eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 221. Data: 2012-06-05 16:54:44
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-05 14:41, Budzik pisze:

    >>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
    >>
    >> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
    >> ciągnąć. ;-)
    >
    > czyli nie wiesz.
    > Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu, osiągasz oczekiwaną
    > predkość i wtedy najwyższy bieg i econo

    I to ma być ekonomiczniejsze niż przyspieszanie cały czas w obszarze najwyższej
    sprawności silnika? Czyli: na możliwie wysokim biegu, i przy otwarciu przepustnicy
    odpowiadającym ok. 70-80% max. obciążenia na danych obrotach (a nie: 70% mocy
    maksymalnej)?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 222. Data: 2012-06-05 17:02:26
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-05 14:59, Budzik pisze:

    > przypominam tylko, że moim postulatatem było to, aby pokazywane w
    > katalogach spalanie miejskie było możliwe do osiągnięcia przy rzeczywiśtej
    > jezdzie po miescie ale z wyłączeniem stania w korkach.

    No, ale co Twoim zdaniem ma zrobić producent?
    Dysponując tak doskonałym alibi, jak urzędowo zatwierdzony i wymagany "cykl miejski
    iso cośtam",
    ma sobie strzelać w marketingową stopę, podając dodatkowo jakieś inne, "prawdziwe",
    wyższe spalanie?
    Nie za wiele aby wymagasz?

    Może jednak te postulaty skierować do urzędników którzy ten "cykl miejski" określają?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 223. Data: 2012-06-05 17:38:51
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-05 16:54, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2012-06-05 14:41, Budzik pisze:
    >
    >>>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
    > >>
    >>> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
    >>> ciągnąć. ;-)
    >>
    >> czyli nie wiesz.
    >> Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu, osiągasz oczekiwaną
    >> predkość i wtedy najwyższy bieg i econo
    >
    > I to ma być ekonomiczniejsze niż przyspieszanie cały czas w obszarze
    > najwyższej
    > sprawności silnika? Czyli: na możliwie wysokim biegu, i przy otwarciu
    > przepustnicy
    > odpowiadającym ok. 70-80% max. obciążenia na danych obrotach (a nie: 70%
    > mocy maksymalnej)?

    Ja tam nie wiem, ale w czasach prehistorycznych uczono mnie spokojnej,
    bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. Przyśpieszenie na tyle i trzeba,
    hamowanie silnikiem, jazda na możliwie najwyższym biegu bez szarpania
    silnikiem, obserwacja sytuacji na drodze itd. Dziwnym trafem później
    też tak szkolono. Teraz z tego zrobiono "wiedzę tajemną" pod tytułem
    ecodriving i wiele osób dorabia do tego ideologię.

    Teraz sobie popatrzmy, co też nam radzą:
    http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
    czednie-nie-znaczy-wolno/#ixzz1wvr0a2u1

    > Zasady jazdy w stylu ECO:

    > 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.

    Nic się nie zmieniło.

    > 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w
    silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.

    A tutaj (piszę o benzynowych) to jak ludzie mają normalnie jeździć
    w mieście, wyprzedzać, czy włączać się do ruchu nie przekraczając
    2500rpm?

    > 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają -
    dynamicznie, wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.

    Nic się nie zmieniło.

    > 4. Nie jedź na luzie - jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie
    ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.

    Nic się nie zmieniło.

    > 5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.

    Nic się nie zmieniło. Z nogą na gazie to się strucle "paliło".

    > 6. Nie grzej silnika zbyt długo, już po 30 sekundach olej zapewni
    odpowiednie smarowanie.

    No tak, ekologia.

    > 7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż
    30 sekund.

    No tak, ekologia.

    > 8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.

    No, najlepiej zrezygnować z komputera, radia, elektryki, klimatyzacji
    itd. Zapomniałbym o światłach :)

    > 9. Bądź przewidujący - unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.

    Nic się nie zmieniło.

    > 10. Unikaj zbędnego obciążenia.

    To mogę powozić trochę zbędnych gratów w bagażniku, czy już nie?

    > 11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe
    ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik,
    zawieszenie).

    Nic się nie zmieniło. Wiadomo też, że np. bagażnik może spowodować
    wzrost zużycia paliwa, ale jak go tak ciągle zdejmować i zakładać...

    > 12. Planuj podróż - czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy
    samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie
    poniżej 4 km.

    Znaczy kup rower - a, gdzieś jeszcze radzili, że jak masz jechać w
    szczycie, to przełóż wyjazd ;)



  • 224. Data: 2012-06-05 17:57:03
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >>> Jak się umie jeździć i myśleć (przewidywać sytuacje na drodze) i do tego
    >>> zna się to
    >>> miasto po którym się jeździ to można naprawdę zmniejszyć zużycie w
    >>> mieście znacząco jednocześnie nie stając się zawalidrogą.
    >>
    >> A jaki to ma związek z tym o czym była mowa?
    >> Bo tracisz wątek i w rezultacie gadasz od rzeczy.
    >
    > Taki, że jak się bezmyślnie wciska pedał w podłogę co światła, bo
    > przecież nie mogę być kapeluszem, to faktycznie w Warszawie spali dużo
    > więcej niż w Sieradzu.

    A jak się nie wciska, to w Sieradzu spali więcej?


  • 225. Data: 2012-06-05 17:58:54
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>> taki wywód a empirycznie tego nie sprawdził? Nie wierze.
    >>
    >> A Ty empirycznie sprawdzasz, czy jak u Ciebie jest dzień, to w Australii
    >> noc, czy wierzysz na słowo?
    >>
    > ktoś już empirycznie sprawdził to za mnie.

    No i mnóstwo luda empirycznie sprawdzało czy w większym mieście jest większe
    spalanie niż w mniejszym.
    Wystarczy im uwierzyć, dokładnie tak samo jak z Australią.


    > Zreszta - fantastyczne porównanie, tylko że od czapy.
    > Porównujesz ogólnie znany fakt z trochę bardziej skomplikowaną tezą

    Nie - to też jest ogólnie znany fakt.
    I to, że Ty masz co do niego wątpliwości, dokładnie nic tu nie zmienia.


  • 226. Data: 2012-06-05 17:59:13
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@d...z.sygnatury napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
    > >>
    >>> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
    >>> ciągnąć. ;-)
    >>
    >> czyli nie wiesz.
    >> Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu, osiągasz
    >> oczekiwaną predkość i wtedy najwyższy bieg i econo
    >
    > I to ma być ekonomiczniejsze niż przyspieszanie cały czas w obszarze
    > najwyższej sprawności silnika? Czyli: na możliwie wysokim biegu, i
    > przy otwarciu przepustnicy odpowiadającym ok. 70-80% max. obciążenia
    > na danych obrotach (a nie: 70% mocy maksymalnej)?
    >
    chyba mówimy o tym samym tylko innymi słowami.
    Generalnie chodzi o to, że econo wcale nie znaczy ślamazarnie przyspieszać,
    tylko szybko osiągnąć założoną predkośc przelotową. No i przewidywać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.


  • 227. Data: 2012-06-05 18:01:31
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>>>> Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś
    >>>>> wolniej.
    >>>>
    >>>> Jasne.
    >>>>
    >>> No jasne, że jasne.
    >>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
    >>
    >> Oczywiście że rozumiem.
    >> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
    >> ciągnąć. ;-)
    >
    > czyli nie wiesz.
    > Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu,

    Nie bzdurz, kiedyś miałem auto zastępcze i wskaźnik ekono (czyli polecenie
    zmiany biegu) obserwowałem.
    To nie było 70% mocy samochodu, tylko prędzej 7%.

    W każdej gazecie porady dotyczące jazdy eko są zbliżone do tych obserwacji.
    70% mocy samochodu, to ja w życiu w mieście nie wykorzystuję, a ekonomicznie
    nie jeżdżę.

    >osiągasz oczekiwaną
    > predkość i wtedy najwyższy bieg i econo

    Problem w tym, że nie osiągnę w ten sposób oczekiwanej prędkości, bo miejsca
    do następnych świateł zazwyczaj nie starcza. ;-)


  • 228. Data: 2012-06-05 18:02:09
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail j...@d...z.sygnatury napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>>>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
    >> >>
    >>>> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
    >>>> ciągnąć. ;-)
    >>>
    >>> czyli nie wiesz.
    >>> Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu, osiągasz
    >>> oczekiwaną predkość i wtedy najwyższy bieg i econo
    >>
    >> I to ma być ekonomiczniejsze niż przyspieszanie cały czas w obszarze
    >> najwyższej sprawności silnika? Czyli: na możliwie wysokim biegu, i
    >> przy otwarciu przepustnicy odpowiadającym ok. 70-80% max. obciążenia
    >> na danych obrotach (a nie: 70% mocy maksymalnej)?
    >>
    > chyba mówimy o tym samym tylko innymi słowami.
    > Generalnie chodzi o to, że econo wcale nie znaczy ślamazarnie
    > przyspieszać,
    > tylko szybko osiągnąć założoną predkośc przelotową.

    Czyli to jednak Ty nie masz pojęcia, co oznacza ekonomiczna jazda....


  • 229. Data: 2012-06-05 18:06:06
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 05-06-2012 o 10:18:31 anacron <a...@a...pl> napisał(a):



    > No właśnie nie jest to takie oczywiste, bo zależy to od bardzo wielu
    > czynników, a nie tylko od tego, czy miasto jest większe, czy mniejsze.
    > Odnieść możesz takie wrażenie przejeżdżając przez nie, bo w mniejszym z
    > powodu mniejszego odcinka po nim wzrośnie mniej niż przejeżdżając przez
    > rozleglejsze. Jest to tylko złudzenie, bo nie ma znaczenia, czy będziesz
    > jeździł po 4 zakorkowanych skrzyżowaniach w kółko, czy pokonasz ich 16 w
    > linii prostej. (...)

    Znajdź mi mniejsze miasto w którym 2km "jedzesz" 30 - 40 min i to dzień w
    dzień. Alternatywnych tras brak.
    Te 2km jadę dłużej niż pozostałe 37 które muszę pokonać z pracy do domu.
    Podejżewam, że w Poznaniu czy Krakowie prędzej znajdziesz takie "trasy"
    niż Sieradzu czy Chełmie.

    TG


  • 230. Data: 2012-06-05 18:59:48
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-05 18:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Dnia 05-06-2012 o 10:18:31 anacron <a...@a...pl> napisał(a):
    >
    >
    >
    >> No właśnie nie jest to takie oczywiste, bo zależy to od bardzo wielu
    >> czynników, a nie tylko od tego, czy miasto jest większe, czy mniejsze.
    >> Odnieść możesz takie wrażenie przejeżdżając przez nie, bo w mniejszym z
    >> powodu mniejszego odcinka po nim wzrośnie mniej niż przejeżdżając przez
    >> rozleglejsze. Jest to tylko złudzenie, bo nie ma znaczenia, czy będziesz
    >> jeździł po 4 zakorkowanych skrzyżowaniach w kółko, czy pokonasz ich 16 w
    >> linii prostej. (...)
    >
    > Znajdź mi mniejsze miasto w którym 2km "jedzesz" 30 - 40 min i to dzień
    > w dzień. Alternatywnych tras brak.

    I nie opłaca się zaparkować gdzieś przed tym ostatnim 2-kilometrowym
    odcinkiem i przejść na własnych kończynach? Toż nawet jakbyś na rękach
    szedł, byłbyś szybciej. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

strony : 1 ... 10 ... 22 . [ 23 ] . 24 ... 30 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: