  • Data: 2010-09-23 10:03:23
    Temat: Sygnalizacja napięcia
    Od: Krzysiek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam w puszce w prosty sposób połączony przekaźnik z przewodami od dwóch
    pomp które je zasilają na 230V. Jednocześnie mogą obie pompy pracować,
    tylko jedna z nich, lub żadna.
    Chcę zrobić jakąś sygnalizację (dioda byłaby najlepsza) że w danym
    obwodzie płynie prąd. Jak to zrobić najprościej na 230V żeby najmniej
    kwh to brało? Transformator już mi się do puszki nie zmieści.
    Czy wystarczy odpowiednio duży opornik włączyć w szereg z taką diodą?
    Jeśli tak, to jaki? 100k OM?

    --
    Krzysiek