  • 61. Data: 2012-07-20 19:40:38
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MrGlub" <g...@m...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.1452462571495483663@news.gazeta.pl...

    > A jak swieca swiatla dzienne? Odpowiedz sobie i nam. Tutaj.

    jak jak?

    Światdła do jazdy dziennej nie świecą tak, by oświetlać droge przed
    pojazdem. Z założenia są jasnym punktem i tyle. Światło nie jest skupiane w
    jakimś konretnym kierunku.
    Jeśli nie widzisz różnicy między drogowymi swiecącymi na 70% a swiatłami do
    jazdy dziennej ... to już nie mój problem.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 62. Data: 2012-07-20 21:02:40
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "MrGlub" napisał w wiadomości grup
    ta.pl...
    > Groundhog usenet reader daje rade na andku

    Thx - sprawdze w wolnej chwili - tamto bylo pod reka;)

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 63. Data: 2012-07-20 21:16:08
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli
    > nadmiar pradu idzie w gwizdek. Jak ten gwizdek nie da rady, to czeka Cie

    nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest
    zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na pełnej mocy

  • 64. Data: 2012-07-20 21:16:39
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > lampy, albo kupowali przerobione. Nawet w FZ6 ludzie wciaz narzekali, ze
    > nie poprawili glupoty z FZS'a.

    jakiej głupoty?

    Jakie tam są fabrycznie żarówki?

  • 65. Data: 2012-07-20 22:03:50
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
    > jakiej głupoty?

    Dwa rozne odblysniki, dwie rozne zarowki, jedna h1 i jedna h4. Z czego ta
    pierwsza to swiatla mijania, a druga - drogowe. Z h4 pracuje tylko jedno
    wlokno.

    A co do:

    > nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest
    > zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na pełnej mocy

    Przeczytaj jeszcze raz post AZ'ta - dosc fajnie wytlumaczyl co i jak.
    "Alternator" na stalym magnesie, pracuje we fazerze (i wielu innych
    motocyklach) caly czas na pelna moc przy danych obrotach. Nadmiar mocy idzie
    w cieplo na regulatorze napiecia i nie ma mozliwosci regulacji pradu
    wychodzacego z "alternatora".

    Zatem najlepiej jesli sie nie ogranicza niepotrzebnie zuzycia pradu.

    W niektorych maszynach (np. ZZR czy stare Gixery) jest normalny alternator z
    elektromagnesami i tam regulator kontroluje ilosc pradu wzbudzenia
    elektromagnesow.

  • 66. Data: 2012-07-20 22:29:55
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Dwa rozne odblysniki, dwie rozne zarowki, jedna h1 i jedna h4. Z czego ta
    > pierwsza to swiatla mijania, a druga - drogowe. Z h4 pracuje tylko jedno
    > wlokno.

    Aha. To rzeczywiscie mozna spróbować odpalić włókno mijania w H4 - ale nie
    ma gwarancji ze bedzie świecić dobrze jako mijania, bo odblask pewnie
    dostosowany do drogowego. Chyba ze odblask dwufunkcyjny tylko podłączenia
    nie ma np ze wzgledu na homologacje czy cos

    > Przeczytaj jeszcze raz post AZ'ta - dosc fajnie wytlumaczyl co i jak.
    > "Alternator" na stalym magnesie, pracuje we fazerze (i wielu innych

    Przeczytalem własnie po tym jak napisałem. W sumie to nie przypuszczałem ze
    tak prymitywne , zacofane rozzwiazania moga byc w sprzetach z 2000r.

    W skuterku 125ccm mam normalnie altek 340W i nie sądze by zabierał non stop
    taką moc z silnika. to by było idiotyczne.

  • 67. Data: 2012-07-20 22:37:45
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
    > Przeczytalem własnie po tym jak napisałem. W sumie to nie przypuszczałem
    > ze tak prymitywne , zacofane rozzwiazania moga byc w sprzetach z 2000r.

    Normalny alternator jednak zajmuje sporo miejsca i wazy tez swoje do tego
    kosztuje na pewno tez. Poza tym "normalny" alternator ma znacznie wyzsze
    obroty niz silnik (stad przekladnia na pasku).

    A proste nie zawsze znaczy prymitywne.

  • 68. Data: 2012-07-20 23:44:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2012 21:16, Arbiter pisze:

    > nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest
    > zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na pełnej mocy

    LOL

    A widziałeś może schemat standardowego motocyklowego regulatora napięcia?

    Normą jest alternator z wirnikiem z magnesów stałych - jak sobie
    wyobrażasz regulowanie mocy takiego alternatora?

    A regulator po prostu zwiera nadmiar mocy tyrystorami do masy.

    OIDP część motocykli ma alternatory z regulowanym wzbudzeniem (jak
    właściwie wszystkie samochody), ale ogromna większość produkuje tyle
    mocy, ile wyjdzie z obrotów.

    Proste testy: (1) jeśli nie masz w alternatorze szczotek, to nie masz
    regulacji wzbudzenia, bo musisz mieć magnesy stałe; (2) jeśli z
    alternatora wychodzą 3 przewody, idą do regulatora i już do alternatora
    nic więcej nie "wraca", to masz regulację napięcia poprzez puszczanie
    nadmiaru mocy w atmosferę poprzez regulowane zwarcie faz tyrystorami do
    masy.

  • 69. Data: 2012-07-20 23:44:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-20, Ivam <f...@p...fm> wrote:

    > W niektorych maszynach (np. ZZR czy stare Gixery) jest normalny alternator

    Ale tylko 1100/1200, ZXR i pokrewne silniki. 600 maja na stalych magnesach.
    Oprocz napedu (a dokladniej zrywajacej sie sruby trzymajacej zabierak osadzony
    na walku alternatora bezawaryjny podzespol. Mam drugi zakupiony po okazyjnej
    cenie, jakby pierwszemu skonczyly sie szczotki czy cus, 3 sruby, jedna
    wtyczka i po krzyku, 10 minut roboty.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 70. Data: 2012-07-20 23:48:29
    Temat: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-20, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > Przeczytalem w?asnie po tym jak napisa?em. W sumie to nie przypuszcza?em ze
    > tak prymitywne , zacofane rozzwiazania moga byc w sprzetach z 2000r.

    Dla ksiegowych nie istnieje pojecie prymitywne/hi-tech tylko tanie/drogie.
    Taki prawdziwy alternator potrzebuje osobnego napedu (wyzsze obroty o ktorych
    wspomnial Ivam), czyli dodatkowy lancuch/pasek, wiecej to wazy bo ma dodatkowa
    obudowe itp, itd. Na pewno duzo taniej jest przyczepic do pokrywy uzwojenie,
    a na koncu walu zamontowac magneto i gdzies do ramy przykleic regulator.

    > W skuterku 125ccm mam normalnie altek 340W i nie s?dze by zabiera? non stop
    > tak? moc z silnika. to by by?o idiotyczne.

    Jestes pewien, ze jest to prawdziwy alternator?

    --
    Artur
    ZZR 1200