  • 131. Data: 2011-01-08 10:10:30
    Temat: Re: Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101072347420.19289@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > Moje też :) Tylko jak zrealizować w praktyce to marzenie

    Nierealne.
    Co nie znaczy, że cel należy sobie ustawiać w kierunku odwrotnym.

  • 132. Data: 2011-01-08 10:14:31
    Temat: Re: Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-07 22:15, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości news:ig7v06$npb$2@news.dialog.net.pl...

    > No bez jaj, nie możesz cofnąć się o 3 posty i sam przeczytać, czemu
    > odpowiedź nijak się ma do postu Yogiego?

    No fakt. Niedoczytałem, za co przepraszam.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 133. Data: 2011-01-08 11:39:10
    Temat: Re: Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011 10:09:20 +0100, Cavallino wrote:
    >Jakbyś przeczytał ten wątek, to byś wiedział że to bzdura co piszesz (jak
    >zwykle zresztą).
    >Skoro w 2009 najczęściej trafiającym na złom był maluch, to spokojnie można
    >założyć że jeszcze nie wszystkie trafiły.

    A skad te informacje ?
    I czy nie maja zwiazku z dzialaniami UFG ?

    >Ja nie twierdzę, że ich się nie złomuje, tylko że ilość złomowanych to
    >niewielki procent złomów które je zastępują.

    A masz jakies liczby ?
    Choc liczby to u nas malo, biorac pod uwage ile osob rozbiera na
    czesci .. i pewnie nie wyrejestrowuje

    >Ale już zaparkować trzeba wszytkie.

    To zrob fotke jakiegos parkingu i podaj wiek pojazdow.

    J.

  • 134. Data: 2011-01-08 12:03:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 Jan 2011 22:47:25 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >W dniu 2011-01-07 22:04, Cavallino pisze:
    >No ale wyjaśnij dlaczego to Ty masz mieć prawo poruszać się po tych
    >drogach swoim Kia, a Wojtek swoim Willysem (stary, sprowadzony) ma nie
    >mieć tego prawa.
    >I uzasadnij dlaczego właśnie Ty, a nie Wojtek?

    No bo Cavallino kupil w polskim salonie i zaplacil z 10 tys zl VAT :-)

    J.

  • 135. Data: 2011-01-08 12:08:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011 22:36:19 +0100, Cavallino wrote:

    >A da się?
    >Obrzydzić nienabijanie idzie, i owszem - ale tylko tyle.
    >Ile razy dostałeś świstek z kasy od mechanika, hydraulika itd?

    A slyszales o tych co dostali w jednym dniu dwa mandaty ?
    Bo kazde nienabicie to wykroczenie, przyszedl jeden inspektor, dokonal
    zakupu kontrolowanego, wystawil mandat, poinformowal ze z braku kasy
    nalezy zaprzestac sprzedazy .. a za 15 minut przyszedl drugi ..

    A poza tym co w z tymi przegladami - jesli auto w ostrym hamowniu
    obrocilo, to stawiam na to ze mialo 4 hamulce bardzo dobre i
    zablokowaly ..

    J.

  • 136. Data: 2011-01-08 12:11:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 Jan 2011 22:14:05 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Jedyny problem sprowadzania samochód to późniejsza gospodarka nimi jako
    >odpadami.
    >Bo faktycznie jeżeli produkuje się samochód nowy i wprowadza go na rynek
    >to można założyć że tona złomu na jego bazie zająć się trzeba będzie za
    >jakieś 20 lat kiedy samochód się wyeksploatuje zupełnie.

    Ciagle jeszcze zlom to cenny surowiec, a nie uciazliwy odpad.

    J.

  • 137. Data: 2011-01-08 12:17:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011 22:04:02 +0100, Cavallino wrote:
    >To mnie nie boli,
    >Raczej to, że samochodów mamy tyle co na zachodzie, ale dróg nadających się
    >do jazdy 1/100 tego co oni.

    Przesadzasz. Ostatnio nawet mamy sporo wiecej autostrad niz 1/100
    niemieckich.

    >Tu widzę problem.
    >Skoro państwo nowych dróg nie robi, to powinno robić wszystko, żeby chronić
    >te istniejące przed nadmiarem ruchu.

    Dunsko-singapurski model proponuje. Zaplacisz 50 tys ekstra za
    posiadanie samochodu to wszyscy beda zadowoleni - emeryci, gornicy,
    nauczyciele, lekarze, ksieza i politycy ..

    >Przybywa.
    >Zakładając że samochody po województwach są rozmieszczane proporcjonalnie,
    >to od 2004 roku w naszym województwie przybyło na drogach pół miliona aut.
    >To jest cholernie geometryczny postęp.

    A procentowo to ile przybylo ?
    I ile taki sciagniety 10-letni zlom moze jezdzic ?
    Bo chyba wlasnie te z 2004 przestaja, nawet jesli nie widac tego w
    papierach.

    >Mój stan nasycenia dla istniejących dróg ustalił się z 15 lat temu.
    >Od tego czasu wszystko co przybyło to jest cholerny nadmiar.

    A to proponuje nasze unikatowe polskie rozwiazanie, wprowadzic 100 tys
    zl podatku od zakupu samochodu. Albo i 200 tys. Albo bez kozery powiem
    500 ..

    J.

  • 138. Data: 2011-01-08 12:18:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011 22:00:30 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
    >A co dopiero w takim 1982 - pamiętam, jak w stanie wojennym przejechałem
    >nocą trasę z Warszawy do Poznania mijając po drodze ze trzy TIR'y
    >"Sovtransavto" i ze dwa auta osobowe ;)

    A ile zaparkowanych BWP minales ?
    I ile bramek bylo po drodze ? :-)

    J.

  • 139. Data: 2011-01-08 12:29:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011 20:46:51 +0100, Cavallino wrote:

    >Sporo to jest teraz jeżdżącego złomu.
    >W 2004 na drogach praktycznie w ogóle nie było samochodów, w porównaniu do
    >stanu obecnego. ;-)

    w 1998 bylo zarejestrowanych 12.7mln pojazdow, 8.9 osobowych,
    w 2003 15.9 / 11.2
    w 2004 16.7 / 12.0
    w 2007 19.5 / 14.6
    w 2008 21.3 / 16.1

    Postep zasadniczo jest staly, moze poza ostatnim rokiem
    Ja bym te liczby skorygowal jeszcze w dol, o pojazdy dawno rozebrane
    na czesci ..

    J.

  • 140. Data: 2011-01-08 13:09:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-08 10:09, Cavallino pisze:

> [...]
    > Skoro w 2009 najczęściej trafiającym na złom był maluch, to spokojnie
    > można założyć że jeszcze nie wszystkie trafiły.

    Nie wiem w jakiej Polsce C mieszkasz, ale gdybyś zapuścił się kiedyś do
    jakiegoś miasta, to tu jednak maluchów nie ma :)
    Może gdzieś po wsiach w stodołach faktycznie dogorywają jakieś na
    czarnych tablicach, nieobjęte jeszcze cepikiem, ale to też chyba
    niedługo się uda.
    W każdym razie to musi być ciekawe jak jeździsz po drogach otoczony
    samochodami z PRL-u. Skansen jakiś motoryzacyjny?

    > Ale już zaparkować trzeba wszytkie.

    No tak już świat urządzony, że albo Cię stać i wtedy miejsce do
    parkowania sobie kupujesz, albo Cię nie stać i wtedy masz jakąś pulę
    miejsc do parkowania przeznaczonych dla wszystkich, ale musisz się nimi
    ze wszystkimi dzielić.
    Dokładnie to samo dotyczy reszty dróg.