  • 11. Data: 2010-01-26 09:02:25
    Temat: Re: Symbian, WindowsMobile, Android?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 00:43:24 -0800 (PST), Alojzy Zakalec napisał(a):

    > Bo coś tam słyszałem, że właśnie Symbian zawarł w sobie jakieś tam
    > inwencyje co mają utrudnić instalowanie aplikacji itp. Jak to jest?

    Symbian wymaga podpisu cyfrowego pliku przy instalacji programu. Co
    automatycznie likwiduje wszelkie modyfikacje (i piractwo) oraz amatorów
    piszących darmowe programy, bo certyfikat jest płatny.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2010-01-26 09:03:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 09:36:08 +0100, qwerty napisał(a):

    > To według Ciebie jaki jest najwydajniejszy? Bo na pewno nie WM, ani symbian.

    Powiedz coś więcej o słabej wydajności WM... to ciekawe

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2010-01-26 09:06:52
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jan 25, 10:39 pm, ToMasz <t...@g...pl> wrote:

    > to ja przebijam wszystko Linuksem.
    > i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane.

    Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone? Zauważyłem, że
    Plus proponuje Motorolę VE66 z Linux Montavista,
    ale nie spotkała się ona z dobrymi recenzjami (ze względu na hardware,
    ponoć wyświetlacz ma jakiś blady), i jest gruba 15,20 mm np. w
    porównaniu z E52 9,90 mm...

  • 14. Data: 2010-01-26 09:16:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 22:39:01 +0100, ToMasz napisał(a):

    > po czym po 3 liscie wyskakujesz z Maemo! to ja przebijam wszystko Linuksem.

    Maemo to jest Linux. I poczytaj jakiekolwiek forum użytkowników z jakimi
    problemami się borykają. I to dotyczy w zasadzie każdej linuxowej komórki,
    chyba, że linux został kompletnie zasłonięty - jak w iPhone czy Androidzie.
    Ale wtedy jaka jest korzyść z tego linuxa?
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2010-01-26 09:19:24
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On Jan 25, 10:39 pm, ToMasz <t...@g...pl> wrote:

    > to ja przebijam wszystko Linuksem.
    > i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane.

    Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone?

    ANDROID :)
    Ale ja bym tego raczej nie kupuil :(

  • 16. Data: 2010-01-26 09:21:50
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Jakub Danecki" <j...@d...net> Odpowiedz na

    > BARDZO ciekawa teoria. Stary i poznany, nie znaczy elastyczny.
    > Postaw na
    > tym serwer apache z php i mysql. No dobra, to chociaż połącz się przez
    > ssh i zmień hasło użytkownikowi.

    Widziałem pare klientów telnet/ssha pod WM, wiec chyba nie powinno być
    problemu z ssh?

    > Wydajny? Wg jakich badań? Palców usera? Przecież napisałem, że iPoo
    > jest
    > fajny, bo się UI animuje, ale sam system... wygląda ładnie i szybko, bo
    > nie dopuszcza się do marketu aplikacji, które nie działają ładnie i
    > wydajnie.
    > Poproszę o coś takie prostego, jak test wydajności liczenia rc5.

    No nie wiem czy rc5 będzie dobrym testem wydajności interfejsu...
    A przy okazji, jest jakiś klient rc5 pod WM? Ciekawe im mój fon by złamał
    kluczy na sekunde;)) Porównał bym wynik do wyniku mojej ex amigi;)

    > Liczytujemy się? iPoo ma najwięcej. Ale darmowych więcej ma chyba
    > maemo,
    > bo tam jest tyle, co do linuksa w zasadzie.

    Albo WM, ale rozsianych po calym internecie...

    > Buhahahaha, WM bez zabezpieczeń?

    A jakie zabezpieczenia ma WM?
    No, oryginalne romy przy instalacji nie m$ aplikacji mówią że aplikacja
    pochodzi z nieznanego źródła i pytają się czy ją zainstalować. Jakie inne
    zabezpieczenia masz na myśli?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 17. Data: 2010-01-26 09:56:29
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jan 26, 10:02 am, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Symbian wymaga podpisu cyfrowego pliku przy instalacji programu. Co
    > automatycznie likwiduje wszelkie modyfikacje (i piractwo) oraz amatorów
    > piszących darmowe programy, bo certyfikat jest płatny.

    Ojej! Tego się właśnie obawiałem. Nie ma nic bardziej uroczego niż te
    tysiące amatorów co zupełnie bezpretensjonalnie, "przy okazji",
    popełnią jakiś fajny programik i potem odostępnią go za darmo na swym
    blogu...
    Takie mam doświadczenia z używania WM i nie mam pojęcia dlaczego Nokia
    wprowadziła taką zaporę co zabija ten cenny żywioł?

    No w każdym razie teraz wyraźnie widzę czego by mi baaardzo brakowało
    gdybym zdecydował się na smartfona z Symbianem... :(

  • 18. Data: 2010-01-26 11:42:02
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > chyba, że linux został kompletnie zasłonięty - jak w iPhone czy Androidzie.
    > Ale wtedy jaka jest korzyść z tego linuxa?
    ja nie w tą strone. Twóra wątku najpierw podaje 3 systemy do wyboru,
    potem wyskakuje z czwartym, a nigdize nie pisze ze sprawa dotyczy
    telefonów. chciał flejma, to dostał-nawet z zakonczeniem. chciał
    najlepszego OSa to dostał. a ze ani automapa ani gry(hity), ani ms
    office na linuksie nie wystartują-kogo to we flejmach interesuje?

    ToMasz

  • 19. Data: 2010-01-26 11:51:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Powiedz coś więcej o słabej wydajności WM... to ciekawe

    Pierwszy z brzegu przykład. Ktoś do Ciebie dzwoni. Zanim telefon wyświetli mija
    kilka sekund.
    Chcesz odpalić jakiś program - zanim wyświetli się lista też mija trochę czasu.
    IP jest znacznie szybszy pod tym względem.

  • 20. Data: 2010-01-26 12:00:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 12:51:50 +0100, qwerty napisał(a):

> [...]
    > Chcesz odpalić jakiś program - zanim wyświetli się lista też mija trochę czasu.
    > IP jest znacznie szybszy pod tym względem.

    Dokładnie tak samo jak zainstalujesz Windows 95 na maszynie Core 2 Quad to
    będzie działało z prędkością światła bijąc na głowę Windows 7, MacOS i
    wszystkie inne. Czy to znaczy, że Win95 jest lepszy?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel