-
1. Data: 2014-07-26 12:01:56
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
W dniu 2014-07-26 13:54, PiteR pisze:
>
> Czy luz jest taki sam po obu stronach? Nie masz jakichś zdjęć tej
> skrzyni? (mogą być z netu). Scirocco 1 czy 2?
Scirocco 2, np.
http://olx.pl/oferta/skrzynia-golf-mk1-CID5-ID5KHe7.
html
http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-golf-mk1-i-cabr
io-scirocco-mk2-ii-1-6-1-8-polosie-CID5-ID4zA8R.html
>
> Pół centymetra to dużo. W golfie 2 flansza wytarłaby już simeringii i
> uciekłby olej na ziemię. Flansza na końcu ma wielopust i sprężynę.
> Przykręcona jest jedną śrubą na środku imbus 6. Najpierw po włożeniu
> jest chybotlliwa a w miarę dokecania sztywnieje. Ludziom ta sruba się
> sama odkręca.
>
O tej śrubie nie wiedziałem, ruszam flanszą, od strony pasażera (dłuższa
półłoś) luz wydaje się większy.
>
> Łożyska są pewnie w skrzyni i nie wyjmiesz ich z zewnatrz. Nie obejdzie
> się bez rozbierania skrzyni.
>
Tego się domyślałem :)
>
> Być może śruba flanszy się odkręciła, półoś się wydłużyła ima ciaśniej.
> Albo przegub wewnętrzny umarł. Nie rozkręcisz nie dowiesz się :)
>
Przeguby wymieniałem rok temu, wszystkie na raz.
Kilka dni temu zorientowałem się, że mam zakleszczone prowadnice
zacisków - jechałem akurat po autostradzie i hamowanie powyżej 100km/h
sprawiło takie turbulencje, że od razu pojechałem na garaż. Po zrobieniu
prowadnic (chodzą jak w masełko niemalże), efekt się zmniejszył, ale
występuje niezależnie od prędkości z jakiej hamuje (taki efekt krzywych
tarcz). Tarcze wymieniane dwa lata temu.
>
-
2. Data: 2014-07-26 12:04:34
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
W dniu 2014-07-26 18:49, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2014-07-26 12:16, Nex@pl pisze:
>
> Półosie nie są przykręcone, a znajdują się w przegubie który naturalnie
> ma kilka centymetrów luzu.
Zewnętrzna obudowa przegubu jest trzymana na śrubach o ile dobrze mi sie
wydaję. Półoś w przegub wchodzi i posiada zabezpieczenie.
>
> Ale to musiałbyś powiedzieć czym Ty ruszasz - półosią, kielichem, czy
> gumową osłoną przegubu?
Ruszam kielichem, czyli tym, do czego osłony są przykręcone
>
>
>
> Stawiam że łożysko koła + ewentualnie skrzywione tarcze.
>
Łożyska wymienione - to ni jest dźwięk łożysk na kołach. Mam juz pewne
doświadczenie w tej kwestii. Tarcze wymieniane dwa lata temu, nawet
jeżeli są skrzywione to nie wywoła odgłosu szumu/szurania powyżej 60km/h
zwiększającego się z prędkością.
-
3. Data: 2014-07-26 12:16:36
Temat: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
Witam,
pacjent vw scirocco ~1981r. skrzynia manualna pięciobiegowa. Olej
wymieniany na Valvoline 75w dwa lata temu.
ja z następującym problemem, skrzynia biegów na początku zaczęła jakby
trzeć (a przynajmniej tak mi się wydaje) i niedługo potem słychać
szum/szuranie jakby łożysko. Ręcznie wyczułem luz na... hm, nie wime jak
to się fachowo nazywa, ale mowa o tych kielichach do których przykręcone
są półosie, mogę poruszać tymi fartuchami na oko o jakieś pół
centymetra. Czy tam są jakieś łożyska, czy zrobić to da radę czy lepiej
kupić drugą skrzynie za 200-250zł i dać sobie spokój? Chyba, że to coś
innego może być. Generalnie problem narasta z prędkością, niezależnie od
wbitego biegu, przy hamowaniu efekt jest taki jakbym miał skrzywione
tarcze. Jakieś pomyśly? :) Wszystko w tym aucie robie sam, silnik jeden
już też wymieniłem, więc wymiana skrzyni to nie duży czteropak :), ale
jeżeli da radę niewielkim kosztem ja naprawić to po co wyrzucać 200zł.
Z góry dzięki za wszelkie porady i pozdrawiam!
Nex@pl
-
4. Data: 2014-07-26 13:54:54
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Nex@pl pisze tak:
> Ręcznie wyczułem luz na... hm, nie wime jak to się fachowo nazywa,
> ale mowa o tych kielichach do których przykręcone są półosie, mogę
> poruszać tymi fartuchami na oko o jakieś pół centymetra.
Czy luz jest taki sam po obu stronach? Nie masz jakichś zdjęć tej
skrzyni? (mogą być z netu). Scirocco 1 czy 2?
Pół centymetra to dużo. W golfie 2 flansza wytarłaby już simeringii i
uciekłby olej na ziemię. Flansza na końcu ma wielopust i sprężynę.
Przykręcona jest jedną śrubą na środku imbus 6. Najpierw po włożeniu
jest chybotlliwa a w miarę dokecania sztywnieje. Ludziom ta sruba się
sama odkręca.
> Czy tam są jakieś łożyska, czy zrobić to da radę czy lepiej kupić
> drugą skrzynie za 200-250zł i dać sobie spokój?
Łożyska są pewnie w skrzyni i nie wyjmiesz ich z zewnatrz. Nie obejdzie
się bez rozbierania skrzyni.
> Chyba, że to coś innego może być. Generalnie problem narasta z
> prędkością, niezależnie od wbitego biegu, przy hamowaniu efekt
> jest taki jakbym miał skrzywione tarcze.
Być może śruba flanszy się odkręciła, półoś się wydłużyła ima ciaśniej.
Albo przegub wewnętrzny umarł. Nie rozkręcisz nie dowiesz się :)
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
5. Data: 2014-07-26 18:49:09
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-07-26 12:16, Nex@pl pisze:
> Witam,
>
> pacjent vw scirocco ~1981r. skrzynia manualna pięciobiegowa. Olej
> wymieniany na Valvoline 75w dwa lata temu.
>
> ja z następującym problemem, skrzynia biegów na początku zaczęła jakby
> trzeć (a przynajmniej tak mi się wydaje) i niedługo potem słychać
> szum/szuranie jakby łożysko. Ręcznie wyczułem luz na... hm, nie wime jak
> to się fachowo nazywa, ale mowa o tych kielichach do których przykręcone
> są półosie, mogę poruszać tymi fartuchami na oko o jakieś pół
> centymetra.
Półosie nie są przykręcone, a znajdują się w przegubie który naturalnie
ma kilka centymetrów luzu.
Ale to musiałbyś powiedzieć czym Ty ruszasz - półosią, kielichem, czy
gumową osłoną przegubu?
> Czy tam są jakieś łożyska, czy zrobić to da radę czy lepiej
> kupić drugą skrzynie za 200-250zł i dać sobie spokój? Chyba, że to coś
> innego może być. Generalnie problem narasta z prędkością, niezależnie od
> wbitego biegu, przy hamowaniu efekt jest taki jakbym miał skrzywione
> tarcze. Jakieś pomyśly? :)
Stawiam że łożysko koła + ewentualnie skrzywione tarcze.
-
6. Data: 2014-07-27 17:16:03
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-07-26 12:04, Nex@pl pisze:> W dniu 2014-07-26 18:49, Tomasz
Pyra pisze:
>> W dniu 2014-07-26 12:16, Nex@pl pisze:
>
>>
>> Półosie nie są przykręcone, a znajdują się w przegubie który naturalnie
>> ma kilka centymetrów luzu.
> Zewnętrzna obudowa przegubu jest trzymana na śrubach o ile dobrze mi sie
> wydaję. Półoś w przegub wchodzi i posiada zabezpieczenie.
Przegub ma dwie współpracujące części - jedna jest na półosi, druga w
kielichu, całość tworzy przegub.
Sam kielich zazwyczaj wciśnięty jest w obudowę skrzyni, tam jest wielo
wpust/wypust i pierścień który to trzyma na miejscu. Niewielki luz jest
dopuszczalny.
Duży luz oznacza że kielich wyskoczył - w zasadzie można spróbować go
wcisnąć na miejsce.
>> Stawiam że łożysko koła + ewentualnie skrzywione tarcze.
>>
>
> Łożyska wymienione - to ni jest dźwięk łożysk na kołach. Mam juz pewne
> doświadczenie w tej kwestii. Tarcze wymieniane dwa lata temu, nawet
> jeżeli są skrzywione to nie wywoła odgłosu szumu/szurania powyżej 60km/h
> zwiększającego się z prędkością.
Są jeszcze analogiczne łożyska podpierające dyferencjał w skrzyni.
Inne łożyska w skrzyni zmieniałyby odgłos w zależności od biegu.
-
7. Data: 2014-07-27 18:46:31
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Nex@pl pisze tak:
> O tej śrubie nie wiedziałem, ruszam flanszą, od strony pasażera
> (dłuższa półłoś) luz wydaje się większy.
Jednak nie ma tam jeszcze śrub. Są zatrzaski w kształcie C.
http://tinyurl.com/pqhx59o
Zdejmowanie flansz
http://www.brokevw.com/020flange.html
Przypomniałem sobie teraz patrząc na zdjęcia
http://www.brokevw.com/123111%20022s.jpg
że wymieniałem te nacinane stożki z brązu za simmeringami bo popękały
i rozpadły się na kawałki. Po 40zł szt w ASO. To warto sprawdzić i da
się je wyjąć bez rozbierania skrzyni.
http://www.brokevw.com/flanges.html
http://tinyurl.com/nqcre5v
http://tinyurl.com/lzqs5go
http://tinyurl.com/momqmvn
http://data.motor-talk.de/data/galleries/352065/1192
1/getriebe-ohne-eingangswelle.jpg
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
8. Data: 2014-07-28 10:14:47
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
W dniu 2014-07-27 17:16, Tomasz Pyra pisze:> W dniu 2014-07-26 12:04,
Nex@pl pisze:> W dniu 2014-07-26 18:49, Tomasz
> Pyra pisze:
> >> W dniu 2014-07-26 12:16, Nex@pl pisze:
> >
> >>
> >> Półosie nie są przykręcone, a znajdują się w przegubie który
naturalnie
> >> ma kilka centymetrów luzu.
> > Zewnętrzna obudowa przegubu jest trzymana na śrubach o ile dobrze
mi sie
> > wydaję. Półoś w przegub wchodzi i posiada zabezpieczenie.
>
> Przegub ma dwie współpracujące części - jedna jest na półosi, druga w
> kielichu, całość tworzy przegub.
>
> Sam kielich zazwyczaj wciśnięty jest w obudowę skrzyni, tam jest wielo
> wpust/wypust i pierścień który to trzyma na miejscu. Niewielki luz jest
> dopuszczalny.
> Duży luz oznacza że kielich wyskoczył - w zasadzie można spróbować go
> wcisnąć na miejsce.
>
>
Dzięki, sprawdzę, najpierw trzeba zrzucić dziada.
>
> Są jeszcze analogiczne łożyska podpierające dyferencjał w skrzyni.
> Inne łożyska w skrzyni zmieniałyby odgłos w zależności od biegu.
>
I skłaniam się ku nim, odgłos już jest nie do zniesienia, skrzynie
trzeba ściągnąć. Tylko ciekaw jestem jak tu się kasuje ich luz.
>
>
-
9. Data: 2014-07-28 10:15:43
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
Dzięki za linki, też już na nie natrafiłem. Co prawda o tych nacinanych
podkładkach piszą ,że można na nich złożyć, ale najpierw rozbiorę
skrzynię i ocenie stan, nauka najwyżej nie pójdzie na marne :)
-
10. Data: 2014-07-28 23:35:33
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-07-28 10:14, Nex@pl pisze:
> I skłaniam się ku nim, odgłos już jest nie do zniesienia, skrzynie
> trzeba ściągnąć. Tylko ciekaw jestem jak tu się kasuje ich luz.
Nie wiem jak w VW, ale zazwyczaj luz w nich kasuje się wyrzucając stare
i montując nowe ;)
I jakoś nawet zazwyczaj drogie nie są.