  • 51. Data: 2011-08-27 17:16:23
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bartłomiej,

    Saturday, August 27, 2011, 4:30:28 PM, you wrote:

    > OK, ale może być tak, że stoisz, po minucie wyłączasz światła, po 2
    > minutach korek rusza, włączasz światła. Czy takie traktowanie zaszkodzi
    > żarówkom bardziej niż ciągłe świecenie?

    Mając w perspektywie więcej niż minutę stania wyłączam nie tylko
    światła ale i silnik. Ot, takie ręczne stop'n'go. I naprawdę głęboko w
    .... mam to, czy zaszkodzi to żarówkom. A jeśli faktycznie miałoby
    szkodzić, to zamontowałbym sobie światła dzienne na LEDach i z głowy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2011-08-27 18:23:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 10:56:37 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Kurczę, a moje dwudziestoletnia sierra i 30 letnia Granada nie miały takich
    > wymyślnych systemów. Miały tylko dobrze zaprojektowane światła.

    Sierra to nie bardzo.
    Slabe jakies te swiatla, brudza sie bardzo latwo.
    No ale chlodzic w korku ich nie trzeba, choc to brudzenie ... tak jaby woda
    odparowywala, a bloto zostawalo.

    J.

  • 53. Data: 2011-08-28 01:25:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j391in$87d$1@polsl.pl...
    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    >Korek ma to do siebie, że samochody przesuwają się co jakiś czas o
    >kilka(naście) metrów. Czyli należałoby światła włączyć i za minutę znów
    >wyłączyć. Zastanawiam się, co bardziej szkodzi żarówkom - praca non-stop
    >czy sygnalizacja alfabetem Morse'a ;-)

    Zwyklej zarowce opartej na zarniku wolframowym nie szkodzi miganie.
    Wprawdzie jestem niemal motoryzacyjnym prawiczkiem (prawko od 2006, dopiero
    2. samochod), ale przednie zmienialem juz wielokrotnie, tylne raz czy dwa
    razy, podswietlenie tablicy raz.

    Kierunkowskazow jeszcze nigdy...
    A Ty tak czesto wymieniasz przepalone zarowki kierunkowskazow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 54. Data: 2011-08-28 08:24:36
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-27 23:25:05 +0000, "SDD" <s...@t...pl> said:

    > przednie zmienialem juz wielokrotnie, tylne raz czy dwa razy,
    > podswietlenie tablicy raz.
    >
    > Kierunkowskazow jeszcze nigdy...

    Co świadczy gównie o tym, że to są różne żarowki, więc nie da się ich w
    tak prosty sposób porównać.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 55. Data: 2011-08-28 10:20:12
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik SDD napisał:
    > A Ty tak czesto wymieniasz przepalone zarowki kierunkowskazow?

    Sporadycznie, ale kierunkowskaz jest raczej zimny w porównaniu ze
    światłami dziennymi, nie mówiąc już o mijania.