  • 131. Data: 2013-09-06 14:27:16
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Koval" napisał
    news:ksqgq9$sie$2@node1.news.atman.pl...
    >Bo gotówkę to mają od ręki a z kart muszą czekać aż pośrednik raczy
    >im przelać. Znaczy mój bank.

    Od kart to przede wszystkim oni placa prowizje.
    Nieduzo, 2-3% ... ale w takim biznesie jak paliwo, to moze byc spora
    czesc marzy.

    Wiec co mnie dalej dziwi, ze niektore banki daja spore premie za
    platnosc kartami ... na stacjach, i w supermarketach, czyli wszedzie
    tam gdzie niby ta marza jest niska i kalkulacja napieta ...

    J.

  • 132. Data: 2013-09-06 20:28:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Bo gotówkę to mają od ręki a z kart muszą czekać aż pośrednik raczy im
    > przelać. Znaczy mój bank.

    Nie, oni dostają gotówkę następnego dnia od centrum rozliczeniowego.
    Nie ma to żadnego związku z Twoim bankiem.

  • 133. Data: 2013-09-06 20:46:36
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 6 września 2013 14:27:16 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > platnosc kartami ... na stacjach, i w supermarketach, czyli wszedzie
    >
    > tam gdzie niby ta marza jest niska i kalkulacja napieta ...

    jechałem i w radiu mówili o płatnościach kartami. Wyszło od tego że w biedronce nie
    da się zapłacić kartą. Stanowisko biedronki jest takie że da się jak opłata spadnie
    poniżej 0,2%. Proponowali im 0,5 i powiedzieli że nie. W Polsce dwie firmy mają
    monopol na obsługę transakcji dokonywanych kartami. Pobierają za to najwyższą w
    Europie opłatę. Banki które reklamują się ze premiują płatności kartą odbijają sobie
    straty na czymś innym.Na przykład na zaniżonych albo braku odsetek. Pieniądze jakie
    wpływają do banku bo komuś przelewają pensje są tak samo dobre jak ktoś przyniesie 10
    milionów i zrobi lokatę na rok. Ten od dziesięciu baniek dostanie 12-14% w skali roku
    a ten od pensji nic i jeszcze za kartę mu policzą.

  • 134. Data: 2013-09-06 20:51:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    od AMexa też?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 135. Data: 2013-09-07 14:43:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 6 Sep 2013 18:51:21 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >od AMexa też?

    Ile tych kart jest w użyciu w Polsce? Podejrzewam że znikomy procent.
    Albo i nawet ułamek procenta.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 136. Data: 2013-09-07 14:59:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 07 Sep 2013 14:43:50 +0200 osobnik zwany jerzu napisał:

    > Ile tych kart jest w użyciu w Polsce? Podejrzewam że znikomy procent.
    > Albo i nawet ułamek procenta.

    ale jest

  • 137. Data: 2013-09-09 08:35:50
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie, oni dostają gotówkę następnego dnia od centrum rozliczeniowego.
    > Nie ma to żadnego związku z Twoim bankiem.

    Ale ma, że gotówkę mają od ręki.

    J.

  • 138. Data: 2013-09-09 18:24:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale ma, że gotówkę mają od ręki.

    Niekoniecznie.
    Gotówka musi trafić na konto, nie jest to ani darmowe, ani mało kłopotliwe,
    zwłaszcza w większych ilościach.
    Czasem również nie jest szybsze.