eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczej › Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
  • Date: Fri, 20 Jul 2012 23:44:32 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:13.0) Gecko/20120601 Thunderbird/13.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    References: <ju79bv$v75$1@news.task.gda.pl> <ju7eot$keg$1@node2.news.atman.pl>
    <ju8b37$hi4$1@inews.gazeta.pl> <ju8c0t$uvu$1@news.task.gda.pl>
    <ju9niv$fer$1@inews.gazeta.pl> <ju9on1$957$1@news.task.gda.pl>
    <ju9psb$8ij$1@inews.gazeta.pl> <jucapp$1em$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <jucapp$1em$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <5009d140$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1342820672 91.206.96.25 (20 Jul 2012 23:44:32 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 28
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
    l
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:657530
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.07.2012 21:16, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    >> Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli
    >> nadmiar pradu idzie w gwizdek. Jak ten gwizdek nie da rady, to czeka Cie
    >
    > nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest
    > zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na pełnej mocy

    LOL

    A widziałeś może schemat standardowego motocyklowego regulatora napięcia?

    Normą jest alternator z wirnikiem z magnesów stałych - jak sobie
    wyobrażasz regulowanie mocy takiego alternatora?

    A regulator po prostu zwiera nadmiar mocy tyrystorami do masy.

    OIDP część motocykli ma alternatory z regulowanym wzbudzeniem (jak
    właściwie wszystkie samochody), ale ogromna większość produkuje tyle
    mocy, ile wyjdzie z obrotów.

    Proste testy: (1) jeśli nie masz w alternatorze szczotek, to nie masz
    regulacji wzbudzenia, bo musisz mieć magnesy stałe; (2) jeśli z
    alternatora wychodzą 3 przewody, idą do regulatora i już do alternatora
    nic więcej nie "wraca", to masz regulację napięcia poprzez puszczanie
    nadmiaru mocy w atmosferę poprzez regulowane zwarcie faz tyrystorami do
    masy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: