    From: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Statyw - dwie propozycje (do 300 zł)
    Date: Fri, 15 May 2009 01:33:06 +0200

    dziadek69 pisze:
    > podlaczam sie z pytaniem, niemal to samo co Piotr, ktorego jak podejmie
    > decyzje - prosze o podzielenie sie nia na grupie :)

    Używam tego YH324, praktycznie wierna kopia Manfrotto, nawet płytka
    szybkozłączki pasuje idealnie z manfronciaka. Sam statyw duży (bez
    kolumny centralnej sięga mi do wysokości oczu - około 175-180 cm) i
    stabilny - z racji zainteresowań podróżniczo-trekkingowych może nawet
    zbyt duży (czyt. ciężki), ale coś za coś ;)

    Uwaga na imbusowy kluczyk, jest ze stosunkowo miękkiego metalu i łatwo
    go zharatać (łącznie ze srubami). Najlepiej miec ze sobą jakiś porządny
    imbus.

    Osobiście wolę głowicę trójosiową, choć przez te odstające pokrętła
    można czasem cholery dostać, przeciskając się przez ciasne przejścia ze
    statywem przypiętym do plecaka. Jednak do panoram jest super, z tego co
    zerknąłem na szybko, GoldPhoto chyba nie ma w ofercie głowicy kulowej z
    możliwością obrotu wokół osi statywu, a robienie panoram głowicą kulową
    bez tego ficzera jest dość uciążliwe.

    Myslę, że można go polecić, choć dla osób które mają poniżej 160-170 cm
    wzrostu wystarczy raczej mniejszy model, chyba YH314.

    Pozdr!
    --
    Paweł Brzozowski

    fotografia w Twórczych Bieszczadach