  • 1. Data: 2010-01-25 12:19:16
    Temat: Symbian, WindowsMobile, Android?
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Chcę sobie kupić smartfona a nie wiem z którym systemem operacyjnym.
    Rozważmy "wyższośc świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi", który
    system jest:
    1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje pod
    najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?
    2.) NAJWYDAJNIEJSZY - zoptymalizowany, nie zamula niepotrzebnie?
    i w sumie najważniejsze:
    3.) NAJPOPULARNIJESZY wśród producentów programików - tj. że jest
    najwięcej na niego różnorodnych aplikacji, najlepiej darmowych ;)
    4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
    które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
    potrzebne.

  • 2. Data: 2010-01-25 12:43:10
    Temat: Re: Symbian, WindowsMobile, Android?
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Alojzy Zakalec wrote:
    > Chcę sobie kupić smartfona a nie wiem z którym systemem operacyjnym.
    > Rozważmy "wyższośc świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi", który
    > system jest:

    Flejm, flejm! Yes Yes Yes!

    > 1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje pod
    > najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?

    maemo.

    > 2.) NAJWYDAJNIEJSZY - zoptymalizowany, nie zamula niepotrzebnie?

    hm... EPOC 32? Procesory 33MHz, a całość śmiga niemiłosiernie. PalmOS
    może też był całkiem zoptymalizowany, ale trudno go nazwac OSem.
    Oczywiście mówię tu o ciężarze gatunkowym OSa, a nie o szybkości
    międzymordzia. Bo międzymordzie najbardziej płynnie chodzi w iphoneOS.

    > i w sumie najważniejsze:
    > 3.) NAJPOPULARNIJESZY wśród producentów programików - tj. że jest
    > najwięcej na niego różnorodnych aplikacji, najlepiej darmowych ;)

    iphoneOS.

    > 4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
    > które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
    > potrzebne.

    maemo, z rzadka tu i ówdzie podchodzi pod to Windows Mobile, ale ten
    jest na wymarciu.

    rgrds,
    Jakub

    PS: czekam na solidnego, soczystego flejma :)

  • 3. Data: 2010-01-25 12:45:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 12:43:10 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > PS: czekam na solidnego, soczystego flejma :)

    Zaraz tu przyjdzie ten kolejowy iTroll, w końcu siedzi na państwowym stołku
    za pieniądze wszystkich tu obecnych, więc co innego będzie robił.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-01-25 18:26:43
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Alojzy Zakalec pisze:
> [...]
    > 4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
    > które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
    mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.
    Tak wiec sie zastanwiam. Po co Ci najwydajniejszy system, na którym nie
    uruchomisz koniecznego dla Ciebie programu? Najwydajniejszy telefon nie
    bedzie mial wcale "systemu operacyjnego"! NAjpopularniejszy? Znowu - po
    co ta konkurencja, skoro moze zabraknąć softu?
    Ja bym na twoim miejscu zwrócił uwage najeszcze jeden mały problem.
    Dostosowanie urządzeń do systemu. Bez tego... nawet najlepszy system
    bedzie mocno upośledzony.

    ToMasz

  • 5. Data: 2010-01-25 19:17:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqj.googlegroups.com...
    > 1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje pod
    > najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?

    WM, android(?)

    > 2.) NAJWYDAJNIEJSZY - zoptymalizowany, nie zamula niepotrzebnie?
    > i w sumie najważniejsze:

    iphoneos

    > 3.) NAJPOPULARNIJESZY wśród producentów programików - tj. że jest
    > najwięcej na niego różnorodnych aplikacji, najlepiej darmowych ;)

    WM

    > 4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
    > które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
    > potrzebne.

    WM, android (?)

  • 6. Data: 2010-01-25 20:09:38
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    ToMasz wrote:
    > mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.

    No przecież o to chodzi, to jest prawdzi flejm, na tym to polega! No
    ludzie, co jest...

> [...]
    > Ja bym na twoim miejscu zwrócił uwage najeszcze jeden mały problem.
    > Dostosowanie urządzeń do systemu. Bez tego... nawet najlepszy system

    Bosz, i po co nam we flejmie głos rozsądku...

    Jakub

    Windows mobile opsysa.
    iPoo też.

  • 7. Data: 2010-01-25 20:14:20
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    qwerty wrote:
    > WM, android(?)

    BARDZO ciekawa teoria. Stary i poznany, nie znaczy elastyczny. Postaw na
    tym serwer apache z php i mysql. No dobra, to chociaż połącz się przez
    ssh i zmień hasło użytkownikowi.

    > iphoneos

    Wydajny? Wg jakich badań? Palców usera? Przecież napisałem, że iPoo jest
    fajny, bo się UI animuje, ale sam system... wygląda ładnie i szybko, bo
    nie dopuszcza się do marketu aplikacji, które nie działają ładnie i
    wydajnie.
    Poproszę o coś takie prostego, jak test wydajności liczenia rc5.

    > WM

    Liczytujemy się? iPoo ma najwięcej. Ale darmowych więcej ma chyba maemo,
    bo tam jest tyle, co do linuksa w zasadzie.

    > WM, android (?)

    Buhahahaha, WM bez zabezpieczeń? Android, już lepiej, ale żeby cokolwiek
    zrobić, musisz zrobić root'a (a nie w każdym urządzeniu się da) 3:0 dla
    maemo i nokii N900.

    Jakub

  • 8. Data: 2010-01-25 21:39:01
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Jakub Danecki pisze:

    > No przecież o to chodzi, to jest prawdzi flejm, na tym to polega! No
    > ludzie, co jest...
    napisałeś: symbian, WM, android.

    po czym po 3 liscie wyskakujesz z Maemo! to ja przebijam wszystko Linuksem.
    i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane. a ze linuks w
    telefonach to marginalny margines... kogo to w flejmie obchodzi?

    ToMasz

  • 9. Data: 2010-01-26 08:36:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Danecki" <j...@d...net> napisał w wiadomości grup
    > BARDZO ciekawa teoria. Stary i poznany, nie znaczy elastyczny. Postaw na
    > tym serwer apache z php i mysql. No dobra, to chociaż połącz się przez
    > ssh i zmień hasło użytkownikowi.

    Czyżby nie było było odpowiedniej aplikacji? Może za słabo szukałeś?

> [...]
    > wydajnie.
    > Poproszę o coś takie prostego, jak test wydajności liczenia rc5.

    To według Ciebie jaki jest najwydajniejszy? Bo na pewno nie WM, ani symbian.

    > Liczytujemy się? iPoo ma najwięcej. Ale darmowych więcej ma chyba maemo,
    > bo tam jest tyle, co do linuksa w zasadzie.

    Co z tego, że ip ma najwięcej, skoro większość to kiepskie gry.

    > Buhahahaha, WM bez zabezpieczeń? Android, już lepiej, ale żeby cokolwiek
    > zrobić, musisz zrobić root'a (a nie w każdym urządzeniu się da) 3:0 dla
    > maemo i nokii N900.

    No powiedz jakie są zabezpieczenia w WM, bo nie miałem najmniejszych problemów z
    instalacją aplikacji.

  • 10. Data: 2010-01-26 08:43:24
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jan 25, 1:43 pm, "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote:

    >         maemo, z rzadka tu i ówdzie podchodzi pod to Windows Mobile, ale ten
    > jest na wymarciu.

    Ale w którą stronę podchodzi, że WM jest BEZ tych zabezpieczeń i
    utrudnień czy wprost przeciwnie?
    Bo coś tam słyszałem, że właśnie Symbian zawarł w sobie jakieś tam
    inwencyje co mają utrudnić instalowanie aplikacji itp. Jak to jest?