eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie według komputera pokładowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 138

  • 81. Data: 2013-07-20 11:47:59
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    >
    > Natomiast ta dokładność prędkościomierza to też jest śmieszna sprawa.
    > W Oplu mam możliwość zaprogramowania obwodu koła - po podaniu prawidłowego
    > drogomierz mierzy prawidłowo odległość, a prędkościomierz pokazuje zawsze
    > 5% więcej.
    > Nie jest to żaden problem prędkościomierza, bo jak każę prędkościomierzowi
    > wyświetlić 100km/h to pokazuje 100.
    > A jak jadę 100km/h to pokazuje 105.
    >
    > Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
    > prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.

    To zwykłe przesunięcie błędu by zamiast +-ILEŚ mieć +ILEŚ -ZERO. Nie wierz w
    cudowną dokładność drogomierza bo zużycie opony da Ci już istotny błąd
    załóżmy 1%. Prędkościomierz wskazówkowy może dołożyć kolejny.


  • 82. Data: 2013-07-20 11:54:07
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >>> No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
    >>> w ASO i zaplacic za usluge?
    >> A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko w
    >> ASO...
    >
    > Ale są lawety ...
    >
    > Ciekawe co by powiedziało PZU gdybym zadzownił po lawetę z tego powodu ...

    Jak się ubezpieczyłeś od takich zdarzeń to nic by nie powiedziało.
    Porysowała się koleżance szyba wycieraczką to jej szybę wymienili.


  • 83. Data: 2013-07-20 11:56:22
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >
    >>ROTFL! Stopień skomplikowania wymiany żarówek jest raczej na końcu listy
    >>wymagań, które ma spełniać samochód. Raz na rok czy dwa lata można
    >>pojechać nawet do ASO, żeby zmienić żarówki.
    >
    > Na lawecie ? Taki bonus od producenta ?

    Można obowiązkowe wymiany profilaktyczne wprowadzić :-)


  • 84. Data: 2013-07-20 11:58:44
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik <s...@g...com>

    > To mozna tez robić na krótszych probach, np. pomiedzy tankowaniami, ale
    > obawiam się wtedy o precyzję.

    Im mniejszy dystans tym większy błąd wynikający z tankowania do innego
    poziomu, niż poprzednio. Ja zwykle tankuję od prawie pustego do pełnego
    zbiornika, czyli ok.60 litrów, dystans ok.1000km i błąd jest na poziomie
    0,1-0,2 l/100km. Jeśli przy tej ilości paliwa wleję mniej lub więcej nawet o
    200-500ml bład z tego wynikający będzie niewielki. Jeśli jednak zatankujesz
    tylko 5 czy 10 litrów, wpływ będzie większy. Dystrybutory są różne, paliwo
    także czasami się bardziej pieni ;)

    --
    Ale to Ci wskazuje jednak, że mniej nalano.


  • 85. Data: 2013-07-20 12:00:46
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >> Tylko po co Ci znać aktualne zużycie paliwa z dokładnością 0.01% ?
    >
    > Aby stwierdzić że coś niedobrego dzieje się np. z wtryskami.
    >
    > Podobnie po co znać prędkośc wału z dokładnością .5%? Ano po to że mozna
    > na podstawie chwilowych przyspieszeń ocenić sprawnośc pojedynczego
    > cylindra na długo zanim się rozpadnie.
    >
    > Precyzyjne pomiary to lepsza diagnostyka. Wkurwia tylko to że marketoidowe
    > tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check engine".
    >

    To przecież samochody umożliwiają odczytanie konkretnego błędu tylko
    przeciętny ludzik nic z tym nie zrobi


  • 86. Data: 2013-07-20 12:04:31
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >> Przecież to tylko samochód, a nie człowiek na OIOMie z pierdyliardem
    >> mierzonych parametrów :> Poza tym, co Ci realnie da wiedza że któryś z
    >> cylindrów zdycha ?
    >
    > Mi na nic. Mechanikowi by się przydała. Do dzisiaj podstawowy algorytm
    > naprawy jak wszystko zawiedzie nazywa się "wymieniaj po kolei i
    > sprawdzaj".
    >

    To byś musiał mieć jakiegoś cudownego mechanika, który lepiej zna się na
    samochodzie niż jego producent.


  • 87. Data: 2013-07-20 12:06:28
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >>> Mi na nic. Mechanikowi by się przydała.
    >> No i on zwykle ma maszynkę, przez którą dogaduje się z komputerem.
    >
    > I maszynka ta pokaże który cylinder ma mniejszą sprawność i dlaczego? W
    > przeciętnym firmware niewiele wiadomo o tak dokładnie lokalizowanych
    > przyczynach problemów *MIMO* że to tylko kwestia tegoż firmware. Bo dane
    > są w zasięgu.

    Nie wiem o co Ci chodzi. Masz dostęp do wszystkich danych pomiarowych.
    Mechanik to mechanik. Ja bym pytał diagnostyka, ale i on nie musi znać
    samochodu. Tak to tylko ...























    .... w ASO :-)


  • 88. Data: 2013-07-20 13:18:31
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-20 11:54, John Kołalsky wrote:
    >>>> No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
    >>>> w ASO i zaplacic za usluge?
    >>> A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka
    >>> tylko w ASO...
    >> Ale są lawety ...
    >> Ciekawe co by powiedziało PZU gdybym zadzownił po lawetę z tego powodu
    >> ...
    > Jak się ubezpieczyłeś od takich zdarzeń to nic by nie powiedziało.
    > Porysowała się koleżance szyba wycieraczką to jej szybę wymienili.

    W pojedynczym wypadki wiem że nic. Gdyby jednak pojawiło się kilka
    tysięcy zgłoszeń rocznie z lawetą do żarowki to pewno dostałbyś wyjątek
    w polisie przy następnym ubezpieczeniu. Sam mam lawetowanie bez gadania
    w PZU i sobie chwale...


  • 89. Data: 2013-07-20 13:20:43
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-20 12:06, John Kołalsky wrote:
    >> I maszynka ta pokaże który cylinder ma mniejszą sprawność i dlaczego?
    >> W przeciętnym firmware niewiele wiadomo o tak dokładnie lokalizowanych
    >> przyczynach problemów *MIMO* że to tylko kwestia tegoż firmware. Bo
    >> dane są w zasięgu.
    > Nie wiem o co Ci chodzi. Masz dostęp do wszystkich danych pomiarowych.
    > Mechanik to mechanik. Ja bym pytał diagnostyka, ale i on nie musi znać
    > samochodu. Tak to tylko ...

    Nie masz wszystkich danych. Z informacji "cisnienie na listwie" nie
    wynika *który* wtrysk leje. Ta wiedza jest dostępna gdyby firmware
    komputera wtryskowego potarfiło ją analizować na podstawie danych w
    locie a nie usrednionego cisnienia.


  • 90. Data: 2013-07-20 13:22:10
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-20 12:00, John Kołalsky wrote:
    >> Podobnie po co znać prędkośc wału z dokładnością .5%? Ano po to że
    >> mozna na podstawie chwilowych przyspieszeń ocenić sprawnośc
    >> pojedynczego cylindra na długo zanim się rozpadnie.
    >> Precyzyjne pomiary to lepsza diagnostyka. Wkurwia tylko to że
    >> marketoidowe tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check
    >> engine".
    > To przecież samochody umożliwiają odczytanie konkretnego błędu tylko
    > przeciętny ludzik nic z tym nie zrobi

    Jestes pewny że twój komputer wtryskowy potrafi określić kondycję
    pojedynczego cylindra i wskazać który ma jakiś problem?

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: