    From: Jan <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
    Date: Sun, 29 Aug 2010 12:04:48 +0200

    Już wspomniałem tutaj, zwracając się do
    P.T. Znawców samochodów, o lampce kontrolnej
    sygnalizującej awarię silnika w chevrolecie
    lacetti 1.4, 4-letnim. Teraz mam pytanie
    kolejne. Co zrobić, kiedy obwód wysokiego
    napięcia jest w porządku, a lampka zapala
    się nadal? A tester melduje błąd zapłonu?
    I samochód sporadycznie szarpie? Nawet dwa
    razy zgasł silnik na skrzyżowaniu, ale dał
    się uruchomić od razu? I kiedy lampka czasem
    gaśnie, czasem mruga, ale ostatnio najczęściej
    się pali?

    Sprawdziłem metodą prób, że cewka, przewody
    i świece są w porządku. Wygląda mi na to, że
    przyczyna leży po stronie niskiego napięcia.
    Czyli pewnie gdzieś w kablach...
    Niestety tutaj nie da się tego ustalić tak
    łatwo jak np. w maluchu, gdzie powodem przerw
    w zapłonie był (najczęściej) osławiony czarny
    kabelek doprowadzający prąd do cewki zapłonowej.

    Jakie jeszcze mogą być tutaj powody?
    Niestety warsztaty serwisowe tego nie wiedzą.
    A autoryzowany serwis chevroleta (w Gdańsku)
    odesłał mnie do konkurencji z powodu
    "awarii komputera". Od razu też mnie uprzedzono,
    że ta awaria (ich komputera) zostanie usunięta
    najwcześniej za dwa tygodnie (!!!).

    Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
    Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
    amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
    detektywistycznym.

    Proszę bardzo o podpowiedzi.

    Jan