-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Date: Tue, 05 Jun 2012 17:38:51 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 94
Message-ID: <jql9b3$i89$1@mx1.internetia.pl>
References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl> <2...@b...poznan.pl>
<wch3f7g0y4jj$.somfyqyjsjps$.dlg@40tude.net>
<3...@b...poznan.pl>
<4fc70ee1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@b...poznan.pl>
<4fc72613$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@b...poznan.pl>
<4fc7aff7$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<4fc85d1c$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcbac68$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcbd514$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcc62a1$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fccf564$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcdab38$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl> <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: 213-238-67-226.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1338910883 18697 213.238.67.226 (5 Jun 2012 15:41:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jun 2012 15:41:23 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
Thunderbird/12.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453509
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-06-05 16:54, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2012-06-05 14:41, Budzik pisze:
>
>>>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
> >>
>>> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
>>> ciągnąć. ;-)
>>
>> czyli nie wiesz.
>> Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu, osiągasz oczekiwaną
>> predkość i wtedy najwyższy bieg i econo
>
> I to ma być ekonomiczniejsze niż przyspieszanie cały czas w obszarze
> najwyższej
> sprawności silnika? Czyli: na możliwie wysokim biegu, i przy otwarciu
> przepustnicy
> odpowiadającym ok. 70-80% max. obciążenia na danych obrotach (a nie: 70%
> mocy maksymalnej)?
Ja tam nie wiem, ale w czasach prehistorycznych uczono mnie spokojnej,
bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. Przyśpieszenie na tyle i trzeba,
hamowanie silnikiem, jazda na możliwie najwyższym biegu bez szarpania
silnikiem, obserwacja sytuacji na drodze itd. Dziwnym trafem później
też tak szkolono. Teraz z tego zrobiono "wiedzę tajemną" pod tytułem
ecodriving i wiele osób dorabia do tego ideologię.
Teraz sobie popatrzmy, co też nam radzą:
http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
czednie-nie-znaczy-wolno/#ixzz1wvr0a2u1
> Zasady jazdy w stylu ECO:
> 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
Nic się nie zmieniło.
> 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w
silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
A tutaj (piszę o benzynowych) to jak ludzie mają normalnie jeździć
w mieście, wyprzedzać, czy włączać się do ruchu nie przekraczając
2500rpm?
> 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają -
dynamicznie, wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
Nic się nie zmieniło.
> 4. Nie jedź na luzie - jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie
ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
Nic się nie zmieniło.
> 5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.
Nic się nie zmieniło. Z nogą na gazie to się strucle "paliło".
> 6. Nie grzej silnika zbyt długo, już po 30 sekundach olej zapewni
odpowiednie smarowanie.
No tak, ekologia.
> 7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż
30 sekund.
No tak, ekologia.
> 8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.
No, najlepiej zrezygnować z komputera, radia, elektryki, klimatyzacji
itd. Zapomniałbym o światłach :)
> 9. Bądź przewidujący - unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
Nic się nie zmieniło.
> 10. Unikaj zbędnego obciążenia.
To mogę powozić trochę zbędnych gratów w bagażniku, czy już nie?
> 11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe
ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik,
zawieszenie).
Nic się nie zmieniło. Wiadomo też, że np. bagażnik może spowodować
wzrost zużycia paliwa, ale jak go tak ciągle zdejmować i zakładać...
> 12. Planuj podróż - czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy
samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie
poniżej 4 km.
Znaczy kup rower - a, gdzieś jeszcze radzili, że jak masz jechać w
szczycie, to przełóż wyjazd ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.12 17:57 Cavallino
- 05.06.12 17:58 Cavallino
- 05.06.12 17:59 Budzik
- 05.06.12 18:01 Cavallino
- 05.06.12 18:02 Cavallino
- 05.06.12 18:06 Tomasz Gorbaczuk
- 05.06.12 18:59 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 05.06.12 19:05 Cavallino
- 05.06.12 19:14 Artur Maśląg
- 05.06.12 19:51 RoMan Mandziejewicz
- 05.06.12 20:54 John Kołalsky
- 05.06.12 20:58 Budzik
- 05.06.12 20:58 Budzik
- 05.06.12 20:58 Budzik
- 05.06.12 21:03 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML