  • Data: 2017-02-15 23:11:32
    Temat: Stabilizacja obrotów silnika szczotkowego
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Pisałem w chwilę temu dodanym poście, że regulator to temat na osobnego
    posta, no to piszę osobnego posta.

    Chciałbym regulować obroty silnika szczotkowego (DC) i zastanawiam się,
    jak to najprościej zrobić.

    Załóżmy, że uda mi się założyć jakiś impulsator (hallotron, transoptor lub
    cokolwiek) i że mam impulsy odzwierciedlające obroty silnika. Moja wizja
    na razie jest taka, żeby zamienić te impulsy na napięcie filtrem RC,
    drugie napięcie (odniesienia) wyciągnąć z potencjometru, wrzucić te
    napięcia na komparator (bez histerezy) i jeżeli obroty silnika będą za
    małe (napięcie niższe niż ustawione), to włączać silnik a jeżeli będą za
    duże, to go wyłączać. Ograniczyłbym też częstotliwość zmian (np. kolejnym
    filtrem przed tranzystorem wykonawczym) do max kilkuset Hz.

    Czy to dobry kierunek? Może macie inne pomysły? Nie ukrywam że gdyby udało
    się to zrobić bez zewnętrznego czujnika (np. sprawdzając back-emf lub np.
    zwiększając napięcie w miarę zwiększania pobieranego prądu), to byłoby
    jeszcze lepiej... może wzmocnić impulsy z diody zabezpieczającej
    tranzystor, całkować je i to ich użyć jako sygnału sterującego?

    --
    http://www.chmurka.net/