-
1. Data: 2015-03-21 17:45:04
Temat: Szarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?
Od: Marek <p...@s...com>
Witam,
Nie znam się za bardzo na mechanice i elektronice samochodowej i nie
wiem w związku z tym jak postąpić aby nie wymieniać w serwisach pół
samochodu w celu identyfikacji usterki. Może mi podpowiecie. Scenariusz
był następujący:
1. Samochód jeździł idealnie.
2. Jadąc gdzieś dłuższy czas w korku (5-10km/h), zjechałem na drogę
szybkiego ruchu, wciskam gaz, samochód koszmarnie wolno przyspiesza,
kontrolka błędu silnika się zapaliła (chodziło o ciśnienie turbiny).
3. Okazało się, że zatarło się sterowanie geometrią i zniszczyło to
siłownik elektryczny.
4. Siłownik został zregenerowany (były zniszczone przekładnie, silnik
elektryczny też ledwo ciągnął). Teraz pracuje płynnie. Wymieniono
praktycznie wszystko w nim.
5. Odblokowano u wejścia do turbiny sterowanie geometrią (zastosowano
preparat penetrujący). Lekko chodzi. Palcami swobodnie można poruszać
dźwignię. Gdy przekręca się kluczyk w stacyjce - siłownik podnosi bez
problemów dźwignię.
6. Po złożeniu do kupy moc wróciła ale od pewnych obrotów zaczyna
potężnie szarpać. Niezależnie od tego niepokoi mnie świst turbiny. Przed
usterką była cicha.
Dałem turbinę do regeneracji. Tak czy owak wymagałaby przeglądu. Silnik
był też niedawno chipowany - jeśli ma to znaczenie (fabrycznie na
hamowni było 234kM, podniesiono delikatnie do 271kM aby nie przeginać).
Chodzi o silnik Mercedesa oznaczony jako 642 (E320 V6). Poradzono mi
zrobić logi turbiny. No super, i co ja z nimi zrobię? Nie jestem
mechanikiem. W tygodniu turbina zostanie zainstalowana. Chciałbym się
zorientować co mogę dalej zrobić jeśli to nie pomoże?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
2. Data: 2015-03-24 10:54:55
Temat: Re: Szarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?
Od: Marek <p...@s...com>
Temat rozwiązany.
-
3. Data: 2015-03-24 11:54:42
Temat: Re: Szarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
news:merc9g$e61$1@news.icm.edu.pl...
> Temat rozwiązany.
To może opisz rozwiązanie problemu. Może się komuś przyda w przyszłości.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
4. Data: 2015-03-24 19:11:06
Temat: Re: Szarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2015-03-24 o 11:54, yabba pisze:
>
> To może opisz rozwiązanie problemu. Może się komuś przyda w przyszłości.
>
W zasadzie nie ma o czym pisać bo to przypadek indywidualny, ale ok.
Poleciałem "na bogato" bo inaczej nie dałbym sobie z tym rady jako
nie-mechanik i trafiłem z diagnozą, fart. Poprosiłem w warsztacie o
demontaż turbiny i przekazanie w ciemno do regeneracji - jak
wspomniałem. Tam ją zdiagnozowali przed naprawą i wczoraj dostałem
odpowiedź. Oberwała mocno jakiś ciałem obcym. Przyjrzałem się silnikowi
uważnie. Okazało się, że podczas wymiany oleju i filtrów mechanik
zdejmował wąż od odmy. Przy zakładaniu pękł on pod spodem (z góry nie
widać) na odcinku ok 7cm. Zassało pewnie piach z komory silnika gdy
przejechałem gruntową drogą - jak skojarzyłem.
--
Pozdrawiam,
Marek