-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Marek <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Szarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?
Date: Sat, 21 Mar 2015 17:45:04 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 36
Message-ID: <mek76u$22q$1@news.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-222-145.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1426956318 2138 89.69.222.145 (21 Mar 2015 16:45:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 21 Mar 2015 16:45:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558079
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Nie znam się za bardzo na mechanice i elektronice samochodowej i nie
wiem w związku z tym jak postąpić aby nie wymieniać w serwisach pół
samochodu w celu identyfikacji usterki. Może mi podpowiecie. Scenariusz
był następujący:
1. Samochód jeździł idealnie.
2. Jadąc gdzieś dłuższy czas w korku (5-10km/h), zjechałem na drogę
szybkiego ruchu, wciskam gaz, samochód koszmarnie wolno przyspiesza,
kontrolka błędu silnika się zapaliła (chodziło o ciśnienie turbiny).
3. Okazało się, że zatarło się sterowanie geometrią i zniszczyło to
siłownik elektryczny.
4. Siłownik został zregenerowany (były zniszczone przekładnie, silnik
elektryczny też ledwo ciągnął). Teraz pracuje płynnie. Wymieniono
praktycznie wszystko w nim.
5. Odblokowano u wejścia do turbiny sterowanie geometrią (zastosowano
preparat penetrujący). Lekko chodzi. Palcami swobodnie można poruszać
dźwignię. Gdy przekręca się kluczyk w stacyjce - siłownik podnosi bez
problemów dźwignię.
6. Po złożeniu do kupy moc wróciła ale od pewnych obrotów zaczyna
potężnie szarpać. Niezależnie od tego niepokoi mnie świst turbiny. Przed
usterką była cicha.
Dałem turbinę do regeneracji. Tak czy owak wymagałaby przeglądu. Silnik
był też niedawno chipowany - jeśli ma to znaczenie (fabrycznie na
hamowni było 234kM, podniesiono delikatnie do 271kM aby nie przeginać).
Chodzi o silnik Mercedesa oznaczony jako 642 (E320 V6). Poradzono mi
zrobić logi turbiny. No super, i co ja z nimi zrobię? Nie jestem
mechanikiem. W tygodniu turbina zostanie zainstalowana. Chciałbym się
zorientować co mogę dalej zrobić jeśli to nie pomoże?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=