  • 1. Data: 2009-01-30 22:15:05
    Temat: Sony A300 LV i ostrzenie
    Od: "Pigul71" <p...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Mam pytanie do Użytkowników Sony A300 (350): Jak wygląda sprawa ręcznego
    ostrzenia w LV?
    Jest jakieś potwierdzenie ostrości? Jest to użyteczne? Zwłaszcza w przypadku
    makro i niesonowskiego obiektywu zdaje egzamin, czy to tylko taki gadżet do
    kadrowania znad głowy?
    Pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2009-01-30 22:22:35
    Temat: Re: Sony A300 LV i ostrzenie
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    Pigul71 wrote:
> [...]
    > makro i niesonowskiego obiektywu zdaje egzamin, czy to tylko taki gadżet do

    LV brakuje trochę do doskonałości. Przy ręcznym ostrzeniu Lumix pokazuje
    mocne powiększenie kadru, na którym ładnie widać detale. Sony do LV ma
    drugą mała matrycę i powiększenia nie pokazuje bo nie może (ma to też
    swoje plusy - LV nie grzeje głównej matrycy).

    Ale i tan ten gadżet jest wygodny, np. do robienia fotek z nad głowy,
    albo z niskiego statywu/gruntu. Pokazuje też więcej punktów AF niz w
    wizjerze.

    pozdr.
    w.

  • 3. Data: 2009-01-30 23:15:56
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Wojciech Waga wrote:

> [...]
    > drugą mała matrycę i powiększenia nie pokazuje bo nie może (ma to też
    > swoje plusy - LV nie grzeje głównej matrycy).

    Czyli coś na kształt Olka E-330 ale tylko trybu A...
    A Soniak przy LV może pokazać histogram? Zmiany balansu bieli i np.
    korekcji naświetlania widać na ekraniku?

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 4. Data: 2009-01-30 23:26:16
    Od: "Pigul71" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > drugą mała matrycę i powiększenia nie pokazuje bo nie może (ma to też
    > swoje plusy - LV nie grzeje głównej matrycy).

    No to Sony odpada. Liczyłem właśnie na to, że tam będzie można powiększać, jak
    w olympusach, a ten "rewolucyjny" LV nie będzie miał wad systemu
    "kompaktowego". Ręczne ostrzenie przez ten wizjerek to chyba też sztuka dla
    sztuki. Akurat możliwość manualnego ostrzenia jest dla mnie dość ważna. Chyba z
    powrotem zacznę rozważać E-520 :-)
    Dzięki za odpowiedź.
    Pzd
    P.

  • 5. Data: 2009-01-31 00:01:39
    Od: j...@g...pl

    On 31 Sty, 00:26, "Pigul71" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    > a ten "rewolucyjny" LV nie będzie miał wad systemu
    > "kompaktowego".

    A od kiedy to LV Sonego jest rewolucyjny, przecież oni nawet nie
    potrafili go dobrze skopiować pomysłu od Olympusa e-330 czy Panasonica
    L1.