  • 21. Data: 2009-09-09 09:27:27
    Temat: Re: Sony bezlustrowo
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-09 10:11:24 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Straszne to wszytko, tyle sztuki nie powstanie, bo nie ma jej jak
    > zrealizować :)

    ROTFL! Piękne podsumowanie ;-)

    de Fresz

  • 22. Data: 2009-09-09 10:22:10
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "quent" <x...@x...com> napisał:

    > Wydaje mi sie, ze do zarzucenia lustra wystarczy ze jakosc LCD bedzie
    > zblizona... nie musi byc nawet lepsza.

    Tyle, że w/g mnie nie jest jeszcze nawet wystarczająco zbliżona -
    przynajmniej w tych konstrukcjach, które miałem okazję oglądać.

    > przy slabym swiatle to ja slabo widze na wlasne oczy ;-)

    Cóż - nie znam stanu Twojego wzroku, więc trudno mi z takim argumentem
    dyskutować. Opieram się natomiast na tym, że gdy pierwszy raz wziąłem do
    ręki G1 w pomieszczeniu dość skąpo oświetlonym żarówkami i obróciłem się o
    90 stopni patfrząc w wizjer zauważyłem wyraźne opóźnienie między swoim
    ruchem a obrazem w wizjerze aparatu. Opóźnienie takie może istotnie
    przeszkadzać pzry fotografowaniu ruchomych motywów. Z tego co wiem z relacji
    posiadaczy pzry dobrym oświetleniu oóźnienie jest znacznie mneijsze i
    praktycznie nie przeszkadza.

    > Kiedys nie przeszkadzala mi zbytnio waga mojego zestawu foto.
    > Przyjmowalem to za norme - musi wazyc i juz.
    > Dzis jednak zbyt czesto nie wyciagam dslr-a z torby albo w ogole nie biore
    > go ze soba wlasnie z tego powodu.
    > To zaczyna byc wrecz irytujace, ze jeszcze ciagle przy dzisiejszej
    > technologii aparat musi tyle wazyc :-/
    > Wydaje mi sie ze to tez jest powazny argument w tej kwestii.

    Zgadza się - ja też gdy idę z psem na spacer na pola i liczę, ze przy okazji
    jakiś owad lub pająk mi się trafi - zabieram w torbie tylko dwa lekkie
    kompakty. Ale - zdaję sobie sprawe z ich ograniczeń i są sytuacje, w których
    rezygnuję z kompaktów i biorę lustrzanke - niekiedy z całkiem ciężką torbą
    obiektywów. Wszystko zależy od konkretnych potrzeb.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2009-09-09 10:45:12
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Straszne to wszytko, tyle sztuki nie powstanie, bo nie ma jej jak
    > zrealizować :)

    Przecież tu nie chodzi o sztukę a o dobre samopoczucie ;). Nic tak nie
    poprawia samopoczucia jak nowe premiery i rozważania nad możliwością ich
    zakupu ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 24. Data: 2009-09-09 10:49:46
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Zapomniales dodac, ze ta matowka musi kosztowac maprawde sporo,
    > zeby jakosc byla lepsza niz np. w G1, bo w popularnych dSLRach to
    > juz matowka przegrywa.
    >
    > No i akurat przy Twojej dziedzinie (macro) nie jest to prawda tak wogole -
    > porownaj sobie obraz na matowce z mieszkiem i obiektywem skreconym
    > powiedzmy do f11 :)

    Sytuacja Pentax K100D + pierścienie + helios przymknięty na 8. Jak na
    pewnym forum napisałem że nic nie widać, kompletna ciemnica to było że
    bluźnię bo Pentaxy mają najlepsze wizjery na rynku ;). Tak się rodzą
    legendy.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 25. Data: 2009-09-09 11:10:46
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

> [...]
    >pewnym forum napisałem że nic nie widać, kompletna ciemnica to było że
    >bluźnię bo Pentaxy mają najlepsze wizjery na rynku ;). Tak się rodzą

    A czy jedno wyklucza drugie? Przy odpowiednio słabo oświetlonym motywie i
    bez pierscieni przy pzrysłonie 8 może się okazać, ze nic nie widać. I może
    saię też okazać, ze z korpusem innego producenta będize widać jeszcze
    gorzej.

    A co do jakości wizjerów - potwoierdzam, ze te w Pentaxach (szczególnie w
    wersjach z pryzmatem - K7, K10, K20, *istD, *istDs) należą do czołówki wśród
    lustrzanek APSC. Kategorycznego twierdzenia, ze są najlepsze bym jednak nie
    ryzykował.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 26. Data: 2009-09-09 11:32:50
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > w wersjach z pryzmatem - K7, K10, K20, *istD, *istDs) należą do czołówki
    > wśród lustrzanek APSC. Kategorycznego twierdzenia, ze są najlepsze bym

    Wiem że to prawda :) tylko LV z 5x czy 10x krotnym powiększeniem bije te
    wizjery na głowę w moim odczuci. I taki K7 jest idealny bo ma sensowy
    wizjer ale zawsze można załączyć LV i zrobić powiększenie które z
    pewnością się świetnie prezentuje na takim telewizorze. Mam nadzieję że
    następcy K20D i K200D będą mieć sensowny LV i nie będę musiał używać
    takich argumentów jak brak histogramu na żywo w zaawansowanym sprzęcie.
    W końcu Pentax to sprzęt dla prawdziwych fotografów co to mają obiektywy
    po ojcu i ciemnie w mieszkaniu :). Zresztą komu tu wierzyć i Ty masz
    ogromne doświadczenie i Kuba. Ja osobiście bardziej skłaniam się ku G1
    bo wiem że i tak ja jestem największym ograniczeniem, a ta
    funkcjonalność korci.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 27. Data: 2009-09-09 12:46:58
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 10:11:24 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Straszne to wszytko, tyle sztuki nie powstanie, bo nie ma jej jak
    > zrealizować :)

    Tak gadasz... Wyobraź sobie JAKA!!! sztuka powstanie jeśli w końcu ten
    Idealny Sprzęt powstanie...

    ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 28. Data: 2009-09-09 12:57:48
    Od: Jan <k...@p...com>

    adam pisze:
    (...)
    > Gigant się obudził ; )

    Mają rację, że jak już się za to wezmą, to im
    wyjdzie. Czyli że zrobią lepiej od samsunga.
    Przecież bezlustrowo już mieli R1, z matrycą
    większą nawet niż u 4/3 panasonica i olympusa.
    To fakt, że tamta konstrukcja to był gigant.
    Kiedy dali tam tak duży obiektyw i taki jasny,
    nie mogło być inaczej. Ale skok jakości względem
    matryczek 2/3 cala i mniejszych był wyraźny.
    Może wrócą do tamtej idei, ale z wymienną optyką?

    Jan

  • 29. Data: 2009-09-09 14:04:01
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    gietrzy pisze:
    > Niech najpierw opanują jotpega - WX1 to piękny przykład jak zawodowo można ubić
    > "super na papierze" aparat.

    No właśnie też na to zwróciłem uwagę, niezbyt ładnie się resamplują w
    dół. Myślałem że to moje takie subiektywne odczucie a tu proszę
    potwierdza się, podobnie było z Fuji cudowne matryce ;) a jpeg z nich
    już niezbyt takie cud malina były.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 30. Data: 2009-09-09 14:47:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:
    > Przecież tu nie chodzi o sztukę a o dobre samopoczucie ;). Nic tak nie
    > poprawia samopoczucia jak nowe premiery i rozważania nad możliwością ich
    > zakupu ;).

    Jeśli przedział radości zaczyna się z chwilą przeczytania newsa o
    powstaniu nowego, a kończy się z chwilą kupienia owego, to zastanawiam
    się, czy jest obustronnie zamknięty, czy tylko lewostronnie? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl