  • 31. Data: 2011-07-20 21:48:52
    Temat: Re: Synchronizowany generator Wiena
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    news:64817793.20110720224147@pik-net.pl...

    > ROTFL!

    No i nie ma sie co smiac ;)
    najwiekszy problem to wydusic z zadajacego pytanie
    o co wlasciwie mu chodzi

  • 32. Data: 2011-07-21 09:38:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-07-2011 o 23:48:52 Waldek <s...@n...cpam> napisał(a):

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > No i nie ma sie co smiac ;)
    > najwiekszy problem to wydusic z zadajacego pytanie
    > o co wlasciwie mu chodzi

    Pytający wydusił, ale nie chce za dużo powiedzieć aby nie być
    zakrzyczany że się nie da, nie robi i takie tam.
    A do Romana, co Cię tak rozśmieszyło w tym że na oscylu
    oglądałem pracę falownika UPS-a?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2011-07-21 09:58:37
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    >Pytający wydusił, ale nie chce za dużo powiedzieć aby nie być
    >zakrzyczany że się nie da, nie robi i takie tam.

    Ale gdyby pytajacy opisal dokladniej co chce zrobic lub osiagnac
    to byloby latwiej grupowiczom podpowiedziec
    najlepsze (ich zadaniem) rozwiazanie problemu
    do ktorego IMO budowanie i synchro gen. wiena z siecia energetyczna
    ma sie troche jak piesc do nosa ;)

    >A do Romana, co Cię tak rozśmieszyło w tym że na oscylu
    >oglądałem pracę falownika UPS-a?

    Pewnie to co napisalem powyzej
    gdy przeczytal ze chodzi o produkowanie energii z przetwornicy UPS-a =< 1kW
    i wpuszczenie jej rownolegle jako "dopalacz" do ogolno domowej instalacji
    elektrycznej

    A swoja droga, wiele rzeczy sie da, ale nie zawsze jest sens
    techniczny czy ekonomiczny danego rozwiazania

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2011-07-21 10:09:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello janusz_kk1,

    Thursday, July 21, 2011, 11:38:50 AM, you wrote:

    > Pytający wydusił, ale nie chce za dużo powiedzieć aby nie być
    > zakrzyczany że się nie da, nie robi i takie tam.
    > A do Romana, co Cię tak rozśmieszyło w tym że na oscylu
    > oglądałem pracę falownika UPS-a?

    Do odważnych świat należy - walcz i zdawaj relację. Ja wiem tylko
    tyle, że sprawa przekazywania energii do sieci falownikiem z UPSa to
    pomysł.... trudny w realizacji. Szczerze radzę przygotować wiaderko na
    spalone elementy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2011-07-21 13:36:33
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2011 12:09:55 +0200, od RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> nadeszla wiadomosc:

> [...]
    >tyle, że sprawa przekazywania energii do sieci falownikiem z UPSa to
    >pomysł.... trudny w realizacji. Szczerze radzę przygotować wiaderko na

    Miałem w pracy chyba dwie czy trzy takie próby - sklejały się styki
    przekaźników (?) w UPSach Ever 500VA. Dym, smród, chwała Bogu ogień
    poza obudowę się nie wydostał...

  • 36. Data: 2011-07-21 15:35:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-07-2011 o 11:58:37 Waldek <n...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > najlepsze (ich zadaniem) rozwiazanie problemu
    > do ktorego IMO budowanie i synchro gen. wiena z siecia energetyczna
    Na razie prowadzę rozważania teoretyczne, gen wiena jest jaki jest,
    zastanawiałem się czy da się go synchronizować, bo sam czegoś takiego
    nie widziałem ale liczyłem na grupę która niejedno widziała.
    Jak się okazało to się przeliczyłem i gen wiena mogę sobie odpuścić.

> [...]
    > 1kW
    > i wpuszczenie jej rownolegle jako "dopalacz" do ogolno domowej
    Dlatego że będę miał mały wiatrak który tyle mocy wydusi z siebie,
    miejsce mam wietrzne, czasami aż za bardzo ale to już inna historia.

    > A swoja droga, wiele rzeczy sie da, ale nie zawsze jest sens
    > techniczny czy ekonomiczny danego rozwiazania
    Za prąd płacę dużo, mam sporo pomp, wentylatorów itp rzeczy które stale
    pracują i dla mnie te 300-600W dołożone daje konkretne oszczędności.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 37. Data: 2011-07-21 16:22:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-07-2011 o 15:36:33 Slawek Maculewicz
    <smaculCUT_HERE@and_herego2.pl> napisał(a):

    > Miałem w pracy chyba dwie czy trzy takie próby - sklejały się styki
    > przekaźników (?) w UPSach Ever 500VA. Dym, smród, chwała Bogu ogień
    > poza obudowę się nie wydostał...
    Wcale się nie dziwię bo to szajs jakich mało.
    Kup na próbę APC i zobacz co on ma w środku, to jest niebo a ziemia
    w porównaniu do innych firm. Ja miałem w firmie X takich upsów
    i żaden nie padł, tylko aku się zmieniało co parę lat.
    Sam kupiłem dwa 2,2KW APC rakowe, mimo że urzywane to w stanie
    idealnym, przerobiłem je lekko i idą jak burza.
    A oprócz tego mam jeszcze dwa 1KW które też chcę przerobić
    i o tym jest ten wątek :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 38. Data: 2011-07-21 16:45:08
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    janusz_kk1 wrote:
    (ciap)

    > Sam kupiłem dwa 2,2KW APC rakowe, mimo że _urzywane_ to w stanie

    Litości!

    --
    Włodek

  • 39. Data: 2011-07-21 17:14:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Litości!

    A ja dzisiaj kupiłem tablet (nowy, prosto z fabryki). Kalibracja
    ekranu w instrukcji opisana jest tak:

    1. Naciśnij przycisk MENU
    2. Wybierz ustawienia
    3. Odszukaj na liście kalibracja ekranu
    4. Urzyj rysika do kalibracji.

    Jarek

    PS
    Tablet, w przeciwieństwie do taniego wina, jest tylko tani. Mimo
    kalibracji rezystancyjny ekran dotykowy działa marnie.

  • 40. Data: 2011-07-21 17:51:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-07-2011 o 18:45:08 Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> napisał(a):

    > janusz_kk1 wrote: