-
201. Data: 2012-06-04 19:46:15
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jqi260$6oo$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2012-06-04 12:05, Iksiński pisze:
>>
>> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
>> wiadomości news:04062012.11E870BC@budzik61.poznan.pl...
>>
>>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większego
>>> znaczenia.
>>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie
>>> czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
>>
>> Gucio prawda. W mniejszym mieście będzie mniej świateł, dużych
>> skrzyżowań, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, itp.
>
> No popatrz, a mi w taki poznaniu w mieście wychodzi tylko 0.3l/100
> więcej niż moim 5 razy mniejszym.
Jak przejeżdżasz przez Poznań, czy jak po nim jeździsz na codzień?
Bo to że w piątek i niedzielę przejechałem Warszawę w kwadrans nie
zatrzymując się praktycznie w obrębie miasta, wcale nie oznacza że zazwyczaj
nie ma tam korków i spalanie będzie jak na autostradzie.
-
202. Data: 2012-06-04 19:50:35
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>>> Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np.
>>>>> ruszając ze świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć
>>>>> pokazane dane, jest ok.
>>>>
>>>> Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
>>>> Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?
>>>>
>>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większego
>>> znaczenia.
>>
>> No ale jak przejedziesz przez Poznań nie stojąc w korkach?
>> Chyba że nowymi obwodnicami, ale ciężko to jazdą miejską nazwać....
>>
> bez przesady.
> Oczywiście zależy od godziny ale generalnie po Poznaniu IMO jeżdzi sie
> wcale nie najgorzej.
> Nie wiem jak jest teraz ale kilka lat temu jechać do Wrocłąwia - to był
> koszmar.
> Albo wjechać do Warszawy.
> Reasumując - nie widzę większego problemu.
>>
>>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie
>>> czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
>>
>> Oczywiście że ma, ilość tego typu manewrów się kłania.
>>
>>
>>> A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek?
>>
>> To się nazywa kapelusz na oczach.
>> Zdrowy rozsądek to mpk, prawie zawsze wyjdzie taniej.
>>
> nie wiem co masz na mysli?
> Sugerujesz, że lepiej przejechać odległośc A->B spalajac 1l zamiast 0,5l?
Nie, co innego sugeruję.
Ale ktoś komu jazda eco nie sprawa różnicy, zapewne tego nie zrozumie, więc
nie będę rozwijał po próżnicy.
> Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś
> wolniej.
Jasne.
> wybacz Cavallino, sądziłem iż oczywiśtym jest iż nie mówiy o drodze typu
> autostrada, gdzie osiągasz pewną predkosc i możesz nią jechać XX km.
A niby dlaczego nie?
Bo się wtedy Twoje teoryjka sypie?
Nie - ona się sypie dlatego że po prostu jest słaba, dużo gorsza niż obecna
norma.
>>>
>>> Wtedy oczywiście zgoda, ale przecież nie o takie porównanie chodzi.
>>
>> Chodzi o wyliczenie średniego zużycia.
>> To co zaproponowałeś jest bez sensu, bo za bardzo zależy od stylu jazdy.
>>
>> To już lepsze są te normy ECE czy jak je tak zwać, bo przynajmniej
>> powtarzalne.
>> Wystarczy mieć odrobinę oleju w głowie, wiedzieć że do danych podawanych
>> przez producentów należy dodać ze 2 l i wszystko się zgadza. ;-)
>>
> Nowa toyota yaris
O hybrydzie mówisz?
Ja mówiłem o normalnym kompakcie.
Niech Ci będzie 30%, a nie 2l jak tak wolisz.
>reklamowana jest jako nowa era - 3l. Mam do tego dodac 2?
Jak pojedziesz nią normalnie w trasę to na pewno spali dużo więcej niż
rzeczone 3l.
-
203. Data: 2012-06-04 19:51:19
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl
> napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
>
>>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma
>>> większego znaczenia.
>>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w
>>> Warszawie czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
>>
>> Gucio prawda. W mniejszym mieście będzie mniej świateł, dużych
>> skrzyżowań, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, itp.
>> Najczęściej w takim mieście jest zaledwie kilka dużych ulic, które
>> rozprowadzają ruch po mieście. Jazda siłą rzeczy bywa bardziej płynna.
>> W dużym mieście nawet w czasie kiedy korków nie ma, ta jazda jest dużo
>> mniej jednostajna (chyba że trafi się na mityczną zieloną falę ;-).
>> I to ma między innymi wpływ na sposób jazdy, przez co nie można wprost
>> porównywać tych "cykli miejskich".
>>
> teoretyzujesz.
> Pokaż realne różnice w spalaniu.
Jak ma Ci to pokazać?
Przeprowadzić się dla Ciebie?
-
204. Data: 2012-06-04 23:32:38
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 04 Jun 2012 13:21:08 +0200, anacron napisał(a):
>> Ładnych lat temu...
>
> To wiele wyjaśnia, ja w DC, Poznaniu, Wrocławiu, Toruniu, Gdańsku jestem
> średnio raz w miesiącu i większych różnic nie widzę. Kilka razy odcinek
> 3-4km przed mostem w Toruniu pokonywałem już w czasie godziny i dłużej.
Mozna sprobowac porownac korki w google maps, chyba nawet jakies statystyki
ma.
J.
-
205. Data: 2012-06-04 23:46:17
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-04 19:46, Cavallino pisze:
>> No popatrz, a mi w taki poznaniu w mieście wychodzi tylko 0.3l/100
>> więcej niż moim 5 razy mniejszym.
>
> Jak przejeżdżasz przez Poznań, czy jak po nim jeździsz na codzień?
Ostatnio obok Starego Browaru tkwiłem z pół godziny, bo jakiś
motocyklista zaszalał i go zdrapać z asfaltu musieli. Normalnie jeżdżąc
w godzinach szczytu. Jak przelatuje przez poznań to tego nawet jako
miasta jazdy po mieście liczyć nie można.
-
206. Data: 2012-06-05 00:58:47
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>>> A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek?
>>>
>>> To się nazywa kapelusz na oczach.
>>> Zdrowy rozsądek to mpk, prawie zawsze wyjdzie taniej.
>>>
>> nie wiem co masz na mysli?
>> Sugerujesz, że lepiej przejechać odległośc A->B spalajac 1l zamiast
>> 0,5l?
>
> Nie, co innego sugeruję.
> Ale ktoś komu jazda eco nie sprawa różnicy, zapewne tego nie zrozumie,
> więc nie będę rozwijał po próżnicy.
>
ROTFL - fantastyczny argument
>
>> Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś
>> wolniej.
>
> Jasne.
>
No jasne, że jasne.
moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
...i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski
-
207. Data: 2012-06-05 00:58:48
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma
>>>> większego znaczenia.
>>>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w
>>>> Warszawie czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
>>>
>>> Gucio prawda. W mniejszym mieście będzie mniej świateł, dużych
>>> skrzyżowań, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, itp.
>>> Najczęściej w takim mieście jest zaledwie kilka dużych ulic, które
>>> rozprowadzają ruch po mieście. Jazda siłą rzeczy bywa bardziej płynna.
>>> W dużym mieście nawet w czasie kiedy korków nie ma, ta jazda jest dużo
>>> mniej jednostajna (chyba że trafi się na mityczną zieloną falę ;-).
>>> I to ma między innymi wpływ na sposób jazdy, przez co nie można wprost
>>> porównywać tych "cykli miejskich".
>>>
>> teoretyzujesz.
>> Pokaż realne różnice w spalaniu.
>
> Jak ma Ci to pokazać?
> Przeprowadzić się dla Ciebie?
taki wywód a empirycznie tego nie sprawdził? Nie wierze.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim
-
208. Data: 2012-06-05 08:46:22
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>>> Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś
>>> wolniej.
>>
>> Jasne.
>>
> No jasne, że jasne.
> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
Oczywiście że rozumiem.
Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie ciągnąć.
;-)
Anacron już opisywał jak się wlecze 70 na autostradzie w celu minimalizacji
zużycia.
-
209. Data: 2012-06-05 08:47:04
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma
>>>>> większego znaczenia.
>>>>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w
>>>>> Warszawie czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
>>>>
>>>> Gucio prawda. W mniejszym mieście będzie mniej świateł, dużych
>>>> skrzyżowań, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, itp.
>>>> Najczęściej w takim mieście jest zaledwie kilka dużych ulic, które
>>>> rozprowadzają ruch po mieście. Jazda siłą rzeczy bywa bardziej płynna.
>>>> W dużym mieście nawet w czasie kiedy korków nie ma, ta jazda jest dużo
>>>> mniej jednostajna (chyba że trafi się na mityczną zieloną falę ;-).
>>>> I to ma między innymi wpływ na sposób jazdy, przez co nie można wprost
>>>> porównywać tych "cykli miejskich".
>>>>
>>> teoretyzujesz.
>>> Pokaż realne różnice w spalaniu.
>>
>> Jak ma Ci to pokazać?
>> Przeprowadzić się dla Ciebie?
>
> taki wywód a empirycznie tego nie sprawdził? Nie wierze.
A Ty empirycznie sprawdzasz, czy jak u Ciebie jest dzień, to w Australii
noc, czy wierzysz na słowo?
-
210. Data: 2012-06-05 08:55:11
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-05 08:46, Cavallino pisze:
> Anacron już opisywał jak się wlecze 70 na autostradzie w celu
> minimalizacji zużycia.
W celu sprawdzenia spalania. Nie nadinterpretuj proszę.