  • 11. Data: 2011-08-24 10:45:51
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > jechalem ostatnio jakas wielkopolska droga w ramach wakacji...
    > Droga prosta po horyzont, ruchu ZADNEGO, lekko z gorki, widocznosc na - a
    > nie wiem - z 4-5km? (mozliwe to?)

    Zapodaj co to za droga, bo takich dziwów to już z 20 lat nie widziałem. ;-)

  • 12. Data: 2011-08-24 11:30:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, August 23, 2011, 10:14:39 PM, you wrote:

    > Nie przeszedl przez trzy czytania, bo go zgloszono jako poprawke do
    > zupelnie innych poprawek juz po pierwszym czytaniu.

    Jakby TK miał uwalać przepisy prawa z tak błachego powodu, to połowa
    polskiego prawa poszłaby na śmietnik. Sejm ma prawo wprowadzać
    poprawki a poprawki nie podlegają trzem czytaniom - przecież to
    oczywiste. Jeśli chciałbyś zablokować wprowadzanie poprawek, to po co
    trzy czytania?

    > Ale tu mialby sprawe jasna :-)

    Oni jak chcą, to wszystko potrafią skomplikować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-08-24 11:37:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-08-24 10:30, Jarek Pudelko pisze:
    > Droga prosta po horyzont, ruchu ZADNEGO, lekko z gorki, widocznosc na -
    > a nie wiem - z 4-5km? (mozliwe to?) i wyobrazcie sobie, ze z przeciwka
    > jechalo auto, i zobaczylem jego swiatla chociaz bylo bardzo daleko - po
    > prostu "odcinaly" sie od asfaltu i widac bylo, ze cos z przeciwka
    > jedzie. Obrysu auta nie bylo jeszcze widac bo bylo jakies srebrne/szare.
    > Zatem cos w tych swiatlach jest...
    Ale o sooo chodzi? Byłeś psychicznie przygotowany te 4-5? km wcześniej
    na minięcie się z samochodem z przeciwka? :->

    Maciek

  • 14. Data: 2011-08-24 16:09:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,

> [...]
    >poprawki a poprawki nie podlegają trzem czytaniom - przecież to
    >oczywiste. Jeśli chciałbyś zablokować wprowadzanie poprawek, to po co

    Ale poprawki powinny byc merytorycznie w temacie pierwotnym.

    Zauwaz np poprawki Senatu - aby uniknac "pata ustawodawczego" to przed
    laty ustalono ze poprawki senatu Sejm moze odrzucic dopiero
    wiekszoscia 2/3 glosow.
    Senat ma inicjatywe ustawodawcza, moze Sejmowi projekt zglosic, a Sejm
    moze pomysl zatwierdzic - i wystarczy mu do tego polowa glosow.
    Ale moze tez nie zatwierdzic nowej ustawy - i tez wystarczy mu polowa
    przeciwnych poslow.

    Tymczasem - po wyborach bedzie w Senacie Prawdziwych Katolikow wiecej
    niz w Sejmie, i myslac jak Ty - do dowolnej ustawy zatwierdzonej w
    Sejmie, np o zmianie PoRD, Senat moglby dopisac "w ustawie "kodeks
    karny" dopisuje sie "kto usuwa ciaze, niezaleznie od powodu, podlega
    karze smierci". I przechodzi, bo w Sejmie nie ma 2/3 Nieprawdziwych
    Katolikow.

    Albo np - poslowie uwazaja ze nalezy podniesc predkosc na autostradach
    do 150, a senatorowie im poprawke wtryniaja do proponowanej ustawy -
    zmieniamy nie na 150, a na 110 :-)

    I takie rzeczy TK czasem obala, i nawet legislator sejmu czy senatu
    zauwazyl to w tym przypadku.

    Jak ktos chce zeby jezdzic na swiatlach, to powinien zglosic projekt
    odpowiedniej ustawy, ktora powinna przez 3 czytania przejsc, aby
    poslowie mieli czas zapoznac sie z problemem ! A nie jakas szemrana
    poprawka do poprawki :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-08-24 16:28:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    > Hello J.F.,

    > Ale poprawki powinny byc merytorycznie w temacie pierwotnym.

    Podstawa prawna takiego twierdzenia?

  • 16. Data: 2011-08-24 17:50:52
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

> [...]
    > Droga prosta po horyzont, ruchu ZADNEGO, lekko z gorki, widocznosc na -
    > a nie wiem - z 4-5km? (mozliwe to?) i wyobrazcie sobie, ze z przeciwka

    Czyli gdyby jechał na światłach drogowych to mógł byś go dostrzec pewnie
    z odległości co najmniej 7km. Powinniśmy się więc zastanowić nad
    obowiązkiem jazdy na światłach drogowych. I zdelegalizować czujniki
    zmierzchu - światła mają się świecić zawsze ! ;)

  • 17. Data: 2011-08-25 11:45:23
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    No panowie, zeby zebrac odpowiedz w jednym watku...
    Nie chodzi mi o to, ze popieram przepis jazdy na swiatlach - chcialem
    natomiast wykazac, ze dzieki nim zwieksza sie hmmm widocznosc pojazdu na
    drodze i wiem, ze to nie jest zadne odkrywcze stwierdzenie :)

    Ciagle pozostaja watpliwosc nt. interpretacji "zmierzchu" przy
    zniesieniu przepisu...

    --
    jarek

  • 18. Data: 2011-08-25 12:12:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przeciwka jedzie. Obrysu auta nie bylo jeszcze widac bo bylo jakies
    >srebrne/szare. Zatem cos w tych swiatlach jest...

    No ale co - bylo to w odleglosci tak niewielkiej ze stanowilo
    zagrozenie gdybys np chcial wyprzedzac ?
    Bo auta zasadniczo dosc dobrze widac, czasem sa warunki oswietleniowe
    takie ze wlasnie widac auto a nie reflektory, a swiecic nadal trzeba.
    czasem sa pagorki takie ze dach wystaje a reflektorow nie widac,
    czasem jest zakret i swiatla sa zasloniete barierka - i wtedy lepiej
    gdy kierowca nauczony obserwowac cala droge a nie swiatla :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-08-25 12:25:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 11:45:23 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):

> [...]
    > natomiast wykazac, ze dzieki nim zwieksza sie hmmm widocznosc pojazdu na
    > drodze i wiem, ze to nie jest zadne odkrywcze stwierdzenie :)

    A co do tego ma jazda na światłach? To zupełnie inna para kaloszy.
    Zresztą już się rozwiązuje, bo nowe auta mają ledowe światła świecące cały
    czas.
    Popieprzony jest prawny OBOWIĄZEK włączania świateł, nawet stojąc w korku w
    pełnym słońcu i wielu innych chorych sytuacjach.

    > Ciagle pozostaja watpliwosc nt. interpretacji "zmierzchu" przy
    > zniesieniu przepisu...

    Nie zostaje, bo nigdy jej nie było. Jest od wielu lat rozwiązana, wystarczy
    skorzystać z gotowego rozwiązania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 20. Data: 2011-08-25 12:46:38
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-25 09:45:23 +0000, Jarek Pudelko
    <j...@b...ceti.pl> said:

    > chcialem natomiast wykazac, ze dzieki nim zwieksza sie hmmm widocznosc
    > pojazdu na drodze

    Wyjdź przed dom, na ulicę i sprawdź, czy dzisiaj lepiej widzisz
    samochód będący metr od ciebie z włączonymi światłami, czy taki z
    wyłączonymi.
    Potem wejdź do auta i sprawdź to samo stojąc w korku na światłach.

    :)

    --
    Bydlę