  • 1. Data: 2011-01-06 13:24:36
    Temat: Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych.
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    Witam,
    stałem prawie 3 godziny w najbliższym sąsiedztwie ostatniego karambolu na
    A4; jeżdżę codziennie, robiąc w każdych warunkach pogodowych średnio 200 km.
    Poczynione i bieżace obserwacje skłaniają mnie do postawienia pewnie
    dyskusyjnej tezy: z tym podniesieniem szybkości o dziesięć, a jak wskazuje
    agitka w telewizorniach o 20 km/h nieco przesadzono. Jeśli już, to z
    ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze niż 5 nooo
    6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

    Max

  • 2. Data: 2011-01-06 13:29:44
    Temat: Re: Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Max_P" <M...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze niż 5
    > nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

    Bo ponieważ?
    Przy 130, nie mówiąc o 140 to się same ze starości rozpadają?

    Akurat te karambole miały związek z mgłą, a nie z dopuszczalną prędkością.
    We mgle dobra prędkość to czasem i 40 km/h (tak wracałem ostatnio do domu z
    Berlina), więc to czy limit wynosi 120 czy 140 nie ma ŻADNEGO znaczenia.

  • 3. Data: 2011-01-06 13:36:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/01/2011 12:24, Max_P wrote:
> [...]
    > to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
    > niż 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

    MHM, 5 letnia 911-tka bedzie hamowac i trzymac sie drogi gorzej, od
    jakiegos nowego Srundaja, ktory caly kosztuje mniej niz komplet hamulcow
    do tej 911tki.

    Masz jeszcze jakies ciekawe pomysly?

    Kamil

  • 4. Data: 2011-01-06 13:37:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Max_P

    > Jeśli już,
    > to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
    > niż 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

    Wyjątkowo idiotyczny pomysł, dobrze utrzymane auto sportowe nawet w wiek
    20 lat będzie się prowadziło dużo lepiej niż jakiś nowy, mały hujdaj.

  • 5. Data: 2011-01-06 13:42:35
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Max_P napisał(a):
    > o 20 km/h nieco przesadzono. Jeśli już,
    > to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
    > niż 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.
    Twoja teza jest wprost proporcjonalna do kretynizmu naszego sejmu.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-01-06 13:48:55
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze niż 5
    > nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

    Czyli 5-letni Fiat Doblo z przebiegiem 360kkm od przedstawiciela handlowego
    może sobie sunąć 160km/h, podczas gdy 7-letni Mercedes klasy S z przebiegiem
    50kkm ma się toczyć powolutku, bo stwarza zagrożenie swym złym stanem
    technicznym?

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 7. Data: 2011-01-06 13:50:32
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bo ponieważ?
    > Przy 130, nie mówiąc o 140 to się same ze starości rozpadają?

    mniej więcej, oraz jeszcze parę drobnych spraw jak: nowe choćby przez wymogi
    gwarancyjne są w miarę rzetelnie serwisowane, nie są na używkach, podstawowe
    elementy i podzespoły nie są archaiczne z punktu widzenia technologii, mają
    coraz to nowsze i lepsze uklady wykonujące za kierowcę parę istotnych
    czynności. Teraz uważaj: mają jakąs sensowną wartość rynkową, więc kierowca
    na tym etapie jeszcze dba o auto; nie kupi np. kompletu wycieraczek za 10 zł
    i sam nie wymienia klocków made in Aukcja Internetowa.
    Aha, na A4, a dwa tygodnie temu kolo Bielska można bylo zauważyć
    prawidlowość - przedyskutowaną dokladnie miedzy stojącymi w korku. Jakieś
    1/3 aut mimo dzwonów stała "prosto" - wzdłuż osi drogi, miala uszkodzenia
    przodu i tyłu, typowe wgniecenia. Pozostałe auta poleciały nieszablonowo, a
    to na prawą, a to na lewą barierkę, a to jeden fiknął 180 stopni, a to inny
    wyleciał wraz z barierką. Wg mnie i dyskutantów, wg figury wykreślonej na
    drodze i stanu po kolizji można bylo określić wiek auta z dokladnością do
    roku ;).

    Max

  • 8. Data: 2011-01-06 13:53:08
    Od: "Piotr Dino Zaur" <g...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Max_P" <M...@x...pl> napisał

    Zapomniałem: moje prywatne auto ma 5 lat, służbowe 2.

    Max

  • 9. Data: 2011-01-06 14:10:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/01/2011 12:50, Max_P wrote:

> [...]
    > podstawowe elementy i podzespoły nie są archaiczne z punktu widzenia
    > technologii, mają coraz to nowsze i lepsze uklady wykonujące za kierowcę

    Technologicznie, to male popierdolki korzystaja z rozwiazan, ktore w
    autach wysokiej klasy byly juz -nascie lat temu.

    > parę istotnych czynności. Teraz uważaj: mają jakąs sensowną wartość
    > rynkową, więc kierowca na tym etapie jeszcze dba o auto; nie kupi np.

    Rownie dobrze mozna powiedziec, ze kogo stac na nowe auto, ten ma w
    dupie bo jest bogaty, a straty i tak AC pokryje, a biedny przeciez
    bedzie dmuchal na swojego starego golfa, na ktorego odkladal przez trzy
    lata.

> [...]

    > 180 stopni, a to inny wyleciał wraz z barierką. Wg mnie i dyskutantów,
    > wg figury wykreślonej na drodze i stanu po kolizji można bylo określić

    Potrafisz tez wrozyc z fusow, czy tylko z dloni i tarota?

    Kamil

  • 10. Data: 2011-01-06 14:11:40
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > mniej więcej, oraz jeszcze parę drobnych spraw jak: nowe choćby przez
    > wymogi gwarancyjne są w miarę rzetelnie serwisowane,
    > nie są na używkach, podstawowe

    Wymogi gwarancyjne? Są ludzie, którzy robią 80kkm, przestawiają licznik na
    30kkm, przyjeżdżają na "pierwszy przegląd gwarancyjny", przez kolejne 3 lata
    robią jeszcze 150kkm, przestawiają licznik odpowiednio, robią kolejny
    przegląd i sprzedają 4-letnie auto "serwisowane w ASO" z przebiegiem 60kkm,
    podczas gdy naprawdę jest zajeżdżonym złomem.

    Poza tym naprawy gwarancyjne nie obejmują w większości marek zawieszenia,
    więc w wielu przypadkach kilkuletnie auta mają zawieszenie robione u pana
    Heńka na oko, bez geometrii itp.

    > elementy i podzespoły nie są archaiczne z punktu widzenia technologii,

    Z pewnością. 2-letnie Seicento jest mniej archaiczne od 8-letniego Vel
    Satisa.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl