  • 271. Data: 2015-06-14 18:48:45
    Temat: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Dobra, nie przepychajmy się, bo to co dla Ciebie jest błędem
    > czy też jest nieakceptowalne dla innych jest rzeczą normalną.

    Ale to tylko świadczy o stanie ich umysłu, o niczym więcej.
    Ryzykować życie człowieka, często niewinnego, w imię niczego (drzewa można
    posadzić w innym miejscu, choćby w tej samej ilości jeśli to miałby być
    problem) - oczywiście świadczy niezbyt pozytywnie.

  • 272. Data: 2015-06-14 18:53:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bartłomiej Kacprzak b...@w...pl ...

    > Z całym szacunkiem pierdolisz głupoty.
    > _Drzewa_ nie są na drodze.
    > Jak ktoś wybiera zapierdalanie po drodze tam gdzie nie ma do tego
    > warunków naraża sie na ryzyko wypadku.

    Czyli Twoje doswiadczenie drogowe nie pozwala ci zauwazyc sytuacji w ktorej
    trzeba zjechac z drogi nie z własnej winy?

    > Drzewa przy drodze również zapobiegają nawiewianiu śniegu na jezdnię.

    Matko co za bzdura.
    Jak zapobiegaja? Konarem łapią snieg? Rozumiem jakies krzaki, geste itp ale
    drzewa?

    > BTW całkiem spory procent tych którzy kończą na drzewach porusza się
    > samochodem po alkoholu, wolę aby oni sami kończyli w ten sposób niż np
    > zdejmując kogoś postronnego.

    Rocznie ginie 400 osób na drzewach.
    Masz jakas statystykę potwierdzajaca swoja ryzykowną teze o tym, ile z nich
    jest pijanych?

  • 273. Data: 2015-06-14 23:34:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Bartłomiej Kacprzak"

    > Demagogia. Krowy i rowerzyści tak samo są jak są teraz drzewa (wycięcie
    > drzew nie spowoduje wystąpienia nowych zagrożeń), nadto krowy (na
    > drodze) i rowerzyści to uprawnieni uczestnicy ruchu drogowego z samej
    > definicji, w przeciwieństwie do drzew.
    Z całym szacunkiem pierdolisz głupoty.
    _Drzewa_ nie są na drodze.
    ---
    W sumie są. Strefa drogowa obejmuje pasy ochronne a drzewa o których mowa są
    chyba na poboczu zaledwie. Nie są tylko na jezdni.

    Jak ktoś wybiera zapierdalanie po drodze tam gdzie nie ma do tego warunków
    naraża sie na ryzyko wypadku.
    ---
    Ty weź zamieszkaj przy jakiejś większej drodze to zobaczysz kto naprawdę
    jest poszkodowany w zdarzeniach drogowych.

    Drzewa przy drodze również zapobiegają nawiewianiu śniegu na jezdnię.
    ---
    Jak ? Pnie co 20 metrów, między nimi hula wiatr.

    BTW całkiem spory procent tych którzy kończą na drzewach porusza się
    samochodem po alkoholu, wolę aby oni sami kończyli w ten sposób niż np
    zdejmując kogoś postronnego.
    ---
    Ale Ty nie będziesz niczego wolał. Jak Ci się coś przytrafi na drodze to się
    rozp... jak inni.

    O ile postulat masowego wycinania drzew wydaje się mało realny do
    zrealizowania o tyle same drzewa niczego nie dają. Narażają nie tylko przez
    to, że ktoś w nie wjedzie poza jezdnią, ale także przez to, że się położą na
    jezdni. Dzisiaj w środku miasta takie drzewo sobie leżało.

  • 274. Data: 2015-06-15 09:19:14
    Od: Bartek Kacprzak <b...@w...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 18:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik Bartłomiej Kacprzak b...@w...pl ...

    > Czyli Twoje doswiadczenie drogowe nie pozwala ci zauwazyc sytuacji w ktorej
    > trzeba zjechac z drogi nie z własnej winy?
    I musisz akurat wtedy zapierdalać? Lubisz to? Jak nie masz warunków do
    tego to jedziesz mniej niż ograniczenie/limit. Proste.
    Czy ty akurat musisz zawsze jechać na limicie?

    A nie możesz sam sobie tego sprawdzić?

    --
    BartekZX9R
    Ave1,8

  • 275. Data: 2015-06-15 09:25:54
    Od: Bartek Kacprzak <b...@w...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 23:34, re pisze:
    > W sumie są. Strefa drogowa obejmuje pasy ochronne a drzewa o których
    > mowa są chyba na poboczu zaledwie. Nie są tylko na jezdni.

    I co wyskakują znienacka na jezdnię? Jestem ciekaw dlaczego co
    poniektórym ciężko zrozumieć, że nie zawsze trzeba zapierdlać ile
    fabryka dała.
    Jak jadę drogą przy której rosną drzewa zaraz przy jezdni to nie jadę
    100 i więcej tylko zawsze w taki sposób, żeby w sytuacji awaryjnej nie
    wylądować na drzewie.

> [...]
    > Ty weź zamieszkaj przy jakiejś większej drodze to zobaczysz kto naprawdę
    > jest poszkodowany w zdarzeniach drogowych.

    A to jest w jakiś sposób ważne?
    > Drzewa przy drodze również zapobiegają nawiewianiu śniegu na jezdnię.
    > ---
    > Jak ? Pnie co 20 metrów, między nimi hula wiatr.

    Proszę bo widzę, że razem z Budzikiem wyłączyli wam google
    "Definicję zadrzewień ustala art. 5 pkt 27 u.o.p., stanowiąc, że
    zadrzewienia to drzewa i krzewy w granicach pasa drogowego, pojedyncze
    drzewa lub krzewy albo ich skupiska niebędące lasem w rozumieniu art. 3
    ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2005
    r. Nr 45, poz. 435 z późn. zm.), wraz z terenem, na którym występują, i
    pozostałymi składnikami szaty roślinnej tego terenu, spełniające cele
    ochronne, produkcyjne lub społeczno-kulturowe. Z przepisem tym
    koresponduje art. 4 pkt 22 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach
    publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.)
    - dalej u.d.p., który określa, że przez zieleń przydrożną należy
    rozumieć roślinność umieszczoną w pasie drogowym, mającą na celu w
    szczególności ochronę użytkowników drogi przed oślepieniem przez pojazdy
    nadjeżdżające z kierunku przeciwnego, ochronę drogi przed zawiewaniem i
    zaśnieżaniem, ochronę przyległego terenu przed nadmiernym hałasem,
    zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby. Z powyższych definicji wynika
    więc, że pojęcie zieleni przydrożnej ma bardzo szeroki zakres
    przedmiotowy i obejmuje w zasadzie wszystkie rośliny rosnące w pasie
    drogowym, poczynając od trawy, a kończąc na drzewach."

    > Ale Ty nie będziesz niczego wolał. Jak Ci się coś przytrafi na drodze to
    > się rozp... jak inni.

    Nie, bo nie będę w takim miejscu zapierdalał. Proste?

    Ty no weź a jak ci drogę podmyje?

    --
    BartekZX9R
    Ave1,8

  • 276. Data: 2015-06-15 11:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bartek Kacprzak b...@w...pl ...

    > I musisz akurat wtedy zapierdalać? Lubisz to? Jak nie masz warunków do
    > tego to jedziesz mniej niż ograniczenie/limit. Proste.
    > Czy ty akurat musisz zawsze jechać na limicie?

    Po pierwsze nigdy nie wiesz kiedy taka sytuacja cie spotka - nie da sie
    wiec odpowiednio wczesniej zwolnic.
    Po drugie taka sytuacja jest niebezpieczna przy kazdej predkosci i nie
    mówie tu o predkosciach rzedu 120 a 90, 70 itp.
    No chyba, że Twoje doświadczenie za kierownicą mówi ci coś innego?

    > A nie możesz sam sobie tego sprawdzić?

    Ale to Ty podałes te teze. Mam nadzieje, ze nie wyssałes jej z palca,
    dlatego prosze o dane.

  • 277. Data: 2015-06-15 11:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Jak jadę drogą przy której rosną drzewa zaraz przy jezdni to nie jadę
    > 100 i więcej tylko zawsze w taki sposób, żeby w sytuacji awaryjnej nie

    To ile wtedy jedziesz?

> [...]
    > przydrożnej ma bardzo szeroki zakres przedmiotowy i obejmuje w
    > zasadzie wszystkie rośliny rosnące w pasie drogowym, poczynając od

    Wow, tyle tekstu i cały o niczym.
    Podpowiem - jak przy drodze rosnie krzak, ktory zatrzymuje rzeczywiscie
    snieg a na ktory wpadniecie samochodem spowoduje rysy lakieru to ja nie
    postuluje jego wycinania. Rozmawiamy o DRZEWACH w pojeciu potocznym a nie o
    zadrzewieniu w ujeciu ustawy. O drzewach! Czyli o takich "roslinkach" ktore
    w kontakcie z samochodem nagle znajdują sie w srodku auta przecinajac czesc
    karoserii na pól niszczac przy okazji wszystko po drodze łacznie z
    pasazerami...

  • 278. Data: 2015-06-15 11:25:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    Thursday, June 11, 2015, 8:24:24 PM, you wrote:

    > Bez jaj - jak ma 1000 razy większą objętość i z 100000 razy większą
    > powierzchnię to chyba oczywiste jest, co więcej tlenu produkuje?

    Problem w tym, że stary las produkuje dokładnie tyle samo tlenu, co
    sam zużywa. Podobnie z CO2. To młode rośliny mają dodatni bilans.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 279. Data: 2015-06-15 11:31:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    > Podobnie jak człowiek, ale dalej dorosła osoba wpieprza więcej niż
    > noworodek:)

    W stosunku do własnej wagi?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 280. Data: 2015-06-15 12:32:23
    Od: Bartek Kacprzak <b...@w...pl>

    W dniu 2015-06-15 o 11:00, Budzik pisze: Tyle, żeby było bezpiecznie
    > To ile wtedy jedziesz?
    Tyle, żeby było bezpiecznie. Mam ci zdjęcia licznika robić?
    _Bezpiecznie_, czasami 80, 70, 50.

> [...]
    > w kontakcie z samochodem nagle znajdują sie w srodku auta przecinajac czesc
    > karoserii na pól niszczac przy okazji wszystko po drodze łacznie z

    WOW chciałeś mieć do czego są drzewa potrzebne, masz problem z czytaniem
    ze zrozumieniem? Czepiłeś się stwierdzenia, że zatrzymują nawiewanie
    śniegu, tam masz potwierdzenie. Chcesz więcej sam sobie szukaj. U mnie
    google działa.

    BTW
    Betonowe przepusty też będziesz zasypywał? Przecież na nich wypadki też
    się zdarzają.
    Jak ktoś nie ogarnia samochodu może lepiej niech nie jeździ?

    --
    BartekZX9R
    Ave1,8