eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Tue, 05 Jun 2012 17:38:51 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 94
    Message-ID: <jql9b3$i89$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <wch3f7g0y4jj$.somfyqyjsjps$.dlg@40tude.net>
    <3...@b...poznan.pl>
    <4fc70ee1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@b...poznan.pl>
    <4fc72613$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@b...poznan.pl>
    <4fc7aff7$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <4fc85d1c$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcbac68$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcbd514$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcc62a1$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fccf564$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcdab38$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-67-226.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1338910883 18697 213.238.67.226 (5 Jun 2012 15:41:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jun 2012 15:41:23 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453509
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-05 16:54, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2012-06-05 14:41, Budzik pisze:
    >
    >>>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
    > >>
    >>> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
    >>> ciągnąć. ;-)
    >>
    >> czyli nie wiesz.
    >> Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu, osiągasz oczekiwaną
    >> predkość i wtedy najwyższy bieg i econo
    >
    > I to ma być ekonomiczniejsze niż przyspieszanie cały czas w obszarze
    > najwyższej
    > sprawności silnika? Czyli: na możliwie wysokim biegu, i przy otwarciu
    > przepustnicy
    > odpowiadającym ok. 70-80% max. obciążenia na danych obrotach (a nie: 70%
    > mocy maksymalnej)?

    Ja tam nie wiem, ale w czasach prehistorycznych uczono mnie spokojnej,
    bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. Przyśpieszenie na tyle i trzeba,
    hamowanie silnikiem, jazda na możliwie najwyższym biegu bez szarpania
    silnikiem, obserwacja sytuacji na drodze itd. Dziwnym trafem później
    też tak szkolono. Teraz z tego zrobiono "wiedzę tajemną" pod tytułem
    ecodriving i wiele osób dorabia do tego ideologię.

    Teraz sobie popatrzmy, co też nam radzą:
    http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
    czednie-nie-znaczy-wolno/#ixzz1wvr0a2u1

    > Zasady jazdy w stylu ECO:

    > 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.

    Nic się nie zmieniło.

    > 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w
    silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.

    A tutaj (piszę o benzynowych) to jak ludzie mają normalnie jeździć
    w mieście, wyprzedzać, czy włączać się do ruchu nie przekraczając
    2500rpm?

    > 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają -
    dynamicznie, wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.

    Nic się nie zmieniło.

    > 4. Nie jedź na luzie - jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie
    ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.

    Nic się nie zmieniło.

    > 5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.

    Nic się nie zmieniło. Z nogą na gazie to się strucle "paliło".

    > 6. Nie grzej silnika zbyt długo, już po 30 sekundach olej zapewni
    odpowiednie smarowanie.

    No tak, ekologia.

    > 7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż
    30 sekund.

    No tak, ekologia.

    > 8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.

    No, najlepiej zrezygnować z komputera, radia, elektryki, klimatyzacji
    itd. Zapomniałbym o światłach :)

    > 9. Bądź przewidujący - unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.

    Nic się nie zmieniło.

    > 10. Unikaj zbędnego obciążenia.

    To mogę powozić trochę zbędnych gratów w bagażniku, czy już nie?

    > 11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe
    ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik,
    zawieszenie).

    Nic się nie zmieniło. Wiadomo też, że np. bagażnik może spowodować
    wzrost zużycia paliwa, ale jak go tak ciągle zdejmować i zakładać...

    > 12. Planuj podróż - czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy
    samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie
    poniżej 4 km.

    Znaczy kup rower - a, gdzieś jeszcze radzili, że jak masz jechać w
    szczycie, to przełóż wyjazd ;)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: