eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?Szarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Szarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?
    Date: Sat, 21 Mar 2015 17:45:04 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 36
    Message-ID: <mek76u$22q$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-222-145.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1426956318 2138 89.69.222.145 (21 Mar 2015 16:45:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 21 Mar 2015 16:45:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558079
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Nie znam się za bardzo na mechanice i elektronice samochodowej i nie
    wiem w związku z tym jak postąpić aby nie wymieniać w serwisach pół
    samochodu w celu identyfikacji usterki. Może mi podpowiecie. Scenariusz
    był następujący:

    1. Samochód jeździł idealnie.
    2. Jadąc gdzieś dłuższy czas w korku (5-10km/h), zjechałem na drogę
    szybkiego ruchu, wciskam gaz, samochód koszmarnie wolno przyspiesza,
    kontrolka błędu silnika się zapaliła (chodziło o ciśnienie turbiny).
    3. Okazało się, że zatarło się sterowanie geometrią i zniszczyło to
    siłownik elektryczny.
    4. Siłownik został zregenerowany (były zniszczone przekładnie, silnik
    elektryczny też ledwo ciągnął). Teraz pracuje płynnie. Wymieniono
    praktycznie wszystko w nim.
    5. Odblokowano u wejścia do turbiny sterowanie geometrią (zastosowano
    preparat penetrujący). Lekko chodzi. Palcami swobodnie można poruszać
    dźwignię. Gdy przekręca się kluczyk w stacyjce - siłownik podnosi bez
    problemów dźwignię.
    6. Po złożeniu do kupy moc wróciła ale od pewnych obrotów zaczyna
    potężnie szarpać. Niezależnie od tego niepokoi mnie świst turbiny. Przed
    usterką była cicha.

    Dałem turbinę do regeneracji. Tak czy owak wymagałaby przeglądu. Silnik
    był też niedawno chipowany - jeśli ma to znaczenie (fabrycznie na
    hamowni było 234kM, podniesiono delikatnie do 271kM aby nie przeginać).

    Chodzi o silnik Mercedesa oznaczony jako 642 (E320 V6). Poradzono mi
    zrobić logi turbiny. No super, i co ja z nimi zrobię? Nie jestem
    mechanikiem. W tygodniu turbina zostanie zainstalowana. Chciałbym się
    zorientować co mogę dalej zrobić jeśli to nie pomoże?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: