-
71. Data: 2012-07-20 23:53:38
Temat: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-20, Arbiter <n...@h...com> wrote:
>> Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli
>> nadmiar pradu idzie w gwizdek. Jak ten gwizdek nie da rady, to czeka Cie
>
> nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest
> zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na pe?nej mocy
>
Niestety jednak tak jest. W normalnym alternatorze masz wirnik wzbudzany
napieciem z instalacji, w "motocyklowym" sa stale magnesy wiec produkowana
moc jest jedynie zalezna od obrotow, a nadmiar trzeba puscic w powietrze
na regulatorze.
Na szybko: http://www.czesci-moto.pl/k115,elektryka-regulatory-
napiecia.html
nawet masz opis:
"Nowy regulator napięcia do odprowadzania nadmiaru prądu z instalacji."
Po to maja wlasnie uzebrowanie, czesto montuje sie je gdzies z przodu, zeby
mialy wystarczajace chlodzenie.
W zwyklym alternatorze masz regulowany prad wzbudzenia wirnika i jest
produkowane tyle mocy ile aktualnie jest potrzebne.
--
Artur
ZZR 1200
-
72. Data: 2012-07-20 23:54:10
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 20.07.2012 22:29, Arbiter pisze:
>> Przeczytaj jeszcze raz post AZ'ta - dosc fajnie wytlumaczyl co i jak.
>> "Alternator" na stalym magnesie, pracuje we fazerze (i wielu innych
>
> Przeczytalem własnie po tym jak napisałem. W sumie to nie przypuszczałem ze
> tak prymitywne , zacofane rozzwiazania moga byc w sprzetach z 2000r.
>
> W skuterku 125ccm mam normalnie altek 340W i nie sądze by zabierał non stop
> taką moc z silnika. to by było idiotyczne.
Bardziej skomplikowanie nie zawsze jest lepsze.
Alternator z regulowanym wzbudzeniem ma kilka wad: jest większy, droższy
i ma szczotki, które się zużywają. No i bez akumulatora nie zasadniczo
będziesz miał prądu (bo póki cokolwiek nie pójdzie na uzwojenie wirnika,
to alternator energii produkować nie będzie) choć to akurat bardziej
ciekawostka na desperacką konieczność odpalenia pojazdu na pych i jazdy
bez akumulatora (wybitnie niezalecane, bo to grozi przeciążeniem
regulatora).
Alternator ze sterowanym wzbudzeniem dodatkowo wymaga przekładni, czyli
mamy na dzień dobry większe opory ruchu i straty, a poza tym w jakich
okolicznościach będziesz miał drastycznie mniejsze zapotrzebowanie na
energię, żeby dało się zauważyć mniejsze obciążenie silnika przez
"regulowany" alternator? Na wolnych obrotach z wyłączonymi światłami.
Czyli jaki procent czasu podczas jazdy? ;)
-
73. Data: 2012-07-20 23:56:02
Temat: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-20, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:
>>
>> A jak swieca swiatla dzienne? Odpowiedz sobie i nam. Tutaj.
>
> jak jak?
>
> Światdła do jazdy dziennej nie świecą tak, by oświetlać droge przed
> pojazdem. Z założenia są jasnym punktem i tyle. Światło nie jest skupiane w
> jakimś konretnym kierunku.
> Jeśli nie widzisz różnicy między drogowymi swiecącymi na 70% a swiatłami do
> jazdy dziennej ... to już nie mój problem.
>
A zeby byc jasnym punktem to musza ...? No wlasnie, musza swiecic wszedzie
(czyli nie skupiac sie na konkretnym miejscu z moca) taka by nieoslepiac ale
zeby byly widoczne, czyli tak jak dlugie/drogowe.
--
Artur
ZZR 1200
-
74. Data: 2012-07-21 07:31:14
Temat: Re: Ĺ?wiatĹ?a drogowe w dzieĹ? - inaczej
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:jucjge$dng$1@node2.news.atman.pl...
> na walku alternatora bezawaryjny podzespol. Mam drugi zakupiony po
> okazyjnej
> cenie, jakby pierwszemu skonczyly sie szczotki czy cus, 3 sruby,
> jedna
> wtyczka i po krzyku, 10 minut roboty.
>
Aha, czyli nie bezawaryjny tylko "bezawaryjny". (:
--
Jasio
vfr vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
75. Data: 2012-07-21 07:35:40
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:jub8en$ekk$9@node1.news.atman.pl...
> On 2012-07-20, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
>>>
>>> Niech zainstaluje wiatrak na wiatr.
>>
>> Czy Was już pogrzało? Po co te zbędne komentarze? Lepiej się
>> poczujesz
>> jeden z drugim, jak napiszesz kilka bzdur?
>>
Nom. Jeśli nie oni, to ja.
Słuchaj, Marcin, bo to ważne: internet sam się nie zaśmieci.
Od tego są specjaliści. Od tego są oni. Od tego oni są.
> Przez chwile bylo mi lepiej a teraz juz jest mi smutno :-(
>
Chodź AZ, przytulę Cię.
Ale tak po koleżeńsku, wiesz. (:
--
Jasio
vfr vfr etz
Jesli przytuliles raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
76. Data: 2012-07-21 09:47:41
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> Jestes pewien, ze jest to prawdziwy alternator?
po tym wszystkim co tu czytam to juz nie jestem pewien.
Natomiast instrukcja podaje 0,34kW a to co sam sprawdziłem - to na biegu
jałowym ładuje juz prawie 14V
I nie znalazłem żadnego miejsca w ramie które mi się nagrzewa z mocą 300W
-
77. Data: 2012-07-21 09:52:51
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-21, Arbiter <n...@h...com> wrote:
>
> U?ytkownik "AZ" <a...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
>
>> Jestes pewien, ze jest to prawdziwy alternator?
>
> po tym wszystkim co tu czytam to juz nie jestem pewien.
>
> Natomiast instrukcja podaje 0,34kW a to co sam sprawdzi?em - to na biegu
> ja?owym ?aduje juz prawie 14V
>
> I nie znalaz?em ?adnego miejsca w ramie które mi sie nagrzewa z moc? 300W
>
A co to za sprzet?
--
Artur
ZZR 1200
-
78. Data: 2012-07-21 10:15:54
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości
> A widziałeś może schemat standardowego motocyklowego regulatora napięcia?
nie
> nic więcej nie "wraca", to masz regulację napięcia poprzez puszczanie
> nadmiaru mocy w atmosferę poprzez regulowane zwarcie faz tyrystorami do
a nie może być jakaś przetwornica impulsowa stabilizująca napięcie (w
regulatorze) ?
-
79. Data: 2012-07-21 10:17:11
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> A co to za sprzet?
sh125i.
Tu posciagalem z service manuala
http://arbiter.pl/zdjecie/18510.Alternator.w.motocyk
lu
czyli mimo ze piszą w instrukcji "alternator" to jest to prądnica pradu
stałego?
Regulator napiecia jest i jest użębrowany. Przy okazji sprawdzę czy się
grzeje
-
80. Data: 2012-07-21 10:18:56
Temat: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-21, Arbiter <n...@h...com> wrote:
>
>> nic wiecej nie "wraca", to masz regulacje napiecia poprzez puszczanie
>> nadmiaru mocy w atmosfere poprzez regulowane zwarcie faz tyrystorami do
>
> a nie mo?e byae jaka? przetwornica impulsowa stabilizuj?ca napiecie (w
> regulatorze) ?
>
A z prundem co sie stanie?
--
Artur
ZZR 1200