  • 51. Data: 2011-07-22 22:33:45
    Temat: Re: Synchronizowany generator Wiena
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    Waldek wrote:

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Cena ktora podales to raczej za caly kompletny system z panelami solarnymi
    > sam "grid inwerter" powinien byc taniej - co nie znaczy ze tanio :D

    Można i "tanio" np.

    http://tinyurl.com/3wln7dm

    Tyle że to są chińskie wynalazki o których można sporo poczytać w necie
    odnośnie awaryjności i rzeczywistych parametrów (np. faktyczna sprawność
    tego sprzętu to raczej rząd 40-60%) i ja bym się prawdę mówiąc bał coś
    takiego mieć pracującego w domu chociażby ze względu na bezpieczeństwo w
    zakresie ppoż (na jednym filmiku na youtubie z rozbierania takiego cuda
    widać np. radiator na mosfecie z luzami na kilka mm :-P).

    Pozdr
    Portal

  • 52. Data: 2011-07-22 22:43:40
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Hello janusz_kk1,
    >
    > Friday, July 22, 2011, 8:39:40 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przez przypadek trafiłem dzisiaj na DOMO (TV) na program o bodowie
    > bardzo ekologicznego domu we Francji. Głównie z różnych dziwnych
    > materiałów odpadowych.

    Ostatnio ogladalem podobny material o niemieckiej firmie
    ktora buduje domy z gliny. Ponoc cieple, zdrowe (i modne ? )
    na dodatek utrzymujace stałą optymalna wilgotność.
    Moja babcia miala takowy, i jeszcze strzechą kryty ;)
    pamietam z dziecinstwa, gdyz czesto spedzalem tam wakacje
    zas bedac juz nastolatkiem pomagalem przy rozbiorce :)
    Konstrukcja dachu zaczynala sie walic /ze starosci/,
    a i o fachowca do więźby strzechy bylo coraz trudniej.
    Sporo potu kosztowalo mnie rozbicie tych glinianych
    a jakoś dziwnie "skamienialych" scian .....
    namachałem sie sporą siekierą a efekty byly mizerne

    > Na wierzchu tego 10m^2 paneli słonecznych. I sprzedają energię. Za
    > całe 5 euro dziennie w słoneczny dzień. Panele założyli, żeby nie
    > płacić za energię. A ja się zastanawiam, ile lat potrwa spłata tej
    > inwestycji...

    - cóż, "dzentelmeni" podobno nie rozmawiaja o pieniadzach ;)
    jednak fakt, dla francuza te 5 ojro/dobe to jak splunac
    ale moze starczy na koszty konserwacji ;P

    > Pierwotnie nie mieli mieć połączenia z siecią w ogóle, ale
    > podejrzewam, że cena akumulatorów im ten pomysł z głowy wybiła.

    Zbiornika wodnego tez pewnie brak w okolicy
    bo moze wpadliby na pomysl rodem z naszej porąbki-zar
    zamiast kasowac te "parszywe" 5 E :))

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2011-07-22 22:44:28
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    janusz_kk1 wrote:
    > Ale ta sieć się czasami wyłącza i wtedy generator ma
    > sobie biegać sam, ale jak jest sieć to synchronicznie z nią, kapewu?.

    Ale czy to w przypadku Twojego projektu jest bezpieczne/legalne?
    Jeżeli Twój układ będzie dalej generował nawet po padzie sieci, to
    obawiam się, że mógłbyś zrobić nieprzyjemną niespodziankę serwisantowi z
    ZE który to przyjdzie naprawiać przekonany, że pracuje na niezasilonej
    gałęzi.
    Chyba nawet ta chińska tanizna w temacie "grid tie inverter" ma
    wykrywanie padów sieci z automatycznym wyłączeniem w takich okolicznościach.

    Pozdr
    Portal

  • 54. Data: 2011-07-23 07:21:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-07-2011 o 00:33:45 Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>
    napisał(a):

    > Można i "tanio" np.
    >
    > http://tinyurl.com/3wln7dm
    >
    > Tyle że to są chińskie wynalazki o których można sporo poczytać w necie
    > odnośnie awaryjności i rzeczywistych parametrów
    Wiesz jest Chińskie i 'Chińskie'. Ja kupiłem spawarkę tiga chińskiego 2
    lata temu.
    No i jak wypróbowałem działanie to rozebrałem ją aby zobaczyć jak jest
    zrtobiona,
    i powiem ci że byłem zaskoczony jakością wykonania, nie mówiąc już o cenie
    bo jak policzyłem to za elementy bym więcej zapłacił.
    Także że nie można generalizować, co prawda padłą mi po paru miesiącach
    ale okazało
    się że prostownik/mostek na wejściu padł, wymiana i działa dalej.

> [...]
    > zakresie ppoż (na jednym filmiku na youtubie z rozbierania takiego cuda
    > widać np. radiator na mosfecie z luzami na kilka mm :-P).
    Ale to są zwykłe marne przetwornice. Mam lepszą w ups-ie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 55. Data: 2011-07-23 07:25:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-07-2011 o 00:44:28 Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>
    napisał(a):

    > Ale czy to w przypadku Twojego projektu jest bezpieczne/legalne?
    Legalne jeżeli nic nie daje do sieci.

    > Jeżeli Twój układ będzie dalej generował nawet po padzie sieci,
    Ale będzie sieć odłączał, generował będzie do wewnętrznej sieci,
    tak jak UPS.
    MAm już zaprojektowany układ pdwójnego zabezpieczenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 56. Data: 2011-07-24 11:39:12
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    janusz_kk1 wrote:
    > Wiesz jest Chińskie i 'Chińskie'.

    Wiem - nie pisałem o chińskich produktach w ogóle, tylko konkretnie o
    tych przetwornicach - można znaleźć mnóstwo nienajlepszych opinii
    odnośnie częstości awarii i jakości wykonania tego sprzętu, a to mimo
    wszystko są urządzenia przetwarzające moce czasem i do kilku kW, więc
    jakiś reżim jakościowy powinien być zachowany. Ściemnianie przez
    producenta odnośnie parametrów znamionowych urządzenia też nie
    pozostawia najlepszego wrażenia.

    Nie twierdzę natomiast, że wszystko co chińskie to szajs. Tą wiadomość
    piszę na wyprordukowanym przez chińczyków ThinkPadzie (jeszcze IBM)
    który to sprzęt pomimo wiekowości, paru upadków i próby zalania
    sprawował mi się zawsze wzorowo. Wszystko jest kwestią "targetu" - tanie
    gówno jest produkowane w tych segmentach, gdzie ludzie kierują się w
    pierwszej kolejności ceną nie zważając na jakość. A weź tu wytłumacz
    klientowi, że jak chce mieć cuda wianki w instalacji elektrycznej bez
    martwienia się ciągle o serwis i o bezpieczeństwo to powinien się
    przygotować na wydatek idący raczej w cięższe tysiące PLN, a tymczasem
    dla niego jedno i drugie to skrzynka którą się wpina do sieci, tylko
    drugie kilka razy droższe.

    A tak z innej beczki - tu zaglądałeś?
    http://www.electro-tech-online.com/alternative-energ
    y/86777-grid-tie-inverter-schematic-8.html

    Pozdr
    Portal

  • 57. Data: 2011-07-24 13:25:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-07-2011 o 13:39:12 Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>
    napisał(a):

    > janusz_kk1 wrote:

    > A tak z innej beczki - tu zaglądałeś?
    > http://www.electro-tech-online.com/alternative-energ
    y/86777-grid-tie-inverter-schematic-8.html
    Nie, nie szukałem na razie niczego,
    a za linka dzięki, forum ciekawe, poczytam.

    --
    Pozdr
    JanuszK