    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Symbian, WindowsMobile, Android?
    Date: Mon, 25 Jan 2010 19:26:43 +0100

    Alojzy Zakalec pisze:
    > Chcę sobie kupić smartfona a nie wiem z którym systemem operacyjnym.
    > Rozważmy "wyższośc świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi", który
    > system jest:
    > 1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje pod
    > najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?
    > 2.) NAJWYDAJNIEJSZY - zoptymalizowany, nie zamula niepotrzebnie?
    > i w sumie najważniejsze:
    > 3.) NAJPOPULARNIJESZY wśród producentów programików - tj. że jest
    > najwięcej na niego różnorodnych aplikacji, najlepiej darmowych ;)
> [...]
    mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.
    Tak wiec sie zastanwiam. Po co Ci najwydajniejszy system, na którym nie
    uruchomisz koniecznego dla Ciebie programu? Najwydajniejszy telefon nie
    bedzie mial wcale "systemu operacyjnego"! NAjpopularniejszy? Znowu - po
    co ta konkurencja, skoro moze zabraknąć softu?
    Ja bym na twoim miejscu zwrócił uwage najeszcze jeden mały problem.
    Dostosowanie urządzeń do systemu. Bez tego... nawet najlepszy system
    bedzie mocno upośledzony.

    ToMasz