  • 1. Data: 2009-09-14 16:02:33
    Temat: Szukam obiektywu do CANON 450D. proszę o pomoc.
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam problem jak w temacie.

    Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem CANONa 450D i posługuję się KITowym
    obiektywem 18-55 IS.

    Zdjęcia robię amatorsko, wyjazdy,imprezy (śluby znajomych :) ) i trochę portretów.

    Zastanawiam się nad obiektywem 17-85 Canona. Wydaje mi się uniwersalny, ale
    bardzo proszę o opinie osób z dużym doświadczeniem fotograficznym.

    Dzięki za wszelkie podpowiedzi co do szkiełka

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-09-14 17:38:49
    Temat: Re: Szukam obiektywu do CANON 450D. proszę o pomoc.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Wojtek pisze:
    > Zastanawiam się nad obiektywem 17-85 Canona. Wydaje mi się uniwersalny, ale
    > bardzo proszę o opinie osób z dużym doświadczeniem fotograficznym.

    Dość nieudany to model. W canonie generalnie nie ma nic ciekawego o
    podobnym zakresie. Jest 24-105, ale drogi i wąski albo 17-55, bardzo
    doby tylko mniej długi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-09-14 17:41:51
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > bardzo proszę o opinie osób z dużym doświadczeniem fotograficznym.
    >
    > Dzięki za wszelkie podpowiedzi co do szkiełka

    ten 17-85 nie jest zły ale rewelacji nie ma,
    ja bym Ci proponował Tamrona 17-50 ze stałym światłem 2.8 - bardzo fajne
    ostre szkiełko!

  • 4. Data: 2009-09-14 18:06:17
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 14 Sep 2009 18:02:33 +0200, "Wojtek" <w...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    >
    >Zastanawiam się nad obiektywem 17-85 Canona. Wydaje mi się uniwersalny, ale
    >bardzo proszę o opinie osób z dużym doświadczeniem fotograficznym.

    Optycznie, to Twój kit pewnie jest lepszy od wspomnianego obiektywu.
    Canon zresztą niedawno go wycofał z oferty i zapowiedział zaminenik w
    postaci 15-85/3.5-5.6 USM.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 5. Data: 2009-09-14 18:07:35
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Olek" <> napisał w wiadomości ...

    > ja bym Ci proponował Tamrona 17-50 ze stałym światłem 2.8 - bardzo fajne
    > ostre szkiełko!

    jak trafisz na dobry egzemplarz... :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 6. Data: 2009-09-14 18:18:12
    Od: Axyt <c...@c...pl>

> [...]
    > bardzo proszę o opinie osób z dużym doświadczeniem fotograficznym.
    >
    > Dzięki za wszelkie podpowiedzi co do szkiełka

    Ja jako uzupełnienie kupiłem 55-250 Canon'a, sprawuje się bardzo dobrze.
    Jednak jeśli szukasz czegoś zamiast standardowego kit'a to chyba w innym
    zakresie ogniskowych.

  • 7. Data: 2009-09-14 19:16:56
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Tadeusz wrote:

    > jak trafisz na dobry egzemplarz... :)

    wbrew pozorom tych złych "egzemplarzy" nie ma aż tak dużo...

  • 8. Data: 2009-09-14 19:20:17
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > mam problem jak w temacie.

    ba!

    > Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem CANONa 450D i posługuję się KITowym
    > obiektywem 18-55 IS.
    > Zdjęcia robię amatorsko, wyjazdy,imprezy (śluby znajomych :) ) i trochę portretów.

    Tylko pochwalić zaangażowania.

    > Zastanawiam się nad obiektywem 17-85 Canona. Wydaje mi się uniwersalny, ale
    > bardzo proszę o opinie osób z dużym doświadczeniem fotograficznym.
    > Dzięki za wszelkie podpowiedzi co do szkiełka

    Jeśli robisz zdjęcia pamiątkowe i dokumentacyjne, to jest to dobry
    obiektyw, jak każdy zresztą.
    Nie zależnie od tego, co chcesz dalej robić, zainwestuj w EF 50mm 1,8 i
    przeznacz go do portretów, wnioski po pewnym czasie nasuną ci się same.

  • 9. Data: 2009-09-15 05:03:26
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Wojtek wrote:
    > Zdjęcia robię amatorsko, wyjazdy,imprezy (śluby znajomych :) ) i trochę
    > portretów.
    >
    > Zastanawiam się nad obiektywem 17-85 Canona. Wydaje mi się uniwersalny,

    Najbardziej uniwersalny bedzie jakis 18-200. :) Ale chyba zupelnie nie o
    to chodzi. Masz juz calkiem przyzwoity obiektyw, tyle, ze ciemny, a co za
    tym idzie do portretow nie bardzo sie on nadaje (i wcale nie chodzi o to,
    ze zdjecia beda ciemne:)). Kup jakas jasna stalke, chocby wspomnianego juz
    50 mm. Ew. cos krotszego ze swiatlem 2.8 - na imprezy moze byc lepszy.

    k,

  • 10. Data: 2009-09-15 08:33:46
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Dość nieudany to model.
    Do zastosowań amatorskich to "będzie pan zadowolony" ;-)

    > Jest 24-105, ale drogi
    No ba! Nie porównujmy EF 24-105 mm f/4L IS USM (bo rozumiem, że o ten
    obiektyw Ci chodzi) z EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM, bo te dwa modele to
    IMHO przepaść dzieli. ;-)

    > 17-55, bardzo
    > doby tylko mniej długi.
    No i nieco jednak droższy.