

    Poczytaj o logice ;-) Moje body ostrzy bezbłednie ze wszystkimi testowanymi
    obiektywami poza Tamronami, a sprawdzilem tego sporo. Samych Tamronów, było
    7x17-50 oraz 1x18-250, wszystkie wykazywały FF, zwłaszcza na szerokim końcu.
    Z kolei Canony i Sigmy ostrzą w punkt. Może Teraz Tamron poprawił jakiegoś
    bambola w firmwarze, ale smiem twierdzić iż z niektórymi, sprawnymi w 100%
    body Tamrony miały kłopoty. Co NIE znaczy iż WSZYSTKIE ze WSZYSTKIMI
    działają wadliwie.

    PS: Jeden z Tamronów 17-50 miał przekoszoną optykę i był ostry wyłącznie z
    jednej strony kadru...

    PS2: Teraz mam Sigmę 17-70 i niestety optycznie jest średnia, sporo gorsza
    od Tamrona, ale ma przynajmniej sprawny AF :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj