  • 1. Data: 2009-05-05 19:59:36
    Temat: Sakramentalne pytanie "jakie lustro" - konkretne wymagania
    Od: "adamecki" <a...@g...pl>

    Witam,
    dotychczas biegałem sobie z Fuji s6500, teraz chcę spróbować lustrzanki,
    wymagania są takie:

    Body:
    - trwałe, dobrej jakości
    - bezproblemowe działanie (nie może się nic wieszać, zacinać)
    - jak najlepszy wizjer
    - prostota obsługi (bezpośredni dostęp do funkcji, nie przez grzebanie w menu)

    Obiektyw:
    - trwały, dobra jakość wykonania
    - bardzej przyda mi się szeroki kąt niż hiperzoomy
    - stabilizacja mile widziana aczkolwiek mogę się obejść
    - niezawodny autofocus

    Jakieś szumy przy ekstremalnych ISO itp. mnie nie interesują, nie fotografuję
    tablic testowych, nie jestem onanistą sprzętowym. Generalnie chcę się
    koncentorwać na zdjęciach a nie walce ze sprzętem. Tematyka zdjęć: ludzie
    (portret, cała postać). Max 5000zł, im mniej tym lepiej. Z tego co poczytałem
    w internecie to d90 spełni wymagania tyle, że brałbym z kitem 18-105 i tu nie
    wiem czy to dobra propozycja.

  • 2. Data: 2009-05-05 20:19:25
    Temat: Re: Sakramentalne pytanie
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    adamecki <a...@g...pl> napisał(a):

    > w internecie to d90 spełni wymagania tyle, że brałbym z kitem 18-105 i tu nie
    > wiem czy to dobra propozycja.

    To najlepsze co teraz kupisz. Ten kit ma rewelacyjną ostrość. A puszka
    wreszcie poprawiona. Dobrze naświetla w trudnych sytuacjach i jeszcze poprawia
    niektóre słabości obiektywu jak CA.

  • 3. Data: 2009-05-05 20:55:46
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Body:
    > - trwałe, dobrej jakości
    A Fuji 6500 uwazasz za trwale i dobrej jakosci? Czy teraz oczekujesz czegos
    "pancerniejszego"?

    > - bezproblemowe działanie (nie może się nic wieszać, zacinać)
    Z tym, tak naprawde, bedzie kiepsko. Nawet mercedesom odpadaly klapy w
    trakcie jazdy.
    Na D90 dosyc czesto narzekaja na blad Err CHA lub F--, ale nie wiem do konca
    z czym to jest zwiazane (karta?, obiektyw?)

    > - jak najlepszy wizjer
    no to tu by sie prosil jakis FF ;-)

    > - prostota obsługi (bezpośredni dostęp do funkcji, nie przez grzebanie w
    > menu)
    a konkretnie do ktorych funkcji?
    bo byc moze kazda lustrzanka spelni Twoje wymaganie, a byc moze D90 nie
    bylby wystarczajacy.

    W porownaniu z kompaktem to kazda lustrzanka spelnia postawione przez Ciebie
    wymagania.

    > Obiektyw:
    > - trwały, dobra jakość wykonania
    > - bardzej przyda mi się szeroki kąt niż hiperzoomy
    > - stabilizacja mile widziana aczkolwiek mogę się obejść
    > - niezawodny autofocus

    Niezawodny autofocus i stabilizacja to jest wymaganie, ktore bardziej
    dotyczy "ukladu" korpus-obiektyw niz samego obiektywu.

    > Z tego co poczytałem
    > w internecie to d90 spełni wymagania tyle, że brałbym z kitem 18-105 i tu
    > nie
    > wiem czy to dobra propozycja.

    Kit kitowi nierowny. Ten Nikkor 18-105 to bardzo przyzwoity obiektyw. Gdyby
    jeszcze nie byl jeszcze tak plastikowy.

    Z korpusow zastanowilbym sie nad:
    - sonym A300, ewentualnie A700
    - canonem 500D, ewentualnie 50D (lub 40D)
    - olympusem E-620, ewentualnie E-30
    - nikonem D90, ewentualnie D5000.
    - pentaxem K200D, ewentualnie K20D.

    Obiektyw zalezy od systemu ktory bys wybral. Mysle, ze we wszystkich
    systemach daloby sie znalezc cos godnego polecenia.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2009-05-05 21:08:15
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wymagania idealnie pasują do Pentaxa
    w sumie dowolnego K.
    a obiektywy są przepyszne

    --
    pozdr
    janku

  • 5. Data: 2009-05-05 21:17:06
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > wymagania idealnie pasują do Pentaxa
    poza AFem.

    > w sumie dowolnego K.
    IMHO K-m juz nie jest tak "fajny" jak chocby K200D.

    > a obiektywy są przepyszne
    smacznego! ;-)

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2009-05-05 21:35:25
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Na D90 dosyc czesto narzekaja na blad Err CHA lub F--, ale nie wiem do
    > konca z czym to jest zwiazane (karta?, obiektyw?)

    F-- miałem na początku używania z kitem 18-105. Problemy na styku bagnetu.
    Pomagało lekkie dokręcenie obiektywu. Od kilku miesięcy spokój, może
    zmieniałem obiektyw wystarczająco wiele razy i się dotarło.

    > Kit kitowi nierowny. Ten Nikkor 18-105 to bardzo przyzwoity obiektyw.
    > Gdyby jeszcze nie byl jeszcze tak plastikowy.

    Pomyśl o 16-85. Solidna konstrukcja, sporo szerszy, lepszy VR.

    --
    Radosny

  • 7. Data: 2009-05-05 21:43:47
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    j...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > wymagania idealnie pasują do Pentaxa
    > w sumie dowolnego K.
    > a obiektywy są przepyszne

    Zwłaszcza naleśniki :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 8. Data: 2009-05-05 21:46:51
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    adamecki pisze:
> [...]
    > - trwały, dobra jakość wykonania
    > - bardzej przyda mi się szeroki kąt niż hiperzoomy
    > - stabilizacja mile widziana aczkolwiek mogę się obejść

    Canon 5D Mk II + EF L 24-105/4 IS USM
    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 9. Data: 2009-05-05 21:51:08
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    > poza AFem.

    ale nie bylo nic o szybkosci
    tylko, zeby byl niezawodny, a taki raczej jest

    --
    pozdr
    janku

  • 10. Data: 2009-05-05 22:11:01
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Nazgul pisze:

    > Canon 5D Mk II + EF L 24-105/4 IS USM

    pomijajac cene to:
    biorac pod uwage opinie userow o AF 5DMKII to chyba nie "baldzo"
    proponuje 40D i reszta na szkielko :-) siakies na poczatek - genialne
    24-70/f2.8 - HA stalem sie onanista sprzetowym ;) ew jak ma byc szerzej
    16-36/f2.8 :D

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.