eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 201. Data: 2012-06-04 19:46:15
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jqi260$6oo$...@m...internetia.pl...
    > W dniu 2012-06-04 12:05, Iksiński pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    >> wiadomości news:04062012.11E870BC@budzik61.poznan.pl...
    >>
    >>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większego
    >>> znaczenia.
    >>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie
    >>> czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
    >>
    >> Gucio prawda. W mniejszym mieście będzie mniej świateł, dużych
    >> skrzyżowań, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, itp.
    >
    > No popatrz, a mi w taki poznaniu w mieście wychodzi tylko 0.3l/100
    > więcej niż moim 5 razy mniejszym.

    Jak przejeżdżasz przez Poznań, czy jak po nim jeździsz na codzień?
    Bo to że w piątek i niedzielę przejechałem Warszawę w kwadrans nie
    zatrzymując się praktycznie w obrębie miasta, wcale nie oznacza że zazwyczaj
    nie ma tam korków i spalanie będzie jak na autostradzie.


  • 202. Data: 2012-06-04 19:50:35
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>>>> Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np.
    >>>>> ruszając ze świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć
    >>>>> pokazane dane, jest ok.
    >>>>
    >>>> Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
    >>>> Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?
    >>>>
    >>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większego
    >>> znaczenia.
    >>
    >> No ale jak przejedziesz przez Poznań nie stojąc w korkach?
    >> Chyba że nowymi obwodnicami, ale ciężko to jazdą miejską nazwać....
    >>
    > bez przesady.
    > Oczywiście zależy od godziny ale generalnie po Poznaniu IMO jeżdzi sie
    > wcale nie najgorzej.
    > Nie wiem jak jest teraz ale kilka lat temu jechać do Wrocłąwia - to był
    > koszmar.
    > Albo wjechać do Warszawy.
    > Reasumując - nie widzę większego problemu.
    >>
    >>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie
    >>> czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
    >>
    >> Oczywiście że ma, ilość tego typu manewrów się kłania.
    >>
    >>
    >>> A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek?
    >>
    >> To się nazywa kapelusz na oczach.
    >> Zdrowy rozsądek to mpk, prawie zawsze wyjdzie taniej.
    >>
    > nie wiem co masz na mysli?
    > Sugerujesz, że lepiej przejechać odległośc A->B spalajac 1l zamiast 0,5l?

    Nie, co innego sugeruję.
    Ale ktoś komu jazda eco nie sprawa różnicy, zapewne tego nie zrozumie, więc
    nie będę rozwijał po próżnicy.


    > Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś
    > wolniej.

    Jasne.


    > wybacz Cavallino, sądziłem iż oczywiśtym jest iż nie mówiy o drodze typu
    > autostrada, gdzie osiągasz pewną predkosc i możesz nią jechać XX km.

    A niby dlaczego nie?
    Bo się wtedy Twoje teoryjka sypie?
    Nie - ona się sypie dlatego że po prostu jest słaba, dużo gorsza niż obecna
    norma.


    >>>
    >>> Wtedy oczywiście zgoda, ale przecież nie o takie porównanie chodzi.
    >>
    >> Chodzi o wyliczenie średniego zużycia.
    >> To co zaproponowałeś jest bez sensu, bo za bardzo zależy od stylu jazdy.
    >>
    >> To już lepsze są te normy ECE czy jak je tak zwać, bo przynajmniej
    >> powtarzalne.
    >> Wystarczy mieć odrobinę oleju w głowie, wiedzieć że do danych podawanych
    >> przez producentów należy dodać ze 2 l i wszystko się zgadza. ;-)
    >>
    > Nowa toyota yaris

    O hybrydzie mówisz?
    Ja mówiłem o normalnym kompakcie.
    Niech Ci będzie 30%, a nie 2l jak tak wolisz.

    >reklamowana jest jako nowa era - 3l. Mam do tego dodac 2?

    Jak pojedziesz nią normalnie w trasę to na pewno spali dużo więcej niż
    rzeczone 3l.



  • 203. Data: 2012-06-04 19:51:19
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl
    > napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma
    >>> większego znaczenia.
    >>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w
    >>> Warszawie czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
    >>
    >> Gucio prawda. W mniejszym mieście będzie mniej świateł, dużych
    >> skrzyżowań, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, itp.
    >> Najczęściej w takim mieście jest zaledwie kilka dużych ulic, które
    >> rozprowadzają ruch po mieście. Jazda siłą rzeczy bywa bardziej płynna.
    >> W dużym mieście nawet w czasie kiedy korków nie ma, ta jazda jest dużo
    >> mniej jednostajna (chyba że trafi się na mityczną zieloną falę ;-).
    >> I to ma między innymi wpływ na sposób jazdy, przez co nie można wprost
    >> porównywać tych "cykli miejskich".
    >>
    > teoretyzujesz.
    > Pokaż realne różnice w spalaniu.

    Jak ma Ci to pokazać?
    Przeprowadzić się dla Ciebie?



  • 204. Data: 2012-06-04 23:32:38
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2012 13:21:08 +0200, anacron napisał(a):
    >> Ładnych lat temu...
    >
    > To wiele wyjaśnia, ja w DC, Poznaniu, Wrocławiu, Toruniu, Gdańsku jestem
    > średnio raz w miesiącu i większych różnic nie widzę. Kilka razy odcinek
    > 3-4km przed mostem w Toruniu pokonywałem już w czasie godziny i dłużej.

    Mozna sprobowac porownac korki w google maps, chyba nawet jakies statystyki
    ma.

    J.


  • 205. Data: 2012-06-04 23:46:17
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-04 19:46, Cavallino pisze:
    >> No popatrz, a mi w taki poznaniu w mieście wychodzi tylko 0.3l/100
    >> więcej niż moim 5 razy mniejszym.
    >
    > Jak przejeżdżasz przez Poznań, czy jak po nim jeździsz na codzień?

    Ostatnio obok Starego Browaru tkwiłem z pół godziny, bo jakiś
    motocyklista zaszalał i go zdrapać z asfaltu musieli. Normalnie jeżdżąc
    w godzinach szczytu. Jak przelatuje przez poznań to tego nawet jako
    miasta jazdy po mieście liczyć nie można.


  • 206. Data: 2012-06-05 00:58:47
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>> A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek?
    >>>
    >>> To się nazywa kapelusz na oczach.
    >>> Zdrowy rozsądek to mpk, prawie zawsze wyjdzie taniej.
    >>>
    >> nie wiem co masz na mysli?
    >> Sugerujesz, że lepiej przejechać odległośc A->B spalajac 1l zamiast
    >> 0,5l?
    >
    > Nie, co innego sugeruję.
    > Ale ktoś komu jazda eco nie sprawa różnicy, zapewne tego nie zrozumie,
    > więc nie będę rozwijał po próżnicy.
    >
    ROTFL - fantastyczny argument
    >
    >> Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś
    >> wolniej.
    >
    > Jasne.
    >
    No jasne, że jasne.
    moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski


  • 207. Data: 2012-06-05 00:58:48
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma
    >>>> większego znaczenia.
    >>>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w
    >>>> Warszawie czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
    >>>
    >>> Gucio prawda. W mniejszym mieście będzie mniej świateł, dużych
    >>> skrzyżowań, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, itp.
    >>> Najczęściej w takim mieście jest zaledwie kilka dużych ulic, które
    >>> rozprowadzają ruch po mieście. Jazda siłą rzeczy bywa bardziej płynna.
    >>> W dużym mieście nawet w czasie kiedy korków nie ma, ta jazda jest dużo
    >>> mniej jednostajna (chyba że trafi się na mityczną zieloną falę ;-).
    >>> I to ma między innymi wpływ na sposób jazdy, przez co nie można wprost
    >>> porównywać tych "cykli miejskich".
    >>>
    >> teoretyzujesz.
    >> Pokaż realne różnice w spalaniu.
    >
    > Jak ma Ci to pokazać?
    > Przeprowadzić się dla Ciebie?

    taki wywód a empirycznie tego nie sprawdził? Nie wierze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim


  • 208. Data: 2012-06-05 08:46:22
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    >>> Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś
    >>> wolniej.
    >>
    >> Jasne.
    >>
    > No jasne, że jasne.
    > moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?

    Oczywiście że rozumiem.
    Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie ciągnąć.
    ;-)
    Anacron już opisywał jak się wlecze 70 na autostradzie w celu minimalizacji
    zużycia.


  • 209. Data: 2012-06-05 08:47:04
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>>>> jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma
    >>>>> większego znaczenia.
    >>>>> To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w
    >>>>> Warszawie czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
    >>>>
    >>>> Gucio prawda. W mniejszym mieście będzie mniej świateł, dużych
    >>>> skrzyżowań, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, itp.
    >>>> Najczęściej w takim mieście jest zaledwie kilka dużych ulic, które
    >>>> rozprowadzają ruch po mieście. Jazda siłą rzeczy bywa bardziej płynna.
    >>>> W dużym mieście nawet w czasie kiedy korków nie ma, ta jazda jest dużo
    >>>> mniej jednostajna (chyba że trafi się na mityczną zieloną falę ;-).
    >>>> I to ma między innymi wpływ na sposób jazdy, przez co nie można wprost
    >>>> porównywać tych "cykli miejskich".
    >>>>
    >>> teoretyzujesz.
    >>> Pokaż realne różnice w spalaniu.
    >>
    >> Jak ma Ci to pokazać?
    >> Przeprowadzić się dla Ciebie?
    >
    > taki wywód a empirycznie tego nie sprawdził? Nie wierze.

    A Ty empirycznie sprawdzasz, czy jak u Ciebie jest dzień, to w Australii
    noc, czy wierzysz na słowo?



  • 210. Data: 2012-06-05 08:55:11
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-05 08:46, Cavallino pisze:
    > Anacron już opisywał jak się wlecze 70 na autostradzie w celu
    > minimalizacji zużycia.

    W celu sprawdzenia spalania. Nie nadinterpretuj proszę.

strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 30 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: