  • 31. Data: 2013-07-18 15:06:29
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 18 Jul 2013 15:06:07 +0200 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

    > Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?

    normalnie to się wkłada rekę, otwiera klapkę i wymienia
    nienormalnie to np. u mnie trzeba wyjąć reflektor po odkręceniu
    maskownicy chłodnicy, albo przez klapkę w nadkolu, albo po zdjeciu całego
    pasa przedniego czy zderzaka.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2013-07-18 15:12:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-18, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?

    http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/07/09/wymiana-z
    arowki-w-nowym-aucie-czy-to-mozliwe/

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2013-07-18 15:12:22
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.07.2013 15:06, RadoslawF pisze:
    > Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?

    Są auta, gdzie trzeba wyjąć lampę i wtedy po wymianie regulacja
    światełek obowiązkowo. W większości aut nie da się już po prostu
    odkręcić kapselka reflektora i wymienić żarówki.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 34. Data: 2013-07-18 16:58:23
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Błąd ok. 1 litr/100km? Strasznie dużo.
    raz miałem 0.9 różnicy ,ale często używam auta na odcinkach 2 x 3 km kilka
    skrzyżowań i świateł i tak np. prawie cały bak wyleci to mam spore błędy
    może wtedy nałożył się tez błąd z tankowania i dlatego tak

    >Moje 0,1-0,2l/100km jest niezależne od tego, czy jeżdżę po mieście, czy w
    >trasie czy w cyklu mieszanym. Dodam jeszcze, że komputer zawsze zawyża
    >zużycie >paliwa. W rzeczywistości spalanie jest zawsze minimalnie mniejsze.
    >Nigdy nie zdarzyła się sytuacja odwrotna.

    Zgadzam się zawyża :) często miałem RANGE 0 km a nadal jechałem :). Dość
    głęboko osuszam bak zanim zatankuje i staram się zawsze do pełna.

    Buniek

  • 35. Data: 2013-07-18 17:01:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
    > pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego.

    Ciekawe, u mnie zgadza się z dokładności do 0,1 l.
    Możesz masz problem z pomiarami tego niby "realnego" zużycia?

  • 36. Data: 2013-07-18 17:07:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości
    >Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
    >pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
    >problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się
    >fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

    Po pierwsze - samochody mala pala, a male przeplywy mierzy sie trudno.
    Po drugie - dokladne przeplywomierze sa drogie, a w samochodzie
    oszczedzaja jak moga.
    Po trzecie - w ramach oszczednosci w ogole przeplywomierza nie ma.
    Widac z wtryskow tak wychodzi, szczegolnie jak maja 200kkm przejechane

    J.

  • 37. Data: 2013-07-18 18:25:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-18 15:06, Użytkownik masti napisał:

> [...]
    > nienormalnie to np. u mnie trzeba wyjąć reflektor po odkręceniu
    > maskownicy chłodnicy, albo przez klapkę w nadkolu, albo po zdjeciu całego

    Nasuwa się pytanie po co sobie kupiłeś taki samochód ?
    Kolejne pytanie to marka i model pojazdu coby inni nie
    popełnili tego błędu.
    Przy czym jeśli można przez tę klapkę w nadkolu bez demontażu
    pasa przedniego czy maskowania chłodnicy to może jednak
    przesadzasz z tą nienormalną wymianą ?

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2013-07-18 18:27:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-18 15:12, Użytkownik AZ napisał:

    > http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/07/09/wymiana-z
    arowki-w-nowym-aucie-czy-to-mozliwe/

    Ktoś im kazał takie samochody wybierać ? pistolet im do głowy
    przystawiał ? Czy aby na pewno nie wybiorą na kolejne auto
    pojazdu tego samego producenta ?

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2013-07-18 19:02:03
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    > Aby stwierdzić że coś niedobrego dzieje się np. z wtryskami.
    >
    > Podobnie po co znać prędkośc wału z dokładnością .5%? Ano po to że mozna
    > na podstawie chwilowych przyspieszeń ocenić sprawnośc pojedynczego
    > cylindra na długo zanim się rozpadnie.
    >
    > Precyzyjne pomiary to lepsza diagnostyka. Wkurwia tylko to że
    > marketoidowe tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check engine".

    Samochody (i 99,9% całej reszty) robi się dla użytkowników, nie dla
    zboczeńców.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 40. Data: 2013-07-18 19:09:19
    Od: tá´Ź

    Sebastian Biały wrote:

    > Automatyczna diagnostyka miała by coś do powiedzenia widząc wzrost
    > spalania bez wyraźnego powodu.

    Ale automatyczna diagnostyka sobie radzi porównując odczyty
    przepływomierza, czas wtrysku i odczyty sond lambda (w silniku
    benzynowym).

    --
    ss??q s? ??u??ou??