eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie według komputera pokładowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 138

  • 91. Data: 2013-07-20 23:05:16
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: tá´Ź

    J.F wrote:

    > Na lawecie ? Taki bonus od producenta ?

    Po xenonach widać, ze padną. A kto teraz kupuje auto bez xenonów?

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 92. Data: 2013-07-21 10:14:59
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >>>>> No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
    >>>>> w ASO i zaplacic za usluge?
    >>>> A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka
    >>>> tylko w ASO...
    >>> Ale są lawety ...
    >>> Ciekawe co by powiedziało PZU gdybym zadzownił po lawetę z tego powodu
    >>> ...
    >> Jak się ubezpieczyłeś od takich zdarzeń to nic by nie powiedziało.
    >> Porysowała się koleżance szyba wycieraczką to jej szybę wymienili.
    >
    > W pojedynczym wypadki wiem że nic. Gdyby jednak pojawiło się kilka tysięcy
    > zgłoszeń rocznie z lawetą do żarowki to pewno dostałbyś wyjątek w polisie
    > przy następnym ubezpieczeniu. Sam mam lawetowanie bez gadania w PZU i
    > sobie chwale...

    No nie, jeśli ubezpieczenie obejmuje to należy się i już.


  • 93. Data: 2013-07-21 10:16:24
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >>> I maszynka ta pokaże który cylinder ma mniejszą sprawność i dlaczego?
    >>> W przeciętnym firmware niewiele wiadomo o tak dokładnie lokalizowanych
    >>> przyczynach problemów *MIMO* że to tylko kwestia tegoż firmware. Bo
    >>> dane są w zasięgu.
    >> Nie wiem o co Ci chodzi. Masz dostęp do wszystkich danych pomiarowych.
    >> Mechanik to mechanik. Ja bym pytał diagnostyka, ale i on nie musi znać
    >> samochodu. Tak to tylko ...
    >
    > Nie masz wszystkich danych. Z informacji "cisnienie na listwie" nie wynika
    > *który* wtrysk leje. Ta wiedza jest dostępna gdyby firmware komputera
    > wtryskowego potarfiło ją analizować na podstawie danych w locie a nie
    > usrednionego cisnienia.

    Wiesz co ... ten sterownik nie jest do robienia jakiejś cudownej diagnostyki
    tylko by niezawodnie działał. Można podłączyć dodatkowy osprzęt by badać
    więcej.


  • 94. Data: 2013-07-21 10:21:48
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >>> Podobnie po co znać prędkośc wału z dokładnością .5%? Ano po to że
    >>> mozna na podstawie chwilowych przyspieszeń ocenić sprawnośc
    >>> pojedynczego cylindra na długo zanim się rozpadnie.
    >>> Precyzyjne pomiary to lepsza diagnostyka. Wkurwia tylko to że
    >>> marketoidowe tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check
    >>> engine".
    >> To przecież samochody umożliwiają odczytanie konkretnego błędu tylko
    >> przeciętny ludzik nic z tym nie zrobi
    >
    > Jestes pewny że twój komputer wtryskowy potrafi określić kondycję
    > pojedynczego cylindra i wskazać który ma jakiś problem?
    >

    Bladego pojęcia nie mam. Niewykluczone, że nie. Pewnie temu, że zakłada się,
    że te wtryskiwacze działają dobrze przez pewien czas a potem się je osobno
    regeneruje czy po prostu wymienia. Można sobie wymyśleć tysiące różych
    błędów, ale ktoś je jeszcze musi zinterpretować. Załóżmy w OBD2 mamy kilka
    błędów EGR ale nie wiem i raczej nie sądzę by którykolwiek z nich odpowiadał
    za konkretną sytuację zapchanego kanału.


  • 95. Data: 2013-07-21 14:35:20
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-21 10:16, John Kołalsky wrote:
    >> Nie masz wszystkich danych. Z informacji "cisnienie na listwie" nie
    >> wynika *który* wtrysk leje. Ta wiedza jest dostępna gdyby firmware
    >> komputera wtryskowego potarfiło ją analizować na podstawie danych w
    >> locie a nie usrednionego cisnienia.
    > Wiesz co ... ten sterownik nie jest do robienia jakiejś cudownej
    > diagnostyki tylko by niezawodnie działał.

    Jedno drugiemu w niczym nie przeszkadza.

    > Można podłączyć dodatkowy
    > osprzęt by badać więcej.

    Nie jest potrzebny o ile czunik cisnienia jest odpowiednio szybki aby
    policzyć ile przelewa kazdy wtrysk.


  • 96. Data: 2013-07-21 14:56:17
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-18 23:50, Sebastian Biały pisze:

    > Mam CommanRail który ma masę czujników. A pytając w ASO jak sprawdzić
    > który wtrysk leje koleś proponuje mi (za 400zł) probę przelewową za
    > pomoca wężyków i kubków który w dodatku jest tylko trochę wiarygodny ...
    > WTF? przecież ta wiedza jest bardzo oczywista jeśli mamy czujnik
    > ciśnienia na listwie ... Z drugiej strony rozumiem, że sewis by nie
    > zarobił tych 400zł za diagnostykę...
    Ale próba przelewowa nie jest tylko zarezerwowana dla Ursusa C-330 ;) -
    W nowoczesnych silnikach też daje rezultaty.
    Tylko coraz mniej mechaników umiejących interpretować klasyczne metody
    diagnostyki, takich którzy potrafią to powiązać wynikami odczytu
    parametrów z komputera diagnostycznego to na prawdę mało :(

    Ale cena za usługę - wyrywa z butów:( - co to za silnik i ASO ?


    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\


  • 97. Data: 2013-07-21 14:58:02
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-18 19:18, Sebastian Biały pisze:
    > On 2013-07-18 19:09, t? wrote:
    >>> Automatyczna diagnostyka miała by coś do powiedzenia widząc wzrost
    >>> spalania bez wyraźnego powodu.
    >> Ale automatyczna diagnostyka sobie radzi porównując odczyty
    >> przepływomierza, czas wtrysku i odczyty sond lambda (w silniku
    >> benzynowym).
    >
    > Na podstawie tych odczytów w dieslu nie wiadomo ile lejesz paliwa w
    > cylinder. Jak za mało, to mozna to odczytać jako zbyt małe
    > przyspieszenia wału korbowego przy kolejnych detonacjach. Jak za dużo to
    > pomysłu nie mam, bo chyba optyka na wydechu kontrolująca zadymienie nie
    > ma sensu podczas normalnej ekslopatacji. Ale subtelne straty ciśnienia
    > na listwie może by się dało rejestrować i szacować.

    Zapewne jest zbyt mała bezwładność czujnika :( - lub zbyt rzadkie
    próbkowanie sygnału.


    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\


  • 98. Data: 2013-07-21 17:38:59
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >>> Nie masz wszystkich danych. Z informacji "cisnienie na listwie" nie
    >>> wynika *który* wtrysk leje. Ta wiedza jest dostępna gdyby firmware
    >>> komputera wtryskowego potarfiło ją analizować na podstawie danych w
    >>> locie a nie usrednionego cisnienia.
    >> Wiesz co ... ten sterownik nie jest do robienia jakiejś cudownej
    >> diagnostyki tylko by niezawodnie działał.
    >
    > Jedno drugiemu w niczym nie przeszkadza.
    >
    >> Można podłączyć dodatkowy
    >> osprzęt by badać więcej.
    >
    > Nie jest potrzebny o ile czunik cisnienia jest odpowiednio szybki aby
    > policzyć ile przelewa kazdy wtrysk.

    No jak nie przeszkadza. Czujnik może sobie być szybki, ale komp go nie czyta
    tak często bo czyta pierdylion innych czujników i w końcu skończą się jego
    możliwości. Ja rozumiem, że dla siebie zrobiłbyś taki sterownik mimo
    ograniczeń, ale widać dla producenta nie ma to priorytetu.


  • 99. Data: 2013-07-21 18:32:06
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-21 17:38, John Kołalsky wrote:
    >> Nie jest potrzebny o ile czunik cisnienia jest odpowiednio szybki aby
    >> policzyć ile przelewa kazdy wtrysk.
    > No jak nie przeszkadza. Czujnik może sobie być szybki, ale komp go nie
    > czyta tak często bo czyta pierdylion innych czujników i w końcu skończą
    > się jego możliwości.

    Obawiam się ze nie wiesz o czym mówisz. Mikrokontroler za kilka zł w
    detalu dla Kowlaskiego ma możliwości daleko wykraczające poza potrzeby
    tego smiesznie prostego przypadku. Mówimy o najtańszym g... Za
    kilanascie zł znajdziesz wypasy obrabiające kilka takich silników na
    raz. Procesory DSP sa *naprawdę* w takich zastosowaniach cholernie tanie.

    > Ja rozumiem, że dla siebie zrobiłbyś taki sterownik
    > mimo ograniczeń, ale widać dla producenta nie ma to priorytetu.

    Tak jest z cała elektroniką w samochodzie - jest o kilka(naście) lat wstecz.


  • 100. Data: 2013-07-21 19:05:34
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >> Nie jest potrzebny o ile czunik cisnienia jest odpowiednio szybki aby
    >>> policzyć ile przelewa kazdy wtrysk.
    >> No jak nie przeszkadza. Czujnik może sobie być szybki, ale komp go nie
    >> czyta tak często bo czyta pierdylion innych czujników i w końcu skończą
    >> się jego możliwości.
    >
    > Obawiam się ze nie wiesz o czym mówisz. Mikrokontroler za kilka zł w
    > detalu dla Kowlaskiego ma możliwości daleko wykraczające poza potrzeby
    > tego smiesznie prostego przypadku. Mówimy o najtańszym g... Za kilanascie
    > zł znajdziesz wypasy obrabiające kilka takich silników na raz. Procesory
    > DSP sa *naprawdę* w takich zastosowaniach cholernie tanie.

    Tak czy siak, nie czyta.

    >
    >> Ja rozumiem, że dla siebie zrobiłbyś taki sterownik
    >> mimo ograniczeń, ale widać dla producenta nie ma to priorytetu.
    >
    > Tak jest z cała elektroniką w samochodzie - jest o kilka(naście) lat
    > wstecz.

    Mój samochód jest kilkanaście wstecz :-)

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: